AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #1 Skrevet 23. august 2019 … hvor mye aktivitet får hunden daglig? Fysisk og mentalt? Jakter dere/trener til jaktprøver? Anonymkode: cfb8e...4b2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #2 Skrevet 23. august 2019 Finnes det liggende fuglehund? Fra spøk til alvor, har en Vorsteh på 7 år. Hunden går stort sett fri (uten bånd og uten inngjerding) og surrer for seg selv (aktiverer seg selv) stort sett hele dagen. Det kommer an på hvilken årstid hva hunden aktiverer seg selv med, nå som høsten nærmer seg så spiser den bær og sopp, leter etter mus eller annet smågnagere den måtte finne. Trener ikke stort med jakt da jeg ikke er en alt-for ivrig jeger selv. Før jakta så tar jeg hunden i line, børsa på ryggen og simulerer jakt - det vil si, et par treningsturer for å drille på at den ikke skal støkke opp fugl uten at jeg gir kommandoen. I tillegg får den 2-3 løpeturer og 1 lengre tur i fjellet i uka. Siden hunden er såpass flink til å aktivere seg selv så ser jeg det ikke nødvendig å drive med mental trening. Har en annen hund som ikke har interesse av slike ting, og den må vi drive mental trening med. Tror selv ikke man kan si at hund I bør ha mental trening så og så mange timer i uka, og så og så mange timer fysisk aktivitet - det kommer helt an på de daglige aktivitetene hunden foretar seg, og så må man tilpasse ut i fra det. Hadde jeg bodd i et boligbyggefelt hvor hunden stod inngjerdet mesteparten av dagen så hadde det selvfølgelig vært behov for både fysisk og mental trening på Vorsteheren. Kjenn hunden din, og tilpass dagene ut i fra hvordan den oppfører seg Anonymkode: e9a66...e3a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #3 Skrevet 23. august 2019 Under båndtvangen blir det gåtur i bånd. Ellers slipper vi han som oftest i skogen hvor han kan løpe fritt. Trener ikke så veldig mye før jaktsesongen. Han skjønner med en gang hva han skal😊 Anonymkode: f8d76...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå