Gå til innhold

Muslimer har selv skapt islamofobien

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Gjennom 1400 år har de fleste av oss dyrket diktaturregimer. For å rektifisere vår situasjon trenger vi en reform.

Det skriver imamen Basel Kadem i en kommentar i Nettavisen. Kadem er stifter av Rafida Norge - en nystiftet sjiamuslimsk assosiasjon med fokus på reform og ideologisk avradikalisering.

Hadde ikke ventet dette av en imam.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel han er shia muslim, sammenlignet med sunni muslimer så advoker imiamer for ekstrem org. og danner ofte selv sånne org som al-shebab, ISIS og al-quadia der uteliggerne er boko haram og muslinsk broderskap (umma). Shia muslimer har paramilitære org som Hamas som er løst tilknyttet Iran. Shia imamer er ikke driekte tilknyttet til jihad via doktrine som Sunni imamer er.  

Spørsmålet er hvordan han har tenk å gjøre dette, det som vanlig vis skjer med reformister og "moderater" er at de blir drept eller kastet ut både på shia og sunni fronten. Det sagt jeg håper inderlig at han får noen fremskritt her i Norge jeg vet om ingen programmer eller "moderate" muslimske reformister i Europa som har fått til noe som det her. Hersi ifra Nederland måtte rømme til USA når hun prøvde, og film vennen hennes ble jo drep av islamister.               

Skrevet

Jeg er veldig imponert over denne imamen. Hadde alle imamer vært som ham og tenkt på samme måte, ville vi kanskje sett mindre terror fra muslimer og mindre muslimhat. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...