Gå til innhold

Spørsmål om permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er gravid og har noen spørsmål. Jeg tenker å ta ut min permisjon + ferie, og så tar pappaen sin permisjon. Men kan jeg jobbe redusert under pappaens permisjon? Eller MÅ man jobbe 100 % da?

Anonymkode: 88f19...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke jobbe under pappaperm, kun om han tar felleskvote.

Anonymkode: 321f4...c1b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke jobbe under pappaperm, kun om han tar felleskvote.

Takk for svar. Men hvordan er det motsatt, kan far jobbe redusert når jeg tar ut felleskvote? 

Skrevet

Du kan jobbe under pappapermen, men jeg ville egentlig anbefalt deg å overlate alt ansvar til pappaen i hele ordinær arbeidstid da det er viktig for dere begge at han lærer seg å bli trygg på å være alene med babyen. 

Slet litt med det da vi fikk vår første, nemlig... Mamma var jo «alltid» tilgjengelig, så da ble det så veldig lett å rope på meg når han egentlig kunne klart det fint selv.

Anonymkode: 70ee4...d28

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Men hvordan er det motsatt, kan far jobbe redusert når jeg tar ut felleskvote? 

Han kan jobbe redusert mens du tar felleskvote ja.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jobbe under pappapermen, men jeg ville egentlig anbefalt deg å overlate alt ansvar til pappaen i hele ordinær arbeidstid da det er viktig for dere begge at han lærer seg å bli trygg på å være alene med babyen. 

Slet litt med det da vi fikk vår første, nemlig... Mamma var jo «alltid» tilgjengelig, så da ble det så veldig lett å rope på meg når han egentlig kunne klart det fint selv.

Anonymkode: 70ee4...d28

Takk for tips, men det er nr. 2 som er på vei så pappaen er godt innsatt allerede :) Det handler mer om å få hverdagen til å opp med turnusarbeid. 

Skrevet

Kanskje du kan ta ammefri, så får du betalt for redusert jobb?

Anonymkode: 4df34...cea

Skrevet

Ok, så da virker det som det går bra å gjøre som vi har tenkt. Jeg tar ut mødrekvote + felleskvote, og far jobber redusert. Så tar far ut fedrekvote og jeg jobber redusert. Den som tar ut perm har 100 % lønn, og den andre får lønn tilsvarende stillingsprosent. Vi tenker at det er fint å få vært mer sammen som familie denne tiden, både med tanke på hygge og avlastning. 

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, så da virker det som det går bra å gjøre som vi har tenkt. Jeg tar ut mødrekvote + felleskvote, og far jobber redusert. Så tar far ut fedrekvote og jeg jobber redusert. Den som tar ut perm har 100 % lønn, og den andre får lønn tilsvarende stillingsprosent. Vi tenker at det er fint å få vært mer sammen som familie denne tiden, både med tanke på hygge og avlastning. 

Vær obs på at om får jobber redusert før han tar perm er det den reduserte lønnen som er grunnlag for utbetalingene. Det kan enkelt omgås ved at han tar ut en dag perm midt i din perm.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær obs på at om får jobber redusert før han tar perm er det den reduserte lønnen som er grunnlag for utbetalingene. Det kan enkelt omgås ved at han tar ut en dag perm midt i din perm.

Ja det slo meg faktisk, så da må han evt gå opp i prosent igjen de siste 3 mnd før hans permisjon begynner. Men det alternativet du skisserer der, kan du utdype det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...