AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #21 Del Skrevet 24. august 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: De som bygger badet skal vel neppe bry seg om hvordan det ser ut hehe. Men ja du har nok rett. Det må være noe gammelt som henger igjen. Har til og med hatt på befaring folk som nektet å sette opp våtromsplater. Kun fliser. Visste ikke det skulle være så problematisk. Takk for svar! TS Anonymkode: 89e22...897 Håndverkere som sier dette skal du ihvertfall ikke bruke. Plater er TETTERE og mer fuktsikkert enn fliser. Fliser er jo ikke tett i det hele tatt, det er membran bak som er tett. Og platene er godkjent som tettelag, eventuelt får du be de smøre membran likevel da. Belegg er også bedre enn fliser mtp fuktsikring, så de "fagfolkene" som sier slikt, ville jeg holdt meg langt unna. De mangler oppdatert kunnskap! Anonymkode: b9af1...6aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #22 Del Skrevet 24. august 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håndverkere som sier dette skal du ihvertfall ikke bruke. Plater er TETTERE og mer fuktsikkert enn fliser. Fliser er jo ikke tett i det hele tatt, det er membran bak som er tett. Og platene er godkjent som tettelag, eventuelt får du be de smøre membran likevel da. Belegg er også bedre enn fliser mtp fuktsikring, så de "fagfolkene" som sier slikt, ville jeg holdt meg langt unna. De mangler oppdatert kunnskap! Anonymkode: b9af1...6aa Takk for godt svar. Du har sikkert rett også. Så jeg skal endre strategi; ordne rørlegger og snekker hver for seg. Litt mer trøblete når ikke èn tar seg av alt med hensyn til å koordinere arbeidet, men vil også tro det ikke skal by på kjempestore problemer. Jeg fikk også beskjed fra en av de som var på befaring om at det var mer arbeid og mer kronglete å ha synlige rør istedenfor å legge de inn i veggen. Badet er fra -80 tallet og nå er det synlige rør. Mistenker at det ikke helt stemmer og at de helst bare vil lage et så dyrt bad som mulig? Jeg har ikke peiling. Jeg er ingen håndtverker dessverre. Bare prøver å tenke logisk. TS Anonymkode: 89e22...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 24. august 2019 #23 Del Skrevet 24. august 2019 Legg rør inn i veggen da når du først skal åpne likevel😀 Så mye finere😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 24. august 2019 #24 Del Skrevet 24. august 2019 Det er også svintungt å montere baderomsplater, mot å susle og smøre med lim og fliser... Kan kanskje henge noe sammen med hvorfor de er i mot.. 🙄 Problemet med fliser er at man ikke ser når det blir utett eller sprekker membranen før det drypper i andre rom.. Så vi gikk også for belegg og plater, er veldig fornøyd med det 😊 Lette å holde rene også, slipper den porøse fugen som samler på skitt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #25 Del Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, -venter- skrev: Legg rør inn i veggen da når du først skal åpne likevel😀 Så mye finere😀 Tja... på et lite bad er det ikke veldig synlig. Dette er hytta. Jeg er ikke så kjempeopptatt av at alt skal være så nytt og lekkert. Mer funksjonelt. Bruker heller ekstra penger på reiser enn å irritere meg over å se noen rør TS Anonymkode: 89e22...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. august 2019 #26 Del Skrevet 24. august 2019 Fibo sine baderomsplater er superfine! Mix og fix, mørkt og lyst med effektpanel. Tett som rakkern og lett å holde rent! Anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #27 Del Skrevet 24. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Virker som jeg må gjøre det selv da siden ingen av håndtverkerne vil. Men jeg får lete litt til å se om jeg bare får leie inn rørlegger og snekker hver for seg. Så ordner det seg nok forhåpentligvis. TS Anonymkode: 89e22...897 Dette kan du fint gjøre selv. Det er ikke vanskelig i det hele tatt og ikke minst fort gjort. Hele badet mitt ble kledd på maks 2 timer og det var ingen håndtverkere som utførte jobben. Nå skal jeg pusse opp ett annet bad og vi skal gjøre det selv igjen. Hva en takstmann sier om det når vi skal selge neste år bryr jeg meg ikke om. Vi kommer til å si det er fagfolk, vennetjenester. Eneste vi bruker av fagfolk er rørlegger. Ikke engang elektriker skal vi bruke som fagfolk. Anonymkode: 26d24...608 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #28 Del Skrevet 24. august 2019 Fibo trespo plater er mye brukt. Spør en snekker og ikke en flislegger om å sette opp platene 😉 En snekker vil si nei til å flislegge badet ditt 😅 Anonymkode: 2fe9f...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #29 Del Skrevet 24. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går fint å ha smøremembran på hele veggen bak platene. Samtidig silikon mellom platene, da er du svært trygg. Jeg har hatt plater og gulvbelegg nå i 10 år og platene og skjøtene er like fine. Nå er det bare i dusjsonen det er stor fare, så bare klin de opp og vær fornøyd. Anonymkode: 26d24...608 To tette lag i en vegg er ikke lurt. Anonymkode: 7ac4f...9f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 30. august 2019 #30 Del Skrevet 30. august 2019 On 8/24/2019 at 11:40 PM, AnonymBruker said: To tette lag i en vegg er ikke lurt. Anonymkode: 7ac4f...9f2 Mange som ikke forstår det, tror det bare er å smøre på med membran, plast, flere lag gips etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå