Gå til innhold

Hjelpe fra nav. Jobb og penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det ha noe å si om at jeg har feks 50-60 tusen på korte hvis jeg skal søke jobb via nav? 

Er ferdig med vgs. Er ikke ute etter penger akkuratt, men mer etter jobb i å med at jeg kun sitter hjemme hver dag nå. Men så jobber man heller ikke gratis da!

så spørsmålet mitt er vil det ha noe å si hvor mye penger jeg har på konto hvis jeg kun trenger hjelp med dem for å søke jobb? At de utplasserer meg osv.

Anonymkode: bc08e...409

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei

Anonymkode: 15d1e...910

Skrevet

Nei, er kun sosialsstønad det pleier å ha noe å si på, men først må du melde deg som arbeidsledig, så vurderer de dagpenger (om du kommer rett fra VGS uten tidliger jobb får du ingenting), så må evt være ivrig på jobbsøkerkurs e.l. før du etterhvert kanskje får en arbeidspraksis ett sted. (praksisen må du også ofte finne selv)

Anonymkode: 5d812...f8c

Skrevet

Man søker ikke jobb via NAV. Jobb får man via å søke på jobbannonser.

Praksisplass er for syke og utviklingshemmede. 

Anonymkode: 9788e...aa3

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså ikke alle som er normale får jobb heller.

kravene har blitt høyere, og folk krever de med mer erfaring. Jeg kan da vel ikke sitte hjemme i halvt år og bare se på veggen. Syntes det rr ganske kjedelig

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke helt riktig. Arbeidstrening kan de med liten eller ingen erfaring få gjennom NAV,  i tillegg til de som har nedsatt arbeidsevne.

De sjekker ikke opp hvor mye du har på konto om du ikke søker sosialstøtte. 

Anonymkode: 7087f...d9b

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil det ha noe å si om at jeg har feks 50-60 tusen på korte hvis jeg skal søke jobb via nav? 

Er ferdig med vgs. Er ikke ute etter penger akkuratt, men mer etter jobb i å med at jeg kun sitter hjemme hver dag nå. Men så jobber man heller ikke gratis da!

så spørsmålet mitt er vil det ha noe å si hvor mye penger jeg har på konto hvis jeg kun trenger hjelp med dem for å søke jobb? At de utplasserer meg osv.

Nav arbeid, i gamle dager arbeidsformidlingen, bryr seg ikke en kalori om hva du har av sparepenger. 

Trenger du sosisalhjelp så må du bruke opp alt du har før Nav gir deg økonomisk sosialhjelp. 

Så gå og søk jobb. Ledigang er roten til alt vondt, i følge ett gammelt ordtak. 

Anonymkode: d26b6...07e

• Liker 1
Skrevet

Meld deg som arbeidssøker på nav i alle fall. NAV kan nok ikke fikse en jobb til deg, men de kan hjelpe deg med å få det til på egenhånd! Lykke til med jobbsøkingen 🙂

Anonymkode: 5121f...758

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...