AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #1 Del Skrevet 23. august 2019 Hva er denne veldige motstanden mot våtromsplater på veggene på bad? Er det noe jeg ikke har forstått? Jeg skal pusse opp badet på hytta og vil ha et helt enkelt og lettstelt bad. Vil ha belegg på gulv og våtromsplater på vegg. Har også flere hunder som jeg dusjer på badet så derfor er dette praktisk synes jeg. Men til nå er det bare negative ting å høre fra de håndtverkerne som har vært på befaring. En vil sogar ikke sette opp våtromsplater uten at jeg har dusjkabinett for han mener det ikke er tett og da kan det ikke godkjennes uten kabinett? Når jeg selv har snakket med butikkene som selger platene får jeg beskjed om at de er tette som bare det. Er det noen som kan opplyse meg? Anonymkode: 89e22...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 23. august 2019 #2 Del Skrevet 23. august 2019 A. Det henger nok litt igjen, det har vært mange enormt dårlige plater på markedet. Dagens plater er veldig bra og jeg ville ikke vært redd for å bruke dem. B. Dette handler sikkert også litt om at det er mindre penger i et enkelt bad en er dyrt, påkostet med fancy fliser. C. Det ser mindre eksklusivt ut og vil nok skape inntrykk av et budsjett ad, uten at det er det minste feil med det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #3 Del Skrevet 23. august 2019 18 minutter siden, A-hunter skrev: A. Det henger nok litt igjen, det har vært mange enormt dårlige plater på markedet. Dagens plater er veldig bra og jeg ville ikke vært redd for å bruke dem. B. Dette handler sikkert også litt om at det er mindre penger i et enkelt bad en er dyrt, påkostet med fancy fliser. C. Det ser mindre eksklusivt ut og vil nok skape inntrykk av et budsjett ad, uten at det er det minste feil med det. De som bygger badet skal vel neppe bry seg om hvordan det ser ut hehe. Men ja du har nok rett. Det må være noe gammelt som henger igjen. Har til og med hatt på befaring folk som nektet å sette opp våtromsplater. Kun fliser. Visste ikke det skulle være så problematisk. Takk for svar! TS Anonymkode: 89e22...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #4 Del Skrevet 23. august 2019 De som selger baderomsplatene sier at de skal være tette. Men det er håntverkerne som står i garanti når de monterer de opp. Så skjønner godt at de ønsker at du skal bruke et kabinett. Anonymkode: 9f5d7...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #5 Del Skrevet 23. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De som selger baderomsplatene sier at de skal være tette. Men det er håntverkerne som står i garanti når de monterer de opp. Så skjønner godt at de ønsker at du skal bruke et kabinett. Anonymkode: 9f5d7...d95 Fordi platene ikke er tette mener du? Så produktspesifikasjon betyr ingenting? Anonymkode: 89e22...897 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 23. august 2019 #6 Del Skrevet 23. august 2019 Man bruker silikon i alle skjøter på platene, silikon kan sitter bra og gjøre en god jobb, men den kan også løsne og ikke gjøre noen jobb. Du får derfor ikke en helt sammenhengende og sømløs membran som man ellers kan få med eks smøremembran. Det er nok mange firmaer som fint kan montere platene, men jeg har også forståelse for de som sier nei til å montere slikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #7 Del Skrevet 23. august 2019 Det er et større og større problem at baderomsplatene tørker pga for tette og tørre hus. Tidligere var dette kun et kjent fenomen i Troms og Finnmark, men nå har det spredd seg til resten av landet. Når platene tørker (nok) trekker de seg fra hverandre og det er ikke lengre tett. Anonymkode: f9596...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #8 Del Skrevet 23. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et større og større problem at baderomsplatene tørker pga for tette og tørre hus. Tidligere var dette kun et kjent fenomen i Troms og Finnmark, men nå har det spredd seg til resten av landet. Når platene tørker (nok) trekker de seg fra hverandre og det er ikke lengre tett. Anonymkode: f9596...19a Skjer det relativt raskt? Hvor mange år? Anonymkode: 89e22...