Gå til innhold

Stefaren til min datter skal sone hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er dømt til 30 dagers fengsel grunnet en trafikksak og noe bøter forstår jeg. Han skal sone hjemme hos dem. Min eks har daglig omsorg for vår datter som bor der. Vil jeg få noe å si i denne saken? Jeg ønsker ikke at min datter skal bo med en som soner. Mann 36

Anonymkode: 5bc0a...bfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner egentlig ikke problemet. 

Anonymkode: f30fd...da8

• Liker 12
Skrevet

Hva er problemet når det er snakk om en trafikk sak? 

Barnet vil ikke forstå det uansett, de har bare et ankelbånd.

Anonymkode: c9928...d89

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er dømt til 30 dagers fengsel grunnet en trafikksak og noe bøter forstår jeg. Han skal sone hjemme hos dem. Min eks har daglig omsorg for vår datter som bor der. Vil jeg få noe å si i denne saken? Jeg ønsker ikke at min datter skal bo med en som soner. Mann 36

Snakk med bv 

Anonymkode: a3a4c...d8b

Skrevet

kan du forklare hva problemet er? Det er i utgangspunktet det samme om han bor der før og etter de 30 dagene som de 30 dagene

• Liker 12
Skrevet

Er han annerledes i tiden før eller etter soningen? 

Anonymkode: c4975...1b2

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med bv 

Anonymkode: a3a4c...d8b

🙄

Anonymkode: f30fd...da8

• Liker 9
Skrevet

Finner det veldig rart at du har et så stort problem med hjemme soning for en trafikksak. Det er vel egentlig ikke grunnen? I såtilfellet blir det litt for dumt... 

Anonymkode: e91c2...cc3

• Liker 5
Skrevet

Du må nok forklare hvorfor du mener dette skulle være et problem? Hvis han skal sone for noen "trafikksaker" er mannen neppe en trussel for noen, og hvis han skal sone i sitt eget hjem bor han der vel både før og etter soningen, så hvorfor skulle det være annerledes mens han soner?

• Liker 3
Skrevet

Ikke vær teit, TS. Det er snakk om bøter og trafikksak, ikke incest eller annet kriminelt.

Jeg har fått flere fartsbøter selv, men klarte fin å være en god mamma likevel.

Hva er du redd for egentlig?

• Liker 8
Skrevet

Nå kan "trafikksak" også omhandle det å kjøre i beruset tilstand, noe jeg vil si er hakket verre enn en trafikkbot, men virker som at ts bare ønsker noe å skylde på uten at han egentlig bryr seg så mye om denne soningen. Tror nok ikke du har så mye du skulle sagt i denne situasjonen, med mindre stefaren er en fare for din datters sikkerhet.

• Liker 2
Skrevet

Slik som du reagere skulle man nesten trodd han var dømt for pedofili...

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, rebony said:

Nå kan "trafikksak" også omhandle det å kjøre i beruset tilstand, noe jeg vil si er hakket verre enn en trafikkbot, men virker som at ts bare ønsker noe å skylde på uten at han egentlig bryr seg så mye om denne soningen. Tror nok ikke du har så mye du skulle sagt i denne situasjonen, med mindre stefaren er en fare for din datters sikkerhet.

Langt fra voldelig eller pedofil anyways...

• Liker 1
Skrevet

Stakkars...

Fredags-underholdning fra din side i kveld?

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke som gjør han mer uegnet til å være en omsorgsperson

Anonymkode: 9dfd5...a3f

Skrevet
4 minutter siden, rebony skrev:

Med mindre, åpenbart, han har for vane å være beruset. Folk som kjører i rus har som oftest et underliggende problem. Og de tar sjelden ti flate øre for å lempe ungene i baksetet og kjøre dem til skolen beruset.

Det skal være en temmelig alvorlig «trafikksak» for å få fengselsstraff. Når samfunnet går til så drastiske steg så er det bare flaks at vedkommende er dømt for fart/rus og ikke drap. Hvorfor det er mer ok å kjøre i en sånn tilstand at en VET at en godt kan drepe noen enn å plaffe ut vinduet med en pistol? Jeg vet ikke. Det er nemlig samma sak.

Anonymkode: b0135...2a1

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Med mindre, åpenbart, han har for vane å være beruset. Folk som kjører i rus har som oftest et underliggende problem. Og de tar sjelden ti flate øre for å lempe ungene i baksetet og kjøre dem til skolen beruset.

Det skal være en temmelig alvorlig «trafikksak» for å få fengselsstraff. Når samfunnet går til så drastiske steg så er det bare flaks at vedkommende er dømt for fart/rus og ikke drap. Hvorfor det er mer ok å kjøre i en sånn tilstand at en VET at en godt kan drepe noen enn å plaffe ut vinduet med en pistol? Jeg vet ikke. Det er nemlig samma sak.

Hæ?

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent av meg sonet nylig 30 dager hjemme for ruspåvirket kjøring. Ikke svært høy promille (nok til soning naturligvis), på et øde område en søndags morgen i fjor sommer, klokken 6 på morgenen. Det skal ikke veldig mye til, men loven er (heldigvis) streng ved ruspåvirket kjøring. 

Til opplysning er jeg glad han ble tatt og fikk reaksjon, og jeg håper han lærte av det. 

Anonymkode: 97034...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...