Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tilknyttet til ett vikarbyrå som sender vikarer til forskjellige oppdrag.

I dag jobbet jeg som stuepike på ett hotel.  Altså, oppgaven var å vaske rommet, bad, skifte på senger. Det vanlige.

Hun jeg jobbet med ( det var min første dag i dag, så jeg måtte få litt opptrening), fant en halvfull flaske vin på ett rom og ville heller drikke den eller skylde vinen ut og dermed kaste flaska. Klokka var rundt 12 på dagen. Hun spurte om jeg ville ha, jeg sa selvsagt nei. Hun fortalte at dette pleide de gjøre hele tiden, og var ofte halvfulle på enden av arbeidstiden. 

Dette er vel ikke vanlig, er det? Har jeg kommet ut for ei som er mer enn normalt glad i alkohol? Man drikker vel ikke i arbeidstiden?  Jeg vil ikke ta det opp med hennes arbeidsgiver, tror jeg. Kan jeg ta det opp med vikarbyrået jeg er ansatt via? Bare spørre om dette er greit av ansatte å gjøre? Jeg kunne selv ikke komme på tanken å drikke på jobb!

Dere som jobber som rengjøringspersonell på hotel, er dette vanlig? 

Anonymkode: fc1f5...fc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke går utover arbeidsevnen hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: fb12f...744

• Liker 17
Skrevet

Det der er sånn jeg kan si for å tulle. Ikke gjør noe mer med det. Jeg er veldig sikker på at de ikke går fulle rundt på jobb:)

• Liker 16
Skrevet

Nei. Ikke vanlig. Hender ikke. Tenk om det er noe annet i den flasken?

Anonymkode: 8c940...808

• Liker 9
Skrevet

Ja du overreagerer

Anonymkode: 7e3f4...469

• Liker 4
Skrevet

Ikke vanlig. Kanskje hun tøyset med deg og testet deg litt for å se om du
1. gikk på spøken
eller
2. kan finne på å drikke i arbeidstiden.

• Liker 16
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ikke vanlig, er det? Har jeg kommet ut for ei som er mer enn normalt glad i alkohol? Man drikker vel ikke i arbeidstiden?  Jeg vil ikke ta det opp med hennes arbeidsgiver, tror jeg. Kan jeg ta det opp med vikarbyrået jeg er ansatt via? Bare spørre om dette er greit av ansatte å gjøre? Jeg kunne selv ikke komme på tanken å drikke på jobb!

Dere som jobber som rengjøringspersonell på hotel, er dette vanlig? 

Det er absolutt nulltoleranse fra alle seriøse arbeidsgivere å drikke på jobb, det er så selvfølgelig at man ikke kan diskutere det en gang, det er direkte grunn til oppsigelse også. Noen gir deg en sjanse gjennom "AKAN" men i mange sammenhenger ikke. Om det er jobber som har sikkerhetskritiske funksjoner er det nulltoleranse og oppsigelsegrunn. Det er overhodet ikke vanlig, og de fleste arbeidsgivere vil vise null nåde om dette skjer.

• Liker 10
Skrevet

Bare jatt med i begynnelsen. Ikke heng deg opp i det. Jeg tviler på det er sant, godt mulig hun tester deg eller bare fleiper

Anonymkode: 5388e...928

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Ullvott skrev:

Ikke vanlig. Kanskje hun tøyset med deg og testet deg litt for å se om du
1. gikk på spøken
eller
2. kan finne på å drikke i arbeidstiden.

Hun drakk faktisk den halve flaska med vin. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja du overreagerer

Anonymkode: 7e3f4...469

Hun drakk den halve flaska foran meg! 

• Liker 1
Skrevet

Spiller det noen rolle så lenge hun gjør en god jobb? 

Anonymkode: d9d56...94e

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle så lenge hun gjør en god jobb? 

Gjør en god jobb? Men gjør en stor feil i fylla? Hva da? Det er ikke normalt og det blir ikke tatt lett på av noen seriøse arbeidsgivere som krever at du er edru i jobbsammenheng. Om ikke er det sparken på dagen når det blir oppdaget. Det er ekstremt liten toleranse for dette i de fleste yrker, og det ender aldri bra når det blir oppdaget. Noen gir deg en sjanse og tvungen behandling  om jobben ikke innebærer risiko for andre. Men det i seg selv er ekstremt ydmykende og bare bare hakket før oppsigelse på direkten.  

• Liker 1
Skrevet

Oida. Jeg trodde hun testet deg, men hun drakk den faktisk? Hva vet vel hun om hva som var i den flaska? At hun tør! 

Jeg ville gått stille i dørene om jeg var deg. Vikarbyrå = du trenger ikke forholde deg til henne lenge. 

Anonymkode: ee7b2...437

• Liker 11
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit, ingen arbeidsgivere vil godta det, så det trenger du ikke å spørre om. MEN, så lenge det ikke går ut over noen, eller noen, hvorfor ikke la det gå?

I det yrket der, så er det ikke "krise" hvis hun er beruset, så lenge hun klarer å gjøre jobben bra nok. Det er ikke så alt for mye som kan gå galt. Ikke kjører hun bil i arbeidstiden og hun er heller ikke i noe særlig kontakt med gjestene.

Jeg jobber ikke i det yrket, men jobber med noe annet, og det har hendt at jeg har drukket alkohol på jobb. Selvfølgelig er det ikke greit, men i små mengder får det meg til å føle meg mindre, den indre uroen blir lettere å takle, jeg blir ikke så sjenert, men oppfører meg normalt, blir flinkere til å små prate og kollegaene mine virker til å like meg litt bedre da.

Dette er jo så klart bare en midlertidig løsning, planen min er å slutte i jobben snart, da jeg åpenbart ikke trives på grunn av det sosiale og at jeg blir veldig sliten av å jobbe så mye som jeg gjør.  

Anonymkode: 1a624...997

• Liker 1
Skrevet

Overrasket over hvor mange som synes det er greit å drikke alkohol på jobb. Lurer på hva dere hadde tenkt om det var helsepersonell og dere var pasient. 

Anonymkode: 34732...7be

• Liker 17
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overrasket over hvor mange som synes det er greit å drikke alkohol på jobb. Lurer på hva dere hadde tenkt om det var helsepersonell og dere var pasient. 

Anonymkode: 34732...7be

Nå er det ikke det det er snakk om da.

Dama skal skifte på en seng og støvsuge, det klarer man lett som brisen.

Anonymkode: b8cc4...eab

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:laugh:

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du som gjest på f.eks ett hotel reagert om du luktet og så at de som vasket rommet ditt var beruset? 

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar.

Jeg er enig i at det ikke er en jobb hvor man risikerer mye hvis man tar seg en drink eller to, men jeg mener prinisppielt at man ikke skal drikke alkohol i løpet av arbeidstiden. Man er ansatt til å gjøre en jobb. Jeg trodde først at hun ville teste meg, så ble overrasket over at hun selv tømte flaska. Som ei skrev :" At hun turde!". Altså, med tanke på at hun ikke visste hva som kunne være i den flaska. Ja, det var en vinflaske, korken var av. Gjestene som bodde på rommet kunne ha puttet what-so-ever i den flaska. 

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde tatt det videre opp i systemet, man drikkere ikke når man er på jobb, alvorlig talt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...