Gjest Popelka ulogget Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 Tenker med gru paa valget. Naa ser det jo ut som det blir roed-groent resultat. Noe verre kan ikke skje i Norge (politisk sett altsaa). Ser for meg forbud paa forbud taarne seg opp, renteoppgang, arbeidsledighet og valgfriheten - svupp - der forsvant den! Men som en kollega av meg sier - folk i Norge vet ikke hvor bra de har det. De bryr seg rett og slett ikke, for vi har jo oljen... Jeg skal hvertfall stemme blaatt og gjoere min del! Og i verste fall kommer jeg til aa utsette aa flytte hjem til neste valg igjen!
Gjest Gjesten Skrevet 12. mai 2005 #2 Skrevet 12. mai 2005 Eg forstår ikkje kvifor det skal verte så mykje verre no enn alle år tidlegare når vi har hatt AP styre, kan nokon ver så snill og forklare meg det? Vi har jo blitt styrt av AP i mange lange periodar etter krigen, og også i nyare tid (Gro- perioden f.eks.)
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2005 #3 Skrevet 12. mai 2005 Tenker med gru paa valget. Naa ser det jo ut som det blir roed-groent resultat. Noe verre kan ikke skje i Norge (politisk sett altsaa). Ser for meg forbud paa forbud taarne seg opp, renteoppgang, arbeidsledighet og valgfriheten - svupp - der forsvant den! Men som en kollega av meg sier - folk i Norge vet ikke hvor bra de har det. De bryr seg rett og slett ikke, for vi har jo oljen... Jeg skal hvertfall stemme blaatt og gjoere min del! Og i verste fall kommer jeg til aa utsette aa flytte hjem til neste valg igjen! Er så enig så enig. Du fikk sagt det!
flowerpower Skrevet 12. mai 2005 #4 Skrevet 12. mai 2005 Det har vel aldri vært så ille å bo i Norge ("verdens beste land å bo i"???) som nå etterat Høyre og Kr.f har "styrt"??? Aldri har de som har det trangt hatt det trangere, aldri har det vært færre funksjonshemmede ute i jobb, aldri har vi vel hatt så mye forbud som nå?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #5 Skrevet 12. mai 2005 Vi har jo oljen... Det er samtlige politiske leires sovepute, det være seg blå eller rød-grønn. Ingen har gode nok løsninger. Ingen ønsker å satse det som trengs på forskning for at Norge skal få flere bein å stå på. Samtlige tenker fire år av gangen og muligheten til å få innflytelse. Ytterst få av dem tør tenke langsiktig.
Gjest kenneth Skrevet 12. mai 2005 #6 Skrevet 12. mai 2005 Tenker med gru paa valget. Naa ser det jo ut som det blir roed-groent resultat. Noe verre kan ikke skje i Norge (politisk sett altsaa). Ser for meg forbud paa forbud taarne seg opp, renteoppgang, arbeidsledighet og valgfriheten - svupp - der forsvant den! Sutre-sutre-sutre. Ta nå ikke sorgene på forskudd. Og den krystallkula di kan du ikke stole 100% på vettu. Erfaringsmessig fører vel ikke et regjeringsskifte til de helt gedigne omveltningene, verken for deg eller meg. Apropos forbud; det er jo fristende å minne om et noget omdiskutert forbud som så dagens lys under dagens regjering. (hint: røyk). Og renteoppgangen kommer vel uansett hvilken regjering vi har. Så det poenget var i beste fall litt billig. Men som en kollega av meg sier - folk i Norge vet ikke hvor bra de har det. De bryr seg rett og slett ikke, for vi har jo oljen... Hvis man ikke har noe mer å tilføre diskusjonen en gamle og slitte klisjeer, synes jeg man heller skal holde seg for god til å si noe. Jeg skal hvertfall stemme blaatt og gjoere min del! Og i verste fall kommer jeg til aa utsette aa flytte hjem til neste valg igjen! Hva? Ånei. La oss endelig håpe de rødgrønne taper, slik at vi slipper å belage oss på ytterligere fravær fra Dem...
Gjest SumoBryter Skrevet 12. mai 2005 #7 Skrevet 12. mai 2005 Norge, Norge, Norge... litt som i Desperate Houswives syns jeg Perfekt utenpå, men masse kaotiske forhold inni. Jeg syns det er fint Norge blir rødere (hvis det er det den gjør). Herre Gud valget her i StorBritannia var jo tragisk, men det er politikken her også, her finnes det ikke demokrati, Thatcher ødela hele landet med å innføre tenk på deg selv og drit i naboen tankegangen. Gud som jeg hater alle de korrupte meglomaniske politikerne her Hele landet er på vei til Helvete... Men Norge, ville jeg bodd der? Egentlig ikke... men i hvertfall fungerer demokratiet der bedre (selv om jeg ikke er noe fan av demokrati, men skal man ha det så bør man ha noe som fungerer)... Jeg vil flytte til det sosialistiske hjemmelandet mitt med min kommunistiske-sosialistiska mann...
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #8 Skrevet 12. mai 2005 Uansett hvilken regjering det måtte bli (med unntak av FrP og/eller RV) vil Norge også fremover være et av verdens beste land å bo i - på samme måte som Norge har blitt et av verdens beste land å bo i uavhengig av hvem som har styrt. Det er derfor vi har råd og tid til å klage. Mette folk blir jo som kjent ofte veldig sure.
flowerpower Skrevet 12. mai 2005 #9 Skrevet 12. mai 2005 Trøffelhelten sa: "Det er derfor vi har råd og tid til å klage. Mette folk blir jo som kjent ofte veldig sure." Du skulle prøve å være syk eller uføretrygdet i Norge, så kanskje du hadde kommentert anderledes
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #10 Skrevet 12. mai 2005 Trøffelhelten sa: "Det er derfor vi har råd og tid til å klage. Mette folk blir jo som kjent ofte veldig sure." Du skulle prøve å være syk eller uføretrygdet i Norge, så kanskje du hadde kommentert anderledes Mulig. På samme måte som de syke eller uføretrygdede skulle prøve hvordan det var å være i tilsvarende situasjon i andre land...
flowerpower Skrevet 12. mai 2005 #11 Skrevet 12. mai 2005 Jada, det er jo sååå flott her i Norge? Det er ihvertfall det alle sier til de er så uheldige å måtte prøve det ut :-?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #12 Skrevet 12. mai 2005 OK. Velg et annet land, eller finn det partiet du tror har evne til å gjøre noe.
Gjest SumoBryter Skrevet 12. mai 2005 #13 Skrevet 12. mai 2005 Uansett hvilken regjering det måtte bli (med unntak av FrP og/eller RV) vil Norge også fremover være et av verdens beste land å bo i - på samme måte som Norge har blitt et av verdens beste land å bo i uavhengig av hvem som har styrt. La meg bare være svært uenig i det der... det spørs helt hva man mener med best...
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #14 Skrevet 12. mai 2005 La meg bare være svært uenig i det der... det spørs helt hva man mener med best... Jeg aksepterer gjerne at du som uttrykkelig er motstander av demokrati er uenig med min og FNs betegnelse...
flowerpower Skrevet 12. mai 2005 #15 Skrevet 12. mai 2005 Trøffelhelten sa: "OK. Velg et annet land, eller finn det partiet du tror har evne til å gjøre noe." Selvfølgelig velger jeg et parti som jeg har større forhåpninger til enn de som styrer nå!!! Har ikke valgt de som er nå heller jeg, for den sakens skyld. Og, jeg vet at det er verre i enkelte andre land Men, når vi har partier som har sagt at de som har det trangt skal få det bedre, og de bare støtter de store og de som har mest, så må det være lov å si ifra??
Gjest SumoBryter Skrevet 12. mai 2005 #16 Skrevet 12. mai 2005 Jeg aksepterer gjerne at du som uttrykkelig er motstander av demokrati er uenig med min og FNs betegnelse... Nei, det jeg er uenig med er at Norge er verdens beste land. Jeg syns ikke det er det, men det er nå min mening. Norge er kanskje verdens beste land økonomisk for etniske nordmenn (men ikke alle de heller)... FN undersøkelsen snakket vel mest om levekår, og på den fronten tror jeg gjerne Norge er best... Men fremdeles perfekt kun utenpå....
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #17 Skrevet 12. mai 2005 Levekår er heldigvis et mer sammensatt, bedre og viktigere begrep enn økonomi...
Gjest SumoBryter Skrevet 12. mai 2005 #18 Skrevet 12. mai 2005 Levekår er heldigvis et mer sammensatt, bedre og viktigere begrep enn økonomi... Der har du rett, men at Norge er verdens beste land blir jeg aldri enig i, for jeg vet om et som er mye bedre... hjem kjære hjem....
flowerpower Skrevet 12. mai 2005 #19 Skrevet 12. mai 2005 Trøffelhelten sa: Levekår er heldigvis et mer sammensatt, bedre og viktigere begrep enn økonomi... Der sa du det Trøffelhelten! Og da kommer faktisk Norge langt ned på lista, etter mange av oss sin oppfatning :-? Hva med lange ventelister, dårlig behandling, sykehjemsplasser som legges ned, hjemmehjelpere som ikke har tid til klientene sine osv, skoler som er usunne og farlige både for ungene og de som jobber der? Det er bare å ramse opp
Gjest Gjesten Skrevet 12. mai 2005 #20 Skrevet 12. mai 2005 Kor e hjem då Sumo? Sidan både Storbriannia og Noreg har så mange feil lissom? Men de som kvir dykk for raud regjering; Kor er svara på mine spm? Eg lurer faktisk verkeleg på dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå