Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan jeg går frem for å skaffe meg en sykemelding?

Jeg må lette litt på arbeidsmengden i studiene ved å få utsatt innlevering av en oppgave, på grunn av psykiske problemer. Har oppsøkt psykolog.

Hva skjer dersom jeg må aybryte faget/fagene helt? (tenker praktisk med lånekassen, melding til institutt og fakultet osv). Noen som vet? Det er så mye å holde orden på!

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som vet hvordan jeg går frem for å skaffe meg en sykemelding?

Jeg må lette litt på arbeidsmengden i studiene ved å få utsatt innlevering av en oppgave, på grunn av psykiske problemer. Har oppsøkt psykolog.

Hva skjer dersom jeg må aybryte faget/fagene helt? (tenker praktisk med lånekassen, melding til institutt og fakultet osv). Noen som vet? Det er så mye å holde orden på!

Takk

Du må få en time hos legen din eller psykologen din. Og få de til å skrive en erklæring eller en sykemelding hvor det står at du trenger å lette på arbeidsmengden. Få litt lengre tidsfrister og sånn. Jeg gjorde det under min utdannelse og det gikk bra. Da jeg fikk lengre frister så greide jeg å få gjort det, for presset ble mindre.

Hvis du må avbryte faget/fagene helt, så må du gi skriftlig (tror jeg) beskjed til skolen/fakultetet du går på og snakke med lånekassen. Hvis du får en erklæring/attest på dine psykiske plager, så skal jeg mene at det skal gå greit for dem. At du bare avslutter studiet og får den summen i lån du har, ikke mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...