Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd i uke 31, er nå i uke 34. På bildene fra ultralyden i 3D ser det ut som jenta vår har en skikkelig stor nese/ boxernese:( Veldig skuffet over bildene da de var uklare, og ganske dårlige. Kunne verken se munn, eller noe egentlig. Spurte privat jordmor å hu lo det bare bort, å mente at alt så bra ut... Snakket med henne å hun mente at bildene kunne lyve da hun ligger i fostervann og ble litt klemt av livmoren/morkaka. Har sjekket alt, samt tatt tidlig ultralyd å jenta skal være helt frisk med ingen misdannelser. Har utviklingshemming i familien så fikk derfor innvilget tidlig ultralyd så jeg har jo ingenting å bekymre meg for. Men alikevel klarer jeg ikke å stole på jordmora og hva alle sier, da jeg er så redd for at jenta faktisk skal ha en slik giga nese midt i ansikte:( Er veldig redd for at hun kommer til å bli mobbet da.. Min far har stor nese, men ikke jeg og samboer så det er litt rart om hun får det..Har verdens flotteste samboer, og jeg er sånn helt ok og ingen av oss har slike trekk, så håper bildene lurer oss.

Tenker så mye på dette dessverre. Har selv blitt mobbet før å det finnes ikke noe verre:( 

Har dere erfaringer med dette, eller vet? Synes så mange får flotte bilder i 3D men våre ser faktisk veldig stygge ut:( Har rett og slett vært uheldig

Anonymkode: 934aa...cab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på ultralyd i uke 31, er nå i uke 34. På bildene fra ultralyden i 3D ser det ut som jenta vår har en skikkelig stor nese/ boxernese:( Veldig skuffet over bildene da de var uklare, og ganske dårlige. Kunne verken se munn, eller noe egentlig. Spurte privat jordmor å hu lo det bare bort, å mente at alt så bra ut... Snakket med henne å hun mente at bildene kunne lyve da hun ligger i fostervann og ble litt klemt av livmoren/morkaka. Har sjekket alt, samt tatt tidlig ultralyd å jenta skal være helt frisk med ingen misdannelser. Har utviklingshemming i familien så fikk derfor innvilget tidlig ultralyd så jeg har jo ingenting å bekymre meg for. Men alikevel klarer jeg ikke å stole på jordmora og hva alle sier, da jeg er så redd for at jenta faktisk skal ha en slik giga nese midt i ansikte:( Er veldig redd for at hun kommer til å bli mobbet da.. Min far har stor nese, men ikke jeg og samboer så det er litt rart om hun får det..Har verdens flotteste samboer, og jeg er sånn helt ok og ingen av oss har slike trekk, så håper bildene lurer oss.

Tenker så mye på dette dessverre. Har selv blitt mobbet før å det finnes ikke noe verre:( 

Har dere erfaringer med dette, eller vet? Synes så mange får flotte bilder i 3D men våre ser faktisk veldig stygge ut:( Har rett og slett vært uheldig

Hun ligner på en av dere eller dere kombinert. Thats what you made

Anonymkode: d0743...7cf

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bør heller bekymre deg over viktige ting, feks sykdommer, utviklingshemminger eller misdannelser. Herregud, det er en nese!

Anonymkode: a866c...8bf

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo viktigere at barnet blir pent enn at det blir friskt, eller at man oppdrar det til å bli et bra menneske, må vite. :sarkasme: 

Anonymkode: 46747...950

• Liker 14
Skrevet

Veldig stor nese er selvsagt et problem, så dere som slakter henne for å skrive dette kan med fordel ta dere en bolle.

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har sjekket alt, samt tatt tidlig ultralyd å jenta skal være helt frisk med ingen misdannelser.

Du synes ikke heller du bare skal være glad for at datteren din er frisk, sånn istedet for å henge deg opp i hvordan nesa ser ut på ultralyden?...

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, OnFire skrev:

Veldig stor nese er selvsagt et problem, så dere som slakter henne for å skrive dette kan med fordel ta dere en bolle.

Så hva mener du at hun skal gjøre med jenta hvis hun faktisk får en stor nese?🙄

Anonymkode: 16bfe...c6d

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Husk at veldig mye kan forandre seg. Veldig få ligner seg selv fra da de var babyer. Man kan se trekk, men noen vokser seg inn i nesa hvis de er født med litt stor. På andre vokser kanskje nesa veldig mye i tenårene eller tidlig voksenliv.

Ikke tenk på dette. Fokuser på at hun ser frisk og rask ut!

Skrevet

Ikke bekymre deg. På ultralyd hadde min baby nakkeklaring og jeg brydde meg ikke om det. Babyen ble født frisk og velskapt, ingenting  galt.

Skjønner likevel din bekymring, som gravid bekymrer man seg for alt mulig, kanskje pga hormoner og at man ønsker jo at alt skal gå bra. Om babyen har liten eller stor nese spiller ingen rolle, nyfødte er jo så søte, uansett hvilken nese de har. Senk skuldrene. 

Anonymkode: 38b64...3b2

• Liker 2
Skrevet

Kan jo advare mot at det er ikke sikkert nesa ser no bra ut etter fødsel heller. På bildet her er datteren min sin nese. Øverst ca 20 timer etter fødsel og nederst er hun 2,5 mnd.

96BF901E-2237-48F5-9984-2B0DD0B95EC8.thumb.jpeg.4358614697670db8167a109be0e28ba7.jpeg

• Liker 11
Skrevet

Jeg tok siste ultralyd sent pga lavtliggende morkake. På det siste bildet hadde babyen en skikkelig potetnese.

Når han ble født tenkte jeg - jøss, så liten nese du har!

Ultralydbilder ser skikkelig creepy ut synes jeg 

Anonymkode: 6ccde...4b4

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er galt at jeg bekymret meg. Synes det er helt lovlig å være redd jeg. Venter mitt første barn og jeg er full av hormoner, og jeg bekymrer meg for alt hele tiden. Har ikke hatt noen spesiell enkel graviditet og jeg har plagses veldig veldig både fysisk og ikke minst psykisk. 

Hadde ikke dere blitt nervøse om babyen deres hadde gigantisk nese på ultralyd... Jeg har heldigvis snakket med venner og sett på nettet å flere har opplevd dette, og mange blir født med små søte neser selv om 3D viser noe annet. Jeg trodde 3D var et bilde av barnet, men siden fostervann og morkake/livmor presser på ansikt blir dessverre bildene veldig misvisende for de fleste. 

Ja, jeg er glad hun er frisk( men man kan aldri være 100% sikker) og jeg er livredd for at hun skal bli mobbet da vi lever i et overfladisk samfunn dessverre

Endret av ninab82
  • Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, OnFire skrev:

Hva er problemet med veldig stor nese?

• Liker 9
Skrevet

Har du sett 3d ultralyd bilder tidligere? For ALLE jeg har sett har vist groteske neser... Ingen av babyene har hatt det når de har kommet ut.. 🤷

Anonymkode: 11f84...cc4

• Liker 19
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg kommer til å elske babyen min uansett, men jeg har som mor fult lov til å være litt bekymret. Er det noe galt med nesen finnes det muligheter i 2019.

Jeg synes det er trist at så mange skriver så mye stygt her inne. Jeg ønsker helst ikke at datteren min har en stor dominerende nese, da jeg er livredd for at hun skal bli mobbet. Hva er så rart med det?!? Har dere selv blitt mobbet, vet dere hvor vondt det er?

Jeg sliter nok her jeg sitter proppfull av hormoner og all verdens bekymringer. Jeg og samboer brukte over 2,5 år på å bli gravide, og når vi endelig sto i prøverørkø ble vi gravide naturlig. Når jeg endelig hadde blitt gravid bekymret jeg meg veldig for å miste barnet! Dro derfor til privat jordmor i Oslo slik at min angst ble skikkelig fulgt opp. Ble til slutt roligere etter uke 12. 

Så begynte jeg å bekymre meg for at barnet skulle være syk som sikkert mange andre. Jeg var livredd for at barnet mitt skulle få downs syndrome , eller andre alvorlige andre avvik. Jeg hadde tatt abort om barnet hadde hatt en slik kromosomfeil grunnet personlige årsaker! 

Tiden gikk og jeg fikk komme til sykehuset for å se om alt så bra ut. Legen kunne roe meg helt ved at barnet skulle være helt frisk så langt! (Har en nær slektning med utviklingshemming og en sjelden diagnose) så har en del avvik i genene, men alt så bra ut. Jeg var super glad over dette. 

Så fikk jeg se 3D bilder og jordmor sa at jenta hadde giga lepper som vistes veldig tidlig, og en søtt ansikt. Jeg så ingenrinf, å skjønte ikke noe. Men bilde av en giga nese kom fram og jeg ble litt bekymret. Jordmor forklarte meg at bilde ble misvisende pga vinkelen, måten hun lå på osv. Men jeg klarte likevel ikke å slutte å bekymre meg.. 

Jeg har ikke bildene dessverre så kan ikke legge ut. 

Til dere som mener jeg er overfladisk og forferdelig, ja dere har sikkert rett.. Men jeg tørr hvertfall å sette ord på mine bekymringer. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke alle nyfødte som er nydelige engang, men du forventer skjønnhet allerede mens hun ligger i magen??? 

Jeg fikk tvillinger, og gutten så ut som en stakkarslig fugleunge da han ble født. Ikke mye vakker. En munn som var vittig stor i forhold til resten av ansiktet. Altfor lang hals også, i forhold til resten. Han nektet dessuten å åpne øynene, og knep dem igjen. Vi tuller fremdeles med at han var tydelig misfornøyd med at søsteren ville ut en måned for tidlig. At han ikke var klar for det, og derfor nektet han å betrakte verden, og demonstrerte tydelig at han ville tilbake til det varme mørket i magen. Det var nesten slik at man fikk ekstra ømhet for ham, bare fordi han så så pjusk og rar ut. :rodmer:

Om jenta fikk jeg høre på forhånd at tvilling nr 1 har avlangt presset hode (ikke helt uvanlig at flerlinger får litt presset hode, på grunn av trangt, men dette retter seg ut). Måtte le godt da hun kom ut. Ikke noe galt med hodet hennes, hun hadde bare farens litt ovale ansiktsform. :laugh: Totalt sett var hun en så perfekt baby likevel at alle bemerket det. Helt glatt hud, og noen enorme nydelige øyne, med lange svarte øyevipper. I forhold til bror - pjusk hadde hun stjålet all skjønnhet. Hun var rett og slett en uvanlig vakker nyfødt. Og så tvilling med... :)

Han har vokst seg til både munn og hals, og er en nydelig gutt. Like skjønn som sin søster. Minst! Nesten forunderlig vakker for gutt å være. Noe vi merker godt på jenter i hans alder. De er tenåringer nå. ;)

Nei ro ned! Hvordan en baby ser ut på ultralyd og til og med som nyfødt sier ofte lite om hvordan de ser ut senere. Isåfall skulle jeg hatt en temmelig spesiell tenåringsgutt nå.

Skjønne lille pjuske fugleunge min, der alt var "feil" i proporsjoner... herregud som jeg elsket ham fra første øyeblikket! ❤️ 

Anonymkode: 79484...5c3

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett 3d ultralyd bilder tidligere? For ALLE jeg har sett har vist groteske neser... Ingen av babyene har hatt det når de har kommet ut.. 🤷

Anonymkode: 11f84...cc4

Har kun sett noen, og de så nogenlunde «normale» ut. Føler bilde vi fikk var ganske ille dessverre 

Håper du har rett. 

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
31 minutter siden, Sportsidioten skrev:

Kan jo advare mot at det er ikke sikkert nesa ser no bra ut etter fødsel heller. På bildet her er datteren min sin nese. Øverst ca 20 timer etter fødsel og nederst er hun 2,5 mnd.

96BF901E-2237-48F5-9984-2B0DD0B95EC8.thumb.jpeg.4358614697670db8167a109be0e28ba7.jpeg

Kjempesøt nese ☺️😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...