AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #1 Skrevet 23. august 2019 Har sett at kjæresten min de siste ukene har sendt en del meldinger med et nytt nummer. Nummeret er registrert på en kvinne, og jeg har ringt opp nummeret fra skjult nummer og hører det er en kvinne som svarer. Det er gjerne 5-10 meldinger på rad, noen sammenhengende doble sms (tekster så lange at den blir delt i to/mms) så det er tydelig en samtale på gang, enkelte dager har det vært sendt sent på kvelden og fortsetter tidlig neste morgen. Andre dager sendes det mellom kl 19 og 22. Ikke hver dag, men for eksempel to dager på rad, pause i to tre dager, eller en dag, også fler meldinger igjen. Jeg kan se dette fordi vi har en Family app tilkoblet på hver vår telefon hvor jeg kan se aktiviteten hans. Han vet ikke at denne appen har denne funksjonen. Han har vært utro for lenge siden og vennindene mine sier at jeg aldri kan stole på han, men det ville vært veldig ugunstig av han å være utro igjen nå. Jeg tror virkelig ikke at han kunne funnet på det, men har jo fulgt med på denne appen litt i blandt bare for å holde litt oversikten for sikkerhetsskyld og jeg føler det nødvendig å ha denne sikkerheten og muligheten å følge med litt uten at han vet det, derfor kan jeg ikke si rett ut at jeg ser via den hvem han tekster. Han har ikke snakket om noen nye kvinnelige venninder eller lignende, og har heller ikke lov til å inngå vennskap med motsatt kjønn etter utroskapet for et år siden så jeg vil gjerne finne ut hva som er greia her! Står mellom fire ting å gjøre 1) Late som at jeg har drømt navnet hennes og spørre om han kjenner noen som heter det og spørre hvem det er (jeg er litt sanndrømt og har spurt om lignende ting før) og høre om han kommer med en fornuftig forklaring. For eksempel har han tidligere tekstet med en kamerat på kjæresten til kameraten sin telefon, men i dag kjenner jeg til navnene på alle kameratene hans sine samboere. 2) Ringe, sende sms eller skrive til damen som eier nummeret på facebook å spørre hvordan kontakt hun har med kjæresten min? Risikerer da at hun forteller han om at jeg har tatt kontakt og han forstår at jeg snoker, og kanskje vil gjemme kontakten i fremtiden så jeg aldri får avslørt han. 3) Spørre han rett ut hvem hun er, og risikere at han forstår jeg snoker og begynne å gjemme kontakten i fremtiden så jeg aldri får avslørt han. 4) Følge med en stund til å se om kontakten vedvarer og ikke krisemaksimere bare av noen uker med mye kontakt. 5) Kom med forslag på hvordan jeg kan finne ut av dette???? Anonymkode: 399ec...ec5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #2 Skrevet 23. august 2019 Hvorfor er dere sammen da? Anonymkode: ba42b...a96 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #3 Skrevet 23. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er dere sammen da? Anonymkode: ba42b...a96 Fordi kjærlighet, tilgivelse, økonomi, felles alternative livsstil og god kjemi som man ikke finner med særlig mange andre. Men greit å ha muligheten til å følge litt med fordet, så jeg ikke utsettes for samme sviket igjen og eventuelt kaster bort mer tid. Han blir ikke tilgitt en gang til, for å si det sånn. Ellers har vi det ganske bra og jeg har ingen andre grunner til å være redd for at det er utroskap utenom at han har vært utro en periode før. Klart man vil komme til bunns i en plutselig ny kvinnelig kontakt, uansett bakgrunn. Anonymkode: 399ec...ec5 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #4 Skrevet 23. august 2019 Ok, er ikke synd på deg. La han kose seg. Anonymkode: ba42b...a96 3
Lalibita Skrevet 23. august 2019 #5 Skrevet 23. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, er ikke synd på deg. La han kose seg. Anonymkode: ba42b...a96 Åherregud🤦🏻♀️ 9
Lalibita Skrevet 23. august 2019 #6 Skrevet 23. august 2019 Skjønner godt at du holder litt oversikten☺️Jeg opplevde tillitsbrudd for noen måneder siden, og lar ikke han slippe unna så lett - så jeg følger med. Det er rett og slett konsekvensene de får ta når de driver på sånn, at vi blir litt kontrollerende. Kan du ikke snike på telefonen mens han sover eller noe lignende da? Og få håndfaste bevis. Da hadde jeg isåfall: sjekket telefonen - fått eventuelle bevis - sagt at du merket aktivitet på den family-appen og at du følte selvfølgelig for å sjekke mobilen hans da du ble usikker, ettersom han har vært utro tidligere, og at du ikke vil oppleve det samme igjen. Med andre ord: vær ærlig. 12
Lalibita Skrevet 23. august 2019 #7 Skrevet 23. august 2019 Nå så jeg rett forbi tittelen din ja, du ville ikke avsløre at du har snoket. Hmm. Er det én ting jeg vet så er det det at ærlighet kommer lengst. Så som skrevet hadde jeg vært ærlig og sagt at du snoket, og at han skal forklare deg hvem denne damen er. 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #8 Skrevet 23. august 2019 8 minutter siden, Lalibita skrev: Åherregud🤦🏻♀️ Hvordan leve i et forhold uten tillit? Dere velger jo dette helt og holdent selv. Anonymkode: ba42b...a96 3
Nuka Skrevet 23. august 2019 #9 Skrevet 23. august 2019 Jeg ville konfrontert begge. Hun med hvilken kontakt de har og forklart hvorfor du er usikker og han med hvem det er og at dette syns på appen og at du lurer. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #10 Skrevet 23. august 2019 9 minutter siden, Lalibita skrev: Skjønner godt at du holder litt oversikten☺️Jeg opplevde tillitsbrudd for noen måneder siden, og lar ikke han slippe unna så lett - så jeg følger med. Det er rett og slett konsekvensene de får ta når de driver på sånn, at vi blir litt kontrollerende. Kan du ikke snike på telefonen mens han sover eller noe lignende da? Og få håndfaste bevis. Da hadde jeg isåfall: sjekket telefonen - fått eventuelle bevis - sagt at du merket aktivitet på den family-appen og at du følte selvfølgelig for å sjekke mobilen hans da du ble usikker, ettersom han har vært utro tidligere, og at du ikke vil oppleve det samme igjen. Med andre ord: vær ærlig. Vi har avstandsforhold dette året pga jobbutveksling (tidligere - og fremtidige samboere etter planen) så jeg får ikke fysisk tilgang til telefonen hans før om 6-8 uker. Kjipt! Vil tro han er smart nok til å slette meldinger fra telefonen til da Anonymkode: 399ec...ec5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #11 Skrevet 23. august 2019 Fortell hva du har sett, og si at du kan tilgi alt om han er 100% ærlig om hva som har foregått. Deretter velger du selv hva du gjør. Anonymkode: f6a8e...61a 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #12 Skrevet 23. august 2019 2 minutter siden, Nuka skrev: Jeg ville konfrontert begge. Hun med hvilken kontakt de har og forklart hvorfor du er usikker og han med hvem det er og at dette syns på appen og at du lurer. Ja.. Det er jo åpenbart det som ville gitt meg best svar vil jeg tro! Men det er så typisk om jeg driter meg ut, om dette er noe harmløst, at dama jeg spør forteller det til han eller at ved at jeg selv forteller det til han så har jeg avslørt min snokemåte jeg har som en trygghet , og at han da vil fjerne muligheten for denne snokingen og at jeg i fremtiden når det virkelig skulle gjelde ikke får avslørt han og kanskje blir bedratt bak ryggen min igjen. Dama virka også veldig aggressiv når jeg ringte hun fra skjult nummer bare for å høre stemmen hennes og la på igjen, hun bannet og sa ting som "Jævla idiot, du er ikke så tøff når du ikke tør å snakke hva?!" så jeg ser for meg at hun ikke helt er typen til å forstå min posisjon om jeg søker svar fra hun som en medsøster men kanskje lage drama eller slenge dritt om meg til kjæresten min. Kan jo være jeg generaliserer men.. Anonymkode: 399ec...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #13 Skrevet 23. august 2019 Jeg vil i høyeste grad unngå at han skjønner at jeg kan følge med på mobilaktiviteten hans! Det er en stor trygghet og forsikring for meg å ha den muligheten. Anonymkode: 399ec...ec5 4