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #9 Del Skrevet 23. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er et større og større problem at baderomsplatene tørker pga for tette og tørre hus. Tidligere var dette kun et kjent fenomen i Troms og Finnmark, men nå har det spredd seg til resten av landet. Når platene tørker (nok) trekker de seg fra hverandre og det er ikke lengre tett. Anonymkode: f9596...19a URL ? Anonymkode: b32dd...612 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 24. august 2019 #10 Del Skrevet 24. august 2019 Har plater å belegg på badet mitt. Men har dusjkabinett. Hvorfor vil du ikke ha kabinett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #11 Del Skrevet 24. august 2019 Husk det er forskjell på våtromsplater, våtromspanel og baderomsplater. Så hva hver enkelt i tråden her sier våtromsplater mener dere da våtromsplater og ikke våtromspanel eller baderomsplater? Anonymkode: 04551...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #12 Del Skrevet 24. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Husk det er forskjell på våtromsplater, våtromspanel og baderomsplater. Så hva hver enkelt i tråden her sier våtromsplater mener dere da våtromsplater og ikke våtromspanel eller baderomsplater? Anonymkode: 04551...151 Det mener baderomspanel som i Fibo sine ferdige plater. Anonymkode: 9f5d7...d95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #13 Del Skrevet 24. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk det er forskjell på våtromsplater, våtromspanel og baderomsplater. Så hva hver enkelt i tråden her sier våtromsplater mener dere da våtromsplater og ikke våtromspanel eller baderomsplater? Anonymkode: 04551...151 Mener våtromspanel. TS Anonymkode: 89e22...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #14 Del Skrevet 24. august 2019 7 timer siden, Hmmmmmm skrev: Har plater å belegg på badet mitt. Men har dusjkabinett. Hvorfor vil du ikke ha kabinett? Jeg vil ha badekar og liker ikke kabinetter. TS Anonymkode: 89e22...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 24. august 2019 #15 Del Skrevet 24. august 2019 Ikke noe galt med våtromsplater utover at mange ikke synes det er så pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #16 Del Skrevet 24. august 2019 1 time siden, prt90 skrev: Ikke noe galt med våtromsplater utover at mange ikke synes det er så pent. Ja hva andre synes får så være. Jeg er bare overrasket over at det er så vanskelig å finne fagfolk som vil sette de opp dessverre. TS Anonymkode: 89e22...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #17 Del Skrevet 24. august 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: URL ? Anonymkode: b32dd...612 IRL. Anonymkode: d769e...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #18 Del Skrevet 24. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: IRL. Anonymkode: d769e...916 Da prøver jeg igjen og spør deg også. Etter hvor mange år skjer dette? TS Anonymkode: 89e22...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #19 Del Skrevet 24. august 2019 Det går fint å ha smøremembran på hele veggen bak platene. Samtidig silikon mellom platene, da er du svært trygg. Jeg har hatt plater og gulvbelegg nå i 10 år og platene og skjøtene er like fine. Nå er det bare i dusjsonen det er stor fare, så bare klin de opp og vær fornøyd. Anonymkode: 26d24...608 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #20 Del Skrevet 24. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går fint å ha smøremembran på hele veggen bak platene. Samtidig silikon mellom platene, da er du svært trygg. Jeg har hatt plater og gulvbelegg nå i 10 år og platene og skjøtene er like fine. Nå er det bare i dusjsonen det er stor fare, så bare klin de opp og vær fornøyd. Anonymkode: 26d24...608 Virker som jeg må gjøre det selv da siden ingen av håndtverkerne vil. Men jeg får lete litt til å se om jeg bare får leie inn rørlegger og snekker hver for seg. Så ordner det seg nok forhåpentligvis. TS Anonymkode: 89e22...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå