Gå til innhold

Baby 6 mnd er trøtt hele dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen hatt en baby på rundt 6 mnd som virker trøtt hele dagen?

Hun blir veldig frustrert og «umulig» når hun er trøtt og glir jevnt over i dette humøret en halvtime/time etter hun våkner fra forrige blund

Hun sover ganske bra på natten (kl 19-7), men virker altså trøtt og sliten hele dagen. Og er derfor nesten alltid i dårlig humør.

Hun har vært slik i flere måneder, men jeg skulle tro at hun trengte mindre søvn nå som hun er eldre?

Vi har en rolig hverdag hjemme med daglig tur og besøk et par ganger i uken. Langt ifra en hverdag jeg tenker overstimulerer henne.

Erfaringer? Tips?

Anonymkode: e7379...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel strengt tatt aldri overstimulere en baby? Eller? mener jeg leste noe om dette :)

Får hun i seg nok næring? :) Eller fullammer du? Kanskje hun får i seg for lite i tillegg til ammingen? 

Datteren vår sov fort flere dupper på dagen :) Kanskje hun vokser? Tenner som kommer? Masse som kan få en liten baby til å bli sliten ❤️ Viktigste er vel at hun får i seg nok næring. Hvis hun går ned i vekt i tillegg bør du vel oppsøke en lege for å spørre om råd...Eventuelt snakke helsesøster? ❤️ 

Skrevet

Har ungen din hatt RS-viruset?

Mi virker meir sliten enn andre barn pga dårlig utholdenhet lungemessig. Er veldig redd for asma, men legen sa vi måtte venta til ho vart litt større for å finna ut om lungene hadde tatt skade.

Uansett er det stor normalvariasjon.

Anonymkode: 2689e...96d

Skrevet
6 minutter siden, Emma89 skrev:

Du kan vel strengt tatt aldri overstimulere en baby? Eller? mener jeg leste noe om dette :)

Får hun i seg nok næring? :) Eller fullammer du? Kanskje hun får i seg for lite i tillegg til ammingen? 

Datteren vår sov fort flere dupper på dagen :) Kanskje hun vokser? Tenner som kommer? Masse som kan få en liten baby til å bli sliten ❤️ Viktigste er vel at hun får i seg nok næring. Hvis hun går ned i vekt i tillegg bør du vel oppsøke en lege for å spørre om råd...Eventuelt snakke helsesøster? ❤️ 

Selvfølgelig kan man overstimulere en baby! Det er ikke så mye som skal til. 

Hvor lange dupper har hun på dagen? Kanskje du bør ta henne med til legen for p sjekke jern nivå og slikt. Om almenntilstanden virker litt laber. 

Anonymkode: 3301c...d4c

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lange dupper har hun på dagen? Kanskje du bør ta henne med til legen for p sjekke jern nivå og slikt. Om almenntilstanden virker litt laber. 

https://www.tv2.no/a/9480459/

Skrevet
13 minutter siden, Emma89 skrev:

Jo, tvert imot.. babyer blir veldig lett overstimulerte! 

Det kan være mange grunner til at babyer er grinete. Utviklingstrinn, feil temperatur, vil ha nærkontakt, etc. Vi hadde en som var grinete om han ikke fikk henge over skulderen og se på ting hele tiden mens jeg gikk :s

Anonymkode: c5a35...10e

Skrevet
10 minutter siden, Emma89 skrev:

Takk for svar!

Hun kan fort få for mye av ting når hun er trøtt. Da skal det ikke mer til enn en leke med lys eller lyd til før hun blir helt fra seg, så hun kan i hvert fall bli overstimulert når hun er i det humøret 😮

Interessant at du tok opp det med næring, for jeg har begynt å lure litt på det selv. Hun har hatt normal vektoppgang, men vi har slitt med ammingen den siste måneden. Hun stritter imot og jeg føler hun kan få i seg for lite. Hittil har vi bare ett måltid utover amming, så det er Mulig at det er på tide å øke.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sover som regel 4 ganger på dagen, mellom 30 min - 1,5 time. 

Og takk for tipset, men hun virker ikke generelt slapp. Rett etter at hun har våknet er hun helt i hundre, også blir hun urolig og sint når hun merker at hun blir trøtt. Og det blir hun veldig fort 😮 Masse høy og voldsom skriking osv.

Hun trenger mye hjelp til å falle til ro da, men er åpenbart trøtt og sliten med røde øyne og alt som hører med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...