MamaZ Skrevet 23. august 2019 #14 Skrevet 23. august 2019 Hvis du gjør som foreslått her - at du ber ham om å være ærlig - vil du kunne høre om han forteller sannheten eller lyver? Jeg synes det er en veldig vanskelig situasjon du sitter i, og jeg forstår veldig godt at du ikke vil røpe snokingen. Personlig ville jeg ha fortalt ham at jeg ser at han skriver med dette kvinnemennesket titt og ofte pga en funksjon i appen - ikke at jeg hadde snoket - men at jeg hadde oppdaget denne funksjonen, ble overrasket over hva jeg fant, og lurte på om han kunne fortelle meg hvem han skrev så mye med. Kan det være jobbrelatert? 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #15 Skrevet 23. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.. Det er jo åpenbart det som ville gitt meg best svar vil jeg tro! Men det er så typisk om jeg driter meg ut, om dette er noe harmløst, at dama jeg spør forteller det til han eller at ved at jeg selv forteller det til han så har jeg avslørt min snokemåte jeg har som en trygghet , og at han da vil fjerne muligheten for denne snokingen og at jeg i fremtiden når det virkelig skulle gjelde ikke får avslørt han og kanskje blir bedratt bak ryggen min igjen. Dama virka også veldig aggressiv når jeg ringte hun fra skjult nummer bare for å høre stemmen hennes og la på igjen, hun bannet og sa ting som "Jævla idiot, du er ikke så tøff når du ikke tør å snakke hva?!" så jeg ser for meg at hun ikke helt er typen til å forstå min posisjon om jeg søker svar fra hun som en medsøster men kanskje lage drama eller slenge dritt om meg til kjæresten min. Kan jo være jeg generaliserer men.. Anonymkode: 399ec...ec5 Tro meg, mange blir sinte når de blir oppringt fra skjult nummer og ingen sier et i den andre enden....du skulle hørt typen min kjefte den ene gangen så ørene flagret da han fikk slik oppringing og det var tyst i andre enden. Anonymkode: 32b54...b19 8
MamaZ Skrevet 23. august 2019 #16 Skrevet 23. august 2019 Utover det, så tenker jeg at det beste for et forhold er å legge ting bak seg. Hvis han vil være utro, så vil han være utro. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe det. Det eneste du kan gjøre er å stole på partneren din, og innse at det er ute av dine hender. Kanskje du heller skulle tatt en prat med ham om at du fortsatt tenker på det at han var utro mot deg den gangen, og at det har vært veldig vanskelig å stole på ham siden den gang, og at du ber om han kan gjøre deg en tjeneste - nemlig å respektere deg såpass at om han noen gang vil være utro igjen, så avslutter han heller forholdet deres først - framfor å såre deg på verste måte igjen ved å bryte tilliten din. Denne praten kan være nok til at han avslutter kontakten med denne dama - om det bare var flørting. Eller kanskje han da får dårlig samvittighet, og forteller hva greia er. Uansett, så vil du måtte legge snoking bak deg, og stole på at han vil respektere deg og være din tillit verdig. 10
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #17 Skrevet 23. august 2019 Forresten hadde jeg spurt han om hvem han driver og holder kontakt med hele tiden, hvem er hun damen. Om han spør hvordan du vet det så si du vet det og ikek gi han mer forklaring. Anonymkode: 32b54...b19
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #18 Skrevet 23. august 2019 1 minutt siden, MamaZ skrev: Hvis du gjør som foreslått her - at du ber ham om å være ærlig - vil du kunne høre om han forteller sannheten eller lyver? Jeg synes det er en veldig vanskelig situasjon du sitter i, og jeg forstår veldig godt at du ikke vil røpe snokingen. Personlig ville jeg ha fortalt ham at jeg ser at han skriver med dette kvinnemennesket titt og ofte pga en funksjon i appen - ikke at jeg hadde snoket - men at jeg hadde oppdaget denne funksjonen, ble overrasket over hva jeg fant, og lurte på om han kunne fortelle meg hvem han skrev så mye med. Kan det være jobbrelatert? Nei, ville nok ikke kunnet hørt det. Sånn som jeg kjenner han så blåser han det opp og blir irritert for at jeg spør, noe som vanligvis gir en indikasjon på at det man anklager de for er sant, men som ifølge han skjer fordi han er lei av at den ene feilen han gjorde for lenge siden alltid skal følge han og det gjør han frustrert at jeg ikke alltid stoler på han. Og jeg forstår det også. Så det er vanskelig å tyde ut fra hvordan han reagerer hvorvidt