Gå til innhold

Hvordan få jobb i kommunen som samfunnsviter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tverrfaglig utdanning på masternivå. Mye statistikk, noe arealplanlegging, helsefag, statsvitenskap osv. Veldig bred master, men veldig teoretisk også. 

Har en veldig spennende og relevant jobb som jeg trives i, men begynner å bli veldig sliten av å pendle. 

Jeg saumfarer