AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #1 Skrevet 22. august 2019 hva mener de når undertegne oppnevnt som sakkyndig? det kommer vist spesialist på barnefordelingssaker hjem hos meg før evt møte i tingretten hva er dette til? jeg trodde det var at man fant ut om sammerbeid i tingretten, jeg har spurt advoktat om nektelse på besteforelde (jeg har mine grunner) en av de er barnebortføring.. og er redd barnefar kommer opp med at han vil ha samvær med sine foreldre i stedet for meg.. og jeg mener far har uavklart forhold til rus i dag.. Anonymkode: 3a43f...190
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #2 Skrevet 22. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva mener de når undertegne oppnevnt som sakkyndig? det kommer vist spesialist på barnefordelingssaker hjem hos meg før evt møte i tingretten hva er dette til? jeg trodde det var at man fant ut om sammerbeid i tingretten, jeg har spurt advoktat om nektelse på besteforelde (jeg har mine grunner) en av de er barnebortføring.. og er redd barnefar kommer opp med at han vil ha samvær med sine foreldre i stedet for meg.. og jeg mener far har uavklart forhold til rus i dag.. Anonymkode: 3a43f...190 Du må regne med å bli granaket og nøye veid både av de(n) sakkyndige og av motpartens advokat. Din advokats jobb er å hjelpe degmog å veilede deg. Å beakylde motparten for ting du ikke har håndfaste bevis på, slår lett tilbake på deg selv. Der er mye som skal avklares før dere kommer frem til nåde rettsmeklingmog til en hovedforhandling. Rettsmekling er obligatorisk. Kan man unngå en hovedforhandling så gjør man det. Husk at det er barnets beste retten er opptatt av, ikke ditt eller motpartens beste. Barnets beste skal den sakkyndige finne ut av ved å se og å prate med begge parter. Han skal opptre nøytralt, men om han gjør det kan ikke noen garantere deg. Anonymkode: 0f839...3bf 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 Sakkyndig skal være med på å vurdere. Ingenting stress. Her snakket også sakkyndig med barna. Anonymkode: a4197...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #4 Skrevet 23. august 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Sakkyndig skal være med på å vurdere. Ingenting stress. Her snakket også sakkyndig med barna. Anonymkode: a4197...1ac barnefar vil ha delt foreldreansvar, vurder de dette? for barnefar og hans foreldre lyger som bare det.. og er redd de kommer med mye vas så de for det som de vill.. Anonymkode: 3a43f...190
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #5 Skrevet 23. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: barnefar vil ha delt foreldreansvar, vurder de dette? for barnefar og hans foreldre lyger som bare det.. og er redd de kommer med mye vas så de for det som de vill.. Anonymkode: 3a43f...190 Foreldreansvar vil an nok uansett få ja, det skal mye til for å nekte en forelder ansvar. Hvor mye samvær er en annen ting. Anonymkode: a4197...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #6 Skrevet 23. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: barnefar vil ha delt foreldreansvar, vurder de dette? for barnefar og hans foreldre lyger som bare det.. og er redd de kommer med mye vas så de for det som de vill.. Anonymkode: 3a43f...190 Det er en av tingene den sakkyndigenog retten skal ta stilling til. Bare ett høyst vellmenede råd, å omtale barnets far og hans foreldre slik du gjør i denne tråden, er verken til beste for deg elelr for barnet. Går du frem på samme måte, uansett hva du mener eller hva du opplever detbtar ikke jeg, den sakkyndige eller retten stilling til, da risikerer du i verste fall at faren får alt han ber om og mer til. Du må gjøre noe med agresjonen din, talemåten din og tankegangen din om du ikke skal virkelig gjøre noe dumt. Få fastlegen din til å henvise deg til en psykolog slik at du kan lære deg noen teknikker for å unngå denne fremstillingen av den du har hoppet i sengehalmen med. Alt dette vil være til barnets beste. Anonymkode: 0f839...3bf 1