mine mistanker er rett eller ikke og det gjør det jo vanskelig for begge å bevise eller motbevise det, siden han ikke får vist meg innholdet på meldingene i det jeg konfronterer om jeg konfronterer over telefon. Han har veldig mye å tape på å være utro nå, vi har spart for harde livet det siste året for å kjøpe hus og det er også derfor han sa ja til å dra på jobbutveksling fordi det ville gi han bedre lønn sånn at vi kunne kjøpe hus sammen. Han vet at jeg ikke ville tilgitt han igjen, og virker generelt mye mer åpen nå enn i fortiden og har sagt at jeg aldri skal tvile på han for han vil ikke risikere å miste meg, men uten å dra alle menn under en kam så har jeg også erfaring med expartner som krysser grensen igjen og igjen fordi han visste og regnet med at han ville bli tilgitt uansett. Hvis jeg forteller om denne funksjonen i appen så vil han enten slette appen (han er generelt mot overvåkning, og litt paranoid der forhold til all datalagring, ikke for at jeg skal overvåke men for at informasjonen som lagres i sånne apper kan spres eller misbrukes av for eksempel myndigheter osv) , eller finne andre mer skjulte måter å kontakte damer på HVIS det er det han gjør /vil. Da vil jeg heller ha oversikten enn at han finner andre måter 😕 Anonymkode: 399ec...ec5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #19 Skrevet 23. august 2019 Hadde jeg sett at min kjæreste har den type aktivitet med en annen jente du ikke vet hvem er, eller har hørt om, hadde alle mine varsellamper eksplodert. Kan garantere at det der ikke er så uskyldig... Anonymkode: 9bbcf...417 10
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #20 Skrevet 23. august 2019 1 minutt siden, MamaZ skrev: Utover det, så tenker jeg at det beste for et forhold er å legge ting bak seg. Hvis han vil være utro, så vil han være utro. Det er ingenting du kan gjøre for å stoppe det. Det eneste du kan gjøre er å stole på partneren din, og innse at det er ute av dine hender. Kanskje du heller skulle tatt en prat med ham om at du fortsatt tenker på det at han var utro mot deg den gangen, og at det har vært veldig vanskelig å stole på ham siden den gang, og at du ber om han kan gjøre deg en tjeneste - nemlig å respektere deg såpass at om han noen gang vil være utro igjen, så avslutter han heller forholdet deres først - framfor å såre deg på verste måte igjen ved å bryte tilliten din. Denne praten kan være nok til at han avslutter kontakten med denne dama - om det bare var flørting. Eller kanskje han da får dårlig samvittighet, og forteller hva greia er. Uansett, så vil du måtte legge snoking bak deg, og stole på at han vil respektere deg og være din tillit verdig. Ja, jeg har i stor grad lagt fortiden bak meg. Men iblandt går jeg inn i appen bare for å bli fornøyd med at han ikke har gjort noe snuskerier som en god trygghet for meg selv. Denne gangen kunne jeg altså ikke logge like fornøyd ut av appen.. Vi har snakket mye om utroskapet og jeg har sagt de tingene du skriver her. Jeg har sagt hvor vondt det gjør, at han heller fikk drepe meg enn å utsette meg for utroskap igjen, og vi har også snakket en del om hvordan fristelser alltid vil komme og gå, også for meg, men at når man velger å være i et forhold så er forpliktelsen man har vedvarende og den skal veie tyngre enn fristelsene som kommer og går. I sommer anklagde han meg flere ganger for å være utro og sa at han var sikker på at jeg hadde, eller kom til å ta hevn på han siden han bedro meg i fjor sommer og da har jeg forklart at det er ikke på den måten man bygger opp tillitt og reparerer et forhold for da vil det jo bare fortsette med en sirkel av hevn-utroskap mot hverandre og det er ikke noe jeg vil eller ser på som noe løsning. Tanken slo meg at den holdningen ikke var et godt tegn, at han da ville være utro igjen om han trodde jeg hadde vært utro, men han kan se via samme Appen at jeg sitter hjemme hver helg og kveld på kartet. Det var halvannen måneds tid etter den sjalusien hans at han begynte å skrive med denne dama nå i august. Anonymkode: 399ec...ec5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå