AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #1 Skrevet 22. august 2019 Hei Jeg har et barn på 7 år som bare har mitt etternavn. Jeg vil veldig endre det slik at han har også sin pappa sitt etternavn (min samboer som har oppdratt han siden fødsel). Barnet har aldri hatt noe med biologisk far å gjør og jeg har 100% foreldreansvar. Men jeg er redd biologisk far blir sint om han skulle fått et brev om navneendring. Noen som har erfaring om han får informasjon selv om jeg har foreldre ansvar? Anonymkode: 5b431...4a9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #2 Skrevet 22. august 2019 Vil også legge til at grunnen til jeg vil ha begge etternavnene er for jeg er gravid og eldste skal ha likt etternavn som lillesøster Anonymkode: 5b431...4a9 1
GammelKaktus Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 Så lenge du har foreldreansvar alene skal det ikke være noe problem. Men hvis han betaler bidrag så vil jo navnet dukke opp på giroen eller hva de nå betaler det inn på. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #4 Skrevet 22. august 2019 Han betaler ikke bidrag Takk for svar! Anonymkode: 5b431...4a9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg har et barn på 7 år som bare har mitt etternavn. Jeg vil veldig endre det slik at han har også sin pappa sitt etternavn (min samboer som har oppdratt han siden fødsel). Barnet har aldri hatt noe med biologisk far å gjør og jeg har 100% foreldreansvar. Men jeg er redd biologisk far blir sint om han skulle fått et brev om navneendring. Noen som har erfaring om han får informasjon selv om jeg har foreldre ansvar? Anonymkode: 5b431...4a9 Han får informasjon ja. Men siden det er du som har foreldreansvaret og omsorgen så kan han ikke gjøre noe med det. Anonymkode: cea0b...047 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 Nei, men han er en aggressiv person og helt ærlig er jeg redd han så vil ikke gjør noe for å provosere heller.. Får han brev i posten, e-post eller lignende om det? Anonymkode: 5b431...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men han er en aggressiv person og helt ærlig er jeg redd han så vil ikke gjør noe for å provosere heller.. Får han brev i posten, e-post eller lignende om det? Anonymkode: 5b431...4a9 Brev i posten. Han får bare bli potte sur og grinat. Det er du som utgjøre barnets rettigheter og ikke han. Anonymkode: cea0b...047 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 Kan ikke heller barnet få velge etterhvert når han blir gammel nok ? Anonymkode: b47ed...9c0 1
EvaLena Skrevet 22. august 2019 #9 Skrevet 22. august 2019 Barnefar finner det ut veldig enkelt på sin egen kjernejournal. Der står barnet oppført og en navneendring vil også bli oppdatert der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå