Gå til innhold

Hadde du gitt fra deg barnet ditt om det hadde reddet barnets liv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt hadde jeg det. 

Anonymkode: 1d8b7...83f

• Liker 7
Skrevet

Ja, det hadde jeg!

Anonymkode: 8d1f1...750

• Liker 5
Skrevet

Såklart. Vil for alt på jord ikke miste barnet mitt

Anonymkode: 70229...83f

• Liker 3
Skrevet

Etter en konkret vurdering så har hun vurdert det slik at det vil utsette barna for traumer og belastning de simpelthen ikke vil tåle, sier kvinnens advokat, Nils Christian Nordhus til NRK. (at barna blir sendt til Norge)

altså.... Skal jeg le eller gråte?

Anonymkode: 70229...83f

• Liker 10
Skrevet

JA!

• Liker 1
Skrevet

Ja absolutt. Jeg setter ungen over meg selv 

Anonymkode: e3f67...956

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke det er et enkelt svar på dette. Hvis barnet mitt var dødssyk, så hadde jeg gjort det. Men om tilstanden ikke var fullt så kritisk, er jeg jammen ikke sikker. Så lenge dette er snakk om en god mor, vil adskillelse fra henne skape store problemer for barna også. Generelt tenker jeg at så lenge det ikke er snakk om liv og død eller omsorgssvikt, har barn det i det lengste best sammen med sine primære omsorgspersoner. Det har utrolig mye å si for deres følelsmessige utvikling videre om de blir skilt fra moren sin. Og jeg syns det er hårreisende at norske myndigheter ønsker å skille mor og barn her, spesielt når gutten er syk. 

• Liker 27
Skrevet

I dette konkrete tilfellet er jo mors familie i Norge, og kan ha oppsyn med barnet. At mor fortsatt tviholder på barnet vitner kun om en ting: hun vil selv komme til Norge, og håper i det lengste at hun får dra med barnet. 

Anonymkode: 1d8b7...83f

• Liker 33
Skrevet

Ja. Og dersom barnet mitt var bare LITT sykt og det ville ha det bedre sammen med feks. sin mormor eller tante, så ville jeg definitivt sendt barnet dit. Det er ikke akkurat snakk om bortadopsjon eller noe her...

• Liker 1
Skrevet

Den syke gutten det er snakk om er en 4-åring som veier like mye som en norsk ettåring. Så her gambler moren ned guttens liv. 

Anonymkode: 6fbf1...c17

• Liker 11
Skrevet

Ja, hvis det var trygt. Hva hjelper det å redde livet om du overtas av en pedo-ring eller selges som sex-slave, liksom. 

Anonymkode: e5941...7bc

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Nuith skrev:

Ja. Og dersom barnet mitt var bare LITT sykt og det ville ha det bedre sammen med feks. sin mormor eller tante, så ville jeg definitivt sendt barnet dit. Det er ikke akkurat snakk om bortadopsjon eller noe her...

Dette forstår jeg ikke. Om barnet bare var litt sykt, ville du helhetlig syns det var bedre at barnet ble adskilt fra mor, den eneste kjente omsorgspersonen? Det er ikke sånn at det er det samme for barn hvem de får omsorg fra, altså, ref alt man har lært av forskning på småbarn og tilknytning og hva det har å si for barnets utvikling på sikt. 

• Liker 11
Skrevet

Selvfølgelig. Men denne kvinnen vet at hennes barn er hennes eneste sjanse ut derfra og bruker dem som pressmiddel for at Norge henter henne ut, så selvfølgelig vil hun ikke gi dem fra seg. Som mor ville jeg alltid prioritert i hennes situasjon at barna vokste opp et trygt sted med andre familiemedlemmer selv om det ville vært uten meg. Hun risikerer sine barns liv ved å holde dem igjen i leieren.

Anonymkode: 67e64...218

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Dette forstår jeg ikke. Om barnet bare var litt sykt, ville du helhetlig syns det var bedre at barnet ble adskilt fra mor, den eneste kjente omsorgspersonen? Det er ikke sånn at det er det samme for barn hvem de får omsorg fra, altså, ref alt man har lært av forskning på småbarn og tilknytning og hva det har å si for barnets utvikling på sikt. 

Nå er ikke dette barnet «litt sykt», så dette er faktisk ikke relevant for saken 🙄 Her er det snakk om et barn som står i fare for å miste livet og en mor som nekter å sende barnet fra seg for å motta adekvat behandling. 

Og for å svare på spørsmålet så ville jeg selvsagt sendt barna mine fra meg dersom det kunne redde livene deres. Uten den minste tvil! 

Denne moren her forsøker nok i det lengste å bruke barnet som pressmiddel for å selv få komme til Norge. 

Anonymkode: a9657...709

• Liker 16
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syke, syke mennesket. Tror neppe hun tenker på barna sine.  Hun vil tilbake kun for hennes egen skyld. Blir så irritert hver gang jeg leser om henne. Syns synd på barna men, henne har jeg null empati for. 

Hilsen en muslim

• Liker 14
Skrevet

Selvfølgelig 

• Liker 1
Skrevet

Sender hun barnet alene til Norge forsvinner alt håp for henne selv når det gjelder å komme tilbake hit.... Det veier tydeligvis tyngre for henne enn barnets liv og helse. Det burde hun kanskje tenkt på før hun dro ned og satte seg selv i den situasjonen.

Forferdelig for barnet, men jeg er veldig glad for at norske myndigheter ikke lar seg presse til å hente foreldrene!

Anonymkode: 144c3...715

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde gjort det om det var det beste for barnet mitt, men da ville jeg hatt en forsikring på at barnet mitt kunne vært hos noen i min familie. Ser ikke noe problem i at hennes familie kan ta vare på barnet hennes. 

Hun har jo familie i Norge, jeg kjente henne før. 

Anonymkode: 1d1b6...ecd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...