AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #1 Skrevet 22. august 2019 Barnet vårt har plutselig begynt å strigrine når jeg henter i bhg. Ikke hver gang, men ofte. Vil ha pappa i stedet. Hva skal jeg si og hvordan skal jeg reagere? Blir jo egentlig lei meg. Hjemme er barnet mest knyttet til meg, men synes pappa er morsomst. Anonymkode: 87266...30b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #2 Skrevet 22. august 2019 Det er en periode, og det går over. Skjønner at du syns det er vondt/vanskelig, men det er ikke annet å gjøre enn å si ting som «ja, men nå henter mamma. Pappa er hjemme/kommer hjem senere, og da skal vi kose oss alle sammen». Eller lignende. Tilpass etter barn og familiesituasjon😊 Anonymkode: a5c6f...267 8
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er en periode, og det går over. Skjønner at du syns det er vondt/vanskelig, men det er ikke annet å gjøre enn å si ting som «ja, men nå henter mamma. Pappa er hjemme/kommer hjem senere, og da skal vi kose oss alle sammen». Eller lignende. Tilpass etter barn og familiesituasjon😊 Anonymkode: a5c6f...267 Takk! Snufs. Er det flere som har opplevd dette? Skjønner ikke hvorfor barnet ikke blir glad for å se meg. Anonymkode: 87266...30b
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #4 Skrevet 22. august 2019 Er det far som henter oftest? Eller er det far som hentet nylig? Høres ut som barnet har dannet seg et bilde, at «i dag henter pappa meg», også kommer du og det blir helt feil, fordi det ikke er sånn som barnet forestilt seg. Det dere kan, er jo forbedre barnet fra morgen av, «i dag henter mamma deg». Da forventer barnet å se deg ved henting, og blir glad at hen hadde rett. («Jeg trodde mamma skulle hente meg, og mamma hentet meg, jeg er så flink») jeg henter to stykk, en på fem og en på 2,5, og for begge er det fortsatt viktig å vite hvem som henter de. Anonymkode: cb43b...4c4 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 Min sønn var også sånn innimellom. Jeg og han er verdig nære, og jeg tror bare at det var dagens frustrasjon som måtte ut. Han var grei i barnehagen, men jeg tenker at han ikke reagerte med sitt fulle sinne der, så da kom sinnet når mamma kom å hentet. Han ble sint for bitte små ting, og alt gikk litt i ball en periode. Jeg ville ikke tenkt så mye på det, det går over. Anonymkode: 563b4...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 Eg tolka det som om du gråt (overskriften) 😮 Det går over, bare ein fase. Detta ser eg kvar einaste haust (og periodevis ellers). Er det stort problem, send sms til barnehage tlf og be personalet minne barnet på kvem som henter. Noken ungar trenger meir forutsigbarhet. Anonymkode: 4f5ff...b01 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 Da sier du nei idag er det mamma som henter deg, pappa er på jobb. Anonymkode: 695fd...0c4
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. august 2019 #8 Skrevet 23. august 2019 Da tar du det ikke personlig og innser at barnet har en liten pappa perioder og det er jo flott at barnet ønsker å bli hentet av pappaen sin. Så sier du at du forstår at barnet synes det var trist at pappa ikke kom i dag, men i dag er det mamma som skal hente og at barnet ser pappa til middag.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #9 Skrevet 23. august 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en periode, og det går over. Skjønner at du syns det er vondt/vanskelig, men det er ikke annet å gjøre enn å si ting som «ja, men nå henter mamma. Pappa er hjemme/kommer hjem senere, og da skal vi kose oss alle sammen». Eller lignende. Tilpass etter barn og familiesituasjon😊 Anonymkode: a5c6f...267 Forbred ham på hvem som henter, og be personalet minne ham på ila dagen. Da blir ikke sjokket så stort når du dukker opp. Snakk med ham på forhånd om at pappa er hjemme når han kommer. Anonymkode: 4e191...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå