Gå til innhold

Søke stilling hos universitet - under snittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ønsket å søke på en stilling hos et universitet, men de har gitt uttrykk for at det er et krav om et karaktersnitt på minst 2.65. Etter mine utregninger ligger jeg på 2.30, har et par (store) eksamener som ødela snittet mitt litt, ellers har jeg jevnt over hatt høye karakter. Er det i hele tatt noe poeng i å søke dersom man er under snittet?

Anonymkode: 78867...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader jo ikke å søke. Verste du får er et nei, og beste er et intervju :) mange som får høye stillinger selv uten utdannelse, så lenge resten av CV'n imponerer er det ikke alle som er like firkantet der.

Du har ingenting å tape, i verste fall brukte du litt tid på å søke, også får du litt øving på søknad og eventuelt frisket opp CV'n din :)

Anonymkode: eb2cb...ca3

Skrevet

Du kan jo søke, men alle jeg kjenner som har akademiske stillinger på universitetet ligger i toppskiktet karaktermessig. 

Anonymkode: 35c3d...064

• Liker 3
Skrevet

Er det en akademisk stilling eller en administrativ/teknisk stilling? Hvis det er ph.d-stipendiatstilling er det jo krav om høyere karakterer enn som så (NTNU har i alle fall krav om minst B i snitt fra de to siste årene av masterstudiet), men hvis stillingen er administrativ (type rådgiver, avdelingsingeniør, studieveileder etc) er det vel mer et ønske enn et absolutt krav.  

Anonymkode: a76ca...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...