share123 Skrevet 23. august 2019 #7 Skrevet 23. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en av tingene den sakkyndigenog retten skal ta stilling til. Bare ett høyst vellmenede råd, å omtale barnets far og hans foreldre slik du gjør i denne tråden, er verken til beste for deg elelr for barnet. Går du frem på samme måte, uansett hva du mener eller hva du opplever detbtar ikke jeg, den sakkyndige eller retten stilling til, da risikerer du i verste fall at faren får alt han ber om og mer til. Du må gjøre noe med agresjonen din, talemåten din og tankegangen din om du ikke skal virkelig gjøre noe dumt. Få fastlegen din til å henvise deg til en psykolog slik at du kan lære deg noen teknikker for å unngå denne fremstillingen av den du har hoppet i sengehalmen med. Alt dette vil være til barnets beste. Anonymkode: 0f839...3bf hva har psykolog med hvem jeg har sex med å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #8 Skrevet 23. august 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldreansvar vil an nok uansett få ja, det skal mye til for å nekte en forelder ansvar. Hvor mye samvær er en annen ting. Anonymkode: a4197...1ac Foreldreansvar har ikke noe med tingretten og fordeling av samvær å gjøre. Om det ikke er delt foreldre ansvar så må dette taes i en egen sak Anonymkode: 9aaf6...48d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #9 Skrevet 23. august 2019 😂😂😂 Hi, er dette en trolletråd? om det ikke er det må du i så fall sette deg godt inn i hvordan en barnefordelingssak fungerer, og du må vite forskjell på foreldreansvar og omsorg/delt bosted osv. alle fedre får i dag delt foreldreansvar så lenge de står oppført som far til et barn. Du kan gå rettens vei for å frata ham det, men dersom han ikke selv har fraskrevet seg det, eller han har mistet foreldreansvaret i en tidligere dom, så har han foreldreansvar. Det skal sært mye til for å frata noen foreldreansvaret, man er så og si sjanseløs dersom en foreldre ikke frasier seg det selv. en sakkyndig skal komme med en uavhengig uttalelse om hva som er barnet beste. Uanvhengig av hvor gamle barn er vil sakkyndig prate med foresatte, barna, evt skole/barnehage og barneverntjenesten om de er inne i bildet. før dere møtes i retten skal dere ha et rettsforberedende møte. Dere kan ha flere slike møter dersom det er sannsynlig at dere vil komme til enighet uten en domsavsigelse. Før dere kan ha et rettsforberedende møte må dere ha vært til mekling. Men domsavsigelse i tingretten er endelig, jeg tror ikke den kan ankes til lagmannsretten. Du må snakke med din advokat, for det virker som om du ikke helt forstår hva du begir deg ut på her. Anonymkode: 8232a...0a2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #10 Skrevet 23. august 2019 Hvorfor valgte du å få barn med en som du frykter kan bortføre barnet? Du nevner også hans foreldre, hvorfor brukte du ikke hjernen på dette før du lå med han? Anonymkode: ab2df...76e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #11 Skrevet 23. august 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor valgte du å få barn med en som du frykter kan bortføre barnet? Du nevner også hans foreldre, hvorfor brukte du ikke hjernen på dette før du lå med han? Anonymkode: ab2df...76e one night stand , mitt kropp mitt valg, jeg kunne ikke vite de va sånn? Anonymkode: 3a43f...190
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #12 Skrevet 23. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreldreansvar har ikke noe med tingretten og fordeling av samvær å gjøre. Om det ikke er delt foreldre ansvar så må dette taes i en egen sak Anonymkode: 9aaf6...48d Nei, den som saksøker kan liste opp alle endringer som ønskes. Anonymkode: a4197...1ac
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #13 Skrevet 23. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂😂😂 Hi, er dette en trolletråd? om det ikke er det må du i så fall sette deg godt inn i hvordan en barnefordelingssak fungerer, og du må vite forskjell på foreldreansvar og omsorg/delt bosted osv. alle fedre får i dag delt foreldreansvar så lenge de står oppført som far til et barn. Du kan gå rettens vei for å frata ham det, men dersom han ikke selv har fraskrevet seg det, eller han har mistet foreldreansvaret i en tidligere dom, så har han foreldreansvar. Det skal sært mye til for å frata noen foreldreansvaret, man er så og si sjanseløs dersom en foreldre ikke frasier seg det selv. en sakkyndig skal komme med en uavhengig uttalelse om hva som er barnet beste. Uanvhengig av hvor gamle barn er vil sakkyndig prate med foresatte, barna, evt skole/barnehage og barneverntjenesten om de er inne i bildet. før dere møtes i retten skal dere ha et rettsforberedende møte. Dere kan ha flere slike møter dersom det er sannsynlig at dere vil komme til enighet uten en domsavsigelse. Før dere kan ha et rettsforberedende møte må dere ha vært til mekling. Men domsavsigelse i tingretten er endelig, jeg tror ikke den kan ankes til lagmannsretten. Du må snakke med din advokat, for det virker som om du ikke helt forstår hva du begir deg ut på her. Anonymkode: 8232a...0a2 Hvis barnet er under enn hvis alder så kan man nekte sakkyndig å snakke med barnet. Mulig det er yngre enn 5. Anonymkode: a4197...1ac
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #14 Skrevet 23. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, den som saksøker kan liste opp alle endringer som ønskes. Anonymkode: a4197...1ac Nei, stemmer ikke. Jobber med dette så en sak berammes med oppnevnelse av sakkyndig og da er det samvær som er på agendaen. Men mest sannsyling har far delt foreldreansvar siden mor bekymrer seg for samvær Anonymkode: 9aaf6...48d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #15 Skrevet 23. august 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, stemmer ikke. Jobber med dette så en sak berammes med oppnevnelse av sakkyndig og da er det samvær som er på agendaen. Men mest sannsyling har far delt foreldreansvar siden mor bekymrer seg for samvær Anonymkode: 9aaf6...48d Min samboer har akkurat vært gjennom dette og de hadde ikke 2 saker. Han fikk foreldreansvar og mer samvær hvor søksmålet var omsorgstvist. De dømte 60/40 til mor, og far fikk utvidet sommerferie i tillegg som ble 4 uker + alle planleggingsdager. 2 sist nevnte var det mor som ga fra seg i håp om at han skulle inngå forlik. Far hadde 20% fra før. Anonymkode: a4197...1ac
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #16 Skrevet 23. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min samboer har akkurat vært gjennom dette og de hadde ikke 2 saker. Han fikk foreldreansvar og mer samvær hvor søksmålet var omsorgstvist. De dømte 60/40 til mor, og far fikk utvidet sommerferie i tillegg som ble 4 uker + alle planleggingsdager. 2 sist nevnte var det mor som ga fra seg i håp om at han skulle inngå forlik. Far hadde 20% fra før. Anonymkode: a4197...1ac Og annen hver påske, høst, jul og vinterferie som følges av skole kalenderen. Altså at barna kommer siste skole dag hit og drar første skole dag til mor og omvendt. Anonymkode: a4197...1ac
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #17 Skrevet 23. august 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, stemmer ikke. Jobber med dette så en sak berammes med oppnevnelse av sakkyndig og da er det samvær som er på agendaen. Men mest sannsyling har far delt foreldreansvar siden mor bekymrer seg for samvær Anonymkode: 9aaf6...48d nej barnefar har ikke delt foreldre ansvar og barnet er 7 måneder gammel , barnefar e fraværende Anonymkode: 3a43f...190
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #18 Skrevet 23. august 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, stemmer ikke. Jobber med dette så en sak berammes med oppnevnelse av sakkyndig og da er det samvær som er på agendaen. Men mest sannsyling har far delt foreldreansvar siden mor bekymrer seg for samvær Anonymkode: 9aaf6...48d Min sak hadde både samvær og foreldreansvar. Sakkyndig uttalte seg om begge deler. Far fikk ikke forldreansvar og bare et begrenset samvær. og til den over her som sier at det ikke kan ankes, jo, det kan det. Anonymkode: 1510d...236 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå