Gå til innhold

Beste veterinærfor til katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag får pusen min Hills kattemat som er et kvalitetsfor man får kjøpt hos veterinær.

Jeg lurer på om noen andre har erfaring med annet veterinærfor, eller har litt peiling på det som kan si om Hills er det beste eller om det finnes et bedre for næringsmessig? 

Er fornøyd med Hills, pus liker det og er frisk, rask og har fin pels. Men vil gjerne gi det aller beste, derfor spør jeg om råd fra noen som kan mer om dette enn meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kvalitetsfôr er trygt og bra å gi. Det viktigste er at pus spiser det, så når det gjelder kattemat er det først og fremst smakelighet det handler om.

Veterinærfôr er satt sammen av veterinærer og ernæringsfysiologer og inneholder alt katten trenger. Men mange er opptatt av at fôret skal være "naturlig" og for et rovdyr som katt som trenger mye protein, innebærer det at man ser etter mest mulig kjøtt/fisk i innholdet. Akkurat om fôret inneholder korn eller hva som er proteinkilden er egentlig ikke veldig viktig, det viktigste er at det er riktig sammensatt og at katten spiser det. Men mye kjøtt/fisk og minst mulig korn vil gi bedre smakelighet hos de fleste katter. 

Jeg ville sjekket ut Eukanuba eller Specific, de er ofte bedre på smakelighet enn Hills i min erfaring :) Ellers er det trygt å gi andre kvalitetsmerker som føres i dyrebutikk, Orijen er for eksempel populært, det synes mange katter smaker godt. 

Men om pus liker Hills et det egentlig ikke noe vits i å bytte. Be ihvertfall om smaksprøver, så kan du teste om katten liker det først :)

Det som er viktig er at hvis katten din bruker et spesialfôr (for urinveier, nyrer, lever, fordøyelse, allergi, ol) så må du ikke bytte fôr uten å rådføre med veterinær. For i slike tilfeller er riktig ernæring en veldig viktig del av behandlingen. 

Anonymkode: c6ecf...d1e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...