Gå til innhold

Ville dere tillatt leppestift og maskara på 8 år gamle jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ei datter (enebarn) på 8 år som nettopp har starta i 4. klasse. Hun er ei veldig blid og sosial jente og har mange venninner på skolen. Venninnene hennes, særlig bestevenninna har sagt at hun ligner utrolig mye på en barneversjon av sangerinnen Taylor Swift i ansiktet. Jeg må si meg enig i det, de er utrolig like hverandre i ansiktet. Dattera mi er også veldig fan av Taylor Swift, og hun sier til meg at hun har lyst til å ha på seg leppestift og maskara når hun pynter seg. Hun vil så gjerne likne så mye som mulig på idolet sitt (Taylor har jo nesten alltid på seg leppestift og maskara når hun er ute i offentligheten), men synes dere hun er litt for ung? Hun er jo bare 8 år (blir 9 i midten september). Jeg synes hun er kjempepen og likner mye nok på Taylor fra før av.

Anonymkode: 13f19...c6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hun er for ung. Hun kan ta på deg sminke hjemme, skal hun ut så må sminken av.

Anonymkode: 2c325...10d

• Liker 11
Skrevet

Min datter på 9 har brukt det i bursdager siden hun var 5, så hvorfor ikke?

Anonymkode: 16b63...df3

Skrevet

Ja? Du er med skape kroppspress og sexulere barn i ung alder. 

Anonymkode: 9ac52...975

• Liker 6
Skrevet

Sminke e forkledning for henne. Gøy, så hvorfor ikke? 

Skrevet

No way!! Nå er min eldste bare 7, men sminke er uaktuelt før ungdomsskolen.

Folk er helt skrudd som lar ungene gå ut med sminke på barneskolen. Har dere skaffet dem egen blogg allerede også eller?? 

Og ikke gi meg den "alle andre" greia, vi har ansvar som foreldre å gi barna våre gode verdier og sette grenser. 😠👎

Anonymkode: dda4a...01e

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Du er med skape kroppspress og sexulere barn i ung alder. 

Anonymkode: 9ac52...975

I mange kulturer er det vanlig å sminke små barn til fest. 

Skrevet
Akkurat nå, Thyra skrev:

I mange kulturer er det vanlig å sminke små barn til fest. 

Hvilken kultur sa du?

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hun er for ung. Hun kan ta på deg sminke hjemme, skal hun ut så må sminken av.

Jeg er enig i dette. Hun kan gjerne få leke seg og prøve ut sminke hjemme, men jeg synes det er for tidlig å la 8-åringer bruke sminke på "voksen måte". 

(Den store fordelen ved å la henne prøve seg frem hjemme er jo at hun kanskje unngår de verste nybegynnertabbene når hun får lov til å begynne med sminke ute. :P)

Anonymkode: ceacf...c48

Skrevet

🤦‍♀️

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter på 9 har brukt det i bursdager siden hun var 5, så hvorfor ikke?

Anonymkode: 16b63...df3

Maskara på en 5-åring? SYK, SYK verden du skaper. 

Stakkars barn som blir introdusert og innkjørt i dette så tidlig i livet. Barn trenger ikke sminke!

LA BARNDOMMEN VÆRE I FRED!

Anonymkode: b779d...54f

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i dette. Hun kan gjerne få leke seg og prøve ut sminke hjemme, men jeg synes det er for tidlig å la 8-åringer bruke sminke på "voksen måte". 

(Den store fordelen ved å la henne prøve seg frem hjemme er jo at hun kanskje unngår de verste nybegynnertabbene når hun får lov til å begynne med sminke ute. :P)

Anonymkode: ceacf...c48

Mine jenter har en tante som er ekstremt flink med sminke (selv bruker jeg veldig skjeldent sminke, kun i bryllup og sånn), som gleder seg til å lære dem å sminke seg skikkelig. Men de trenger virkelig ikke å lære det før ungdomsskolen for å unngå nybegynnertabbene.. 

Anonymkode: dda4a...01e

Skrevet

Å herregud NEI!

Anonymkode: f88d4...f86

• Liker 4
Skrevet

Ungdomsskolen er grense her, uansett hvem ungene måtte ligne på.

Anonymkode: b3d11...025

• Liker 8
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har ei datter (enebarn) på 8 år som nettopp har starta i 4. klasse. Hun er ei veldig blid og sosial jente og har mange venninner på skolen. Venninnene hennes, særlig bestevenninna har sagt at hun ligner utrolig mye på en barneversjon av sangerinnen Taylor Swift i ansiktet. Jeg må si meg enig i det, de er utrolig like hverandre i ansiktet. Dattera mi er også veldig fan av Taylor Swift, og hun sier til meg at hun har lyst til å ha på seg leppestift og maskara når hun pynter seg. Hun vil så gjerne likne så mye som mulig på idolet sitt (Taylor har jo nesten alltid på seg leppestift og maskara når hun er ute i offentligheten), men synes dere hun er litt for ung? Hun er jo bare 8 år (blir 9 i midten september). Jeg synes hun er kjempepen og likner mye nok på Taylor fra før av.

Anonymkode: 13f19...c6e

Taylor s har veldig spissmus-ansikt , det er ikke helt my cup of Thea.

når det er sagt: 8 år er for tidlig . 

Anonymkode: ad447...2f6

Skrevet

Hvorfor spør du? Samme hva jeg gjør vel? Jentene mine sminker seg hjemme som en del av utkledningslek, men sminke seg fint gjør de ikke, og hvis du vil hun skal bli pen(ere) må jo du gjøre det. Og det ville JEG ikke gjort på jenta mi (syns ikke sminke på små barn er pent uansett) men det kan jo du gjøre. Men hvorfor? De andre vil bare synes hun er jålete, og de andre foreldrene vil syns DU er det. 

Anonymkode: 8872f...01e

• Liker 2
Skrevet

For å svare på spm: nei

Anonymkode: 05483...5d7

• Liker 2
Skrevet

Hva!? Nei! Som mor hadde jeg tenkt mitt om foreldrene om et barn kom tydelig sminket i mitt syv år gamle barns bursdag. 

Anonymkode: 66245...2b5

• Liker 3
Skrevet

Er glad moren min ikke brukte sminke. Husker jeg ville lære sminke en gang men moren min visste ikke noe om det og etterhvert fant jeg ut det var like greit droppe den. Hun var alltid avslappet når det gjaldt kropp og utseende, og jeg ble det også 

Anonymkode: d3070...b6a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...