Gå til innhold

Mange blåmerker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, siden jeg flytta til Bergen for å studere har jeg kommet over unormalt mange blåmerker. Før det, var det så å si aldri noen. Er 20 år, mann, 190 cm.

Hva skyldes det? Føler meg frisk som en fisk ellers.

1) har spist så å si bare ute, og ganske lite mat, hender jeg bare spiser en gang om dagen også fylla. Ikke noe frukt osv. 

2) kan det være alkohol rett og slett? Begynte å drikke alkohol for første gang for to uker siden, er det tilfeldig at symptomene kommer nå?

Anonymkode: 2e923...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man drikker seg full dulter man ofte borti ting uten at man husker det etterpå. Man trenger ikke være kanon dritings for at dette skal skje. Det skjer også om man bare er litt brisen.

Anonymkode: 78053...635

Skrevet

Alkohol er blodfortynnende. Sliter med det samme

Anonymkode: 6d592...d76

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når man drikker seg full dulter man ofte borti ting uten at man husker det etterpå. Man trenger ikke være kanon dritings for at dette skal skje. Det skjer også om man bare er litt brisen.

Anonymkode: 78053...635

Hmm merkelig. Kan ikke huske å ha slått meg. 

Skal sies at jeg ofte er på dansegulvet, blir mye dytting osv der.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alkohol er blodfortynnende. Sliter med det samme

Hva gjør du for å forebygge?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, siden jeg flytta til Bergen for å studere har jeg kommet over unormalt mange blåmerker. Før det, var det så å si aldri noen. Er 20 år, mann, 190 cm.

Hva skyldes det? Føler meg frisk som en fisk ellers.

1) har spist så å si bare ute, og ganske lite mat, hender jeg bare spiser en gang om dagen også fylla. Ikke noe frukt osv. 

2) kan det være alkohol rett og slett? Begynte å drikke alkohol for første gang for to uker siden, er det tilfeldig at symptomene kommer nå?

Se svarene i denne trden, kom deg til lege og begynn og spis det som kroppen din trenger av mat 

Anonymkode: 34e31...1dd

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se svarene i denne trden, kom deg til lege og begynn og spis det som kroppen din trenger av mat 

Tror det er vitaminmangel, hatt samme problem før om jeg ikke er helt ute å kjøre.

Holder de vitaminbjørnene?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er vitaminmangel, hatt samme problem før om jeg ikke er helt ute å kjøre.

Legebesøk er det du trenger + å spise det du trenger av mat.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KUN LEGEN kan finne årsaken til dine blødninger.

• Liker 2
Skrevet

Har aldri hatt et blåmerke i hele mitt liv. Kun rifter og sår.

Anonymkode: f1041...8d5

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar ikke dette på alvor? LESTE du i det hele tatt det som sto i den andre tråden? Forstår du at indre blødninger er alvorlig? Hva tror du skjer ved hjerneblødning feks?

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar ikke dette på alvor? LESTE du i det hele tatt det som sto i den andre tråden? Forstår du at indre blødninger er alvorlig? Hva tror du skjer ved hjerneblødning feks?

Ro deg ned. Du sammenligner blåmerker med hjerneblødning? 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du for å forebygge?

Beklager, skrev litt raskt :) Jeg sliter med det samme selv i perioder der det har blitt litt for mye festligheter :)

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ro deg ned. Du sammenligner blåmerker med hjerneblødning? 

Jeg snakker om INDRE BLØDNINGER i kroppen.

Blåmerke = Indre blødning. Hjerneblødning = indre blødning. Begge kan komme av samme årsaker. Og begge  kan oppstå hos samme pasient.

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vitaminbjørnene holder IKKE! De er for barn, ikke voksne! Voksne skal ta kosttilskudd laget for voksne! Du er 20-årene gammel, ta deg en tur til legen din og få sjekket kroppen, skjerp deg og bli voksen!

Anonymkode: f9116...e25

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vitaminbjørnene holder IKKE! De er for barn, ikke voksne! Voksne skal ta kosttilskudd laget for voksne! Du er 20-årene gammel, ta deg en tur til legen din og få sjekket kroppen, skjerp deg og bli voksen!

Anonymkode: f9116...e25

Tuller du nå?

befalt daglig dose:

Barn over 3 år: 1 bjørn

Voksne og barn over 12 år: 2 bjørner.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om INDRE BLØDNINGER i kroppen.

Blåmerke = Indre blødning. Hjerneblødning = indre blødning. Begge kan komme av samme årsaker. Og begge  kan oppstå hos samme pasient.

Hvor mange i verden får ikke blåmerker tror du? At det har en indre årsak er den minst sannsynlige årsaken, da hadde du hatt helt andre symptomer itilegg.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange i verden får ikke blåmerker tror du? At det har en indre årsak er den minst sannsynlige årsaken, da hadde du hatt helt andre symptomer itilegg.

NEI!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

for å studere

Hva studerer du?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI!

Så det står om liv og død her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...