Gå til innhold

Er daddel usunt å spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste 5 dadler i stad, det er jo sååå godt og søtt (jeg er skikkelig søtmoms!). Er det bedre for meg å spise dadler? Eller bør jeg ikke spise så mange i utgangspunktet? Hvor mange kan man spise i løpet av en dag før det blir for mye? Vet det er mye fruktsukker, men det er jo mye annet bra i en daddel :) 

Anonymkode: 8260c...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye sukker og kalorier ja, men også en del sunne næringsstoffer. Sunnere enn smågodt men bør selvfølgelig ikke spises ubegrenset. Holder med et par stk. Kommer ann på inntaket ditt generelt. 

Anonymkode: 88fa8...a9a

• Liker 2
Skrevet

Frukt er noe av det sunneste man kan spise, og fruktsukker er det absolutt ingenting galt med når det finnes i hel frukt. Der de har funnet negative virkninger av fruktsukker har de forsket på raffinert sukker utvunnet av GMO-mais, noe som er så langt fra en hel frukt man kan komme. Eneste "negative" med dadler er at de er tørket, og tørket frukt er ikke så sunt som frukt som fortsatt har alt vannet i seg.
Så du kan spise en god håndfull dadler til dagen uten noen form for dårlig samvittighet, snarere tvert imot.

Anonymkode: b4000...5d1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...