Gå til innhold

Spiser du hvitløk når du vil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått så dilla på hvitløk i det siste... Har det i alt fra ostesmørbrød til lapskaus. Men jeg jobber tett på andre mennesker. Kanskje jeg bare burde spise det dagen før en fridag? Hva gjør du?

Anonymkode: 7d110...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har blitt så vanlig i mat her i landet at ingen reagerer på det lengre. Jeg spiser det uten å tenke på hva jeg skal.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hvitløk nærmest hver dag

Unngår riktignok rå hvitløk dersom jeg skal treffe mennesker dagen etterpå. Rå hvitløk stinker ekstremt mye mer enn hvitløk som blir varmebehandlet. Husker en venninne av meg hadde dilla på salat med rå hvitløk for noen år siden. Jeg holdt på å svime av lukten da jeg traff henne. Og jeg som elsker hvitløk... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Det har blitt en mer eller mindre daglig del av kosten min :)  

Anonymkode: cb93b...02c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste mye hvitløk før, men sluttet da en pasient sa det luktet sånn hvitløk. Da hadde jeg ikke spist hvitløk siden dagen før, og dusjet, skiftet klær og pusset tenner flere ganger siden det. Jeg kjente ingenting, så antok det var jeg som luktet. Så nå holder jeg meg mer unna det.

Anonymkode: 9f184...e4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg bare burde spise det dagen før en fridag? Hva gjør du?

Dette er 80-tallstankegang. Kos deg. Og det er sunt. Vær flink med tennene og dusj. Det betyr langt mer i omgang med andre enn hva du har spist. Elsker hvitløk selv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiste mye hvitløk før, men sluttet da en pasient sa det luktet sånn hvitløk. Da hadde jeg ikke spist hvitløk siden dagen før, og dusjet, skiftet klær og pusset tenner flere ganger siden det. Jeg kjente ingenting, så antok det var jeg som luktet. Så nå holder jeg meg mer unna det.

Anonymkode: 9f184...e4f

Så du sluttet å spise noe av det sunneste som finnes fordi en random person hadde et problem med det? 😂 

Jeg spiser hvisløk så mye som mulig. Har aldri merket hvitløklukt av noen andre, og hadde virkelig ikke brydd meg om noen luktet det av meg. 🤷‍♀️ Min helse betyr mer enn merkelige folks sensitive nese, jeg har jo god hygiene ellers liksom. 

Trodde den stressingen med hvitløksånde døde ut på 90-tallet.. 😂 

Anonymkode: 828c6...afa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier. Jobber på avdeling med mye kvalme pasienter. Hvitløk er ingen god lukt nr man er veldig kvalm. Så jeg prøver å begrense meg. De store hvitløksgildene har jeg på fredagskveld og lørdag når jeg har frihelger. For jeg eeeeeelsker hvitløk, og har det i alt mulig. Ovnsbakt hvitløk for eksempel, mmmmm.

Anonymkode: 4538b...47a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, spiser aldri løk fordi huden min lukter løk da. Alt fra hender til underlivet 🤢

Anonymkode: b870f...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det i nesten all mat jeg lager og kunne ikke brydd meg mindre om folk lukter det eller ikke, sånt orker jeg ikke tenke på.

Endret av rebony
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et nasjonalt hvitløksforbud bør snarest komme på agendaen. Hvitløksspising bør bøtelegges, men overtredes forbudet gjentatte ganger bør fengselsstraff tilkommes. 2-3 måneder bør være innafor. 

Anonymkode: c53b5...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser hvitløk når jeg føler for det, ja. Samme om den er rå eller varmebehandlet. Hvitløk er jo sååå godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...