Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet lenge( for lenge) i helsesektoren. Er i 30årene. Å bytte arbeidsplass vil ikke hjelpe, jeg har fullstendig mistet gnisten. Jeg må bort! Jeg er deltidsmor, og har ett Ok snitt ift høyskole. Når jeg ser på utlyste stillinger, så er det mest syke/vernepleie. Jeg kunne tenkt meg ergoterapi, tannpleie, sosionom.. noe med betraktelig mindre fysisk arbeidspress! Er det tull å hive seg på et slikt studie, når stillinger ikke utlyses? Mtp alder stiller jeg sikkert ikke fremst i jobbsøker «køen»..

Anonymkode: 166be...06a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste av de jeg kjenner som har gått de studiene du kunne tenkt deg har måttet flytte litt på utkanten for å jobbe i starten(spesielt sosionom), men det tok ikke mer enn et par år før de fikk jobb i de større byene. 

Anonymkode: fbba6...e43

Skrevet

Er du sykemeldt fordi du er utbrent? Man trenger ofte en lang periode med ro og hvile for å komme seg til hektene om man først har fått den skikkelige stressreaksjonen. Hvis du tenker å studere neste år, og du allerede lider av symptomer på utbrenthet, så kan de bli ordentlig ille på det lille året du venter på studiestart. 

Når det gjelder hvilket studie du skal gå, så kan karriereveiledning og slikt hjelpe veldig på å ta et valg :)

Anonymkode: b6e0a...e3d

• Liker 1
Skrevet

Og du må ikke tenke at du stiller bakerst i køen med "din alder", det er heller en fordel. Folk over 25 har ofte tatt sine studier mer seriøst, fått bedre karakterer og har en annen innstilling til endringen i livet. Som arbeidstaker er man jo mer efaren og moden, og det ser mange som en fordel.

Anonymkode: b6e0a...e3d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror absolutt ikke alderen din spiller negativt inn i jobbsøker-kø! En sosionom med hjelpepleiererfaring og livserfaring må jo være gull? Om du tenkte i retning av at du er eldre enn de som startet rett fra vgs når du er ferdig? 

Jeg håper du finner ut hva som er riktig for deg, og får et yrkesliv du trives med! ❤️

Anonymkode: a7dea...604

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet lenge( for lenge) i helsesektoren. Er i 30årene. Å bytte arbeidsplass vil ikke hjelpe, jeg har fullstendig mistet gnisten. Jeg må bort! Jeg er deltidsmor, og har ett Ok snitt ift høyskole. Når jeg ser på utlyste stillinger, så er det mest syke/vernepleie. Jeg kunne tenkt meg ergoterapi, tannpleie, sosionom.. noe med betraktelig mindre fysisk arbeidspress! Er det tull å hive seg på et slikt studie, når stillinger ikke utlyses? Mtp alder stiller jeg sikkert ikke fremst i jobbsøker «køen»..

Anonymkode: 166be...06a

Din alder og erfaring vil være gull verdt i helseyrker. Tok samme vei selv og er noen år eldre enn deg. 

Legg til barnevernspedagog, evt vernepleie på listen din, gå gjennom listen og finn et studie du kan sikte deg inn mot. Sjekk om du har nok poeng til å komme inn.

Anonymkode: fbb80...e92

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke tull å hive seg på et slikt studie, det synes jeg du absolutt skal!😊

Og så vil jeg si at du skal være glad for du ikke har gått i hjelpepleier-fellen, og utdannet deg til sykepleier, for da ville du fortsatt i samme sporet og vært like langt, bare med et stort lån!

Lykke til videre med valg av studie😊

Anonymkode: b6264...7c5

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke tull å hive seg på et slikt studie, det synes jeg du absolutt skal!😊

Og så vil jeg si at du skal være glad for du ikke har gått i hjelpepleier-fellen, og utdannet deg til sykepleier, for da ville du fortsatt i samme sporet og vært like langt, bare med et stort lån!

Lykke til videre med valg av studie😊

Anonymkode: b6264...7c5

Helt enig! Sats på sosionom/ barnevern. Mange muligheter der. Alderen din er en fordel! 

Anonymkode: c86e1...b6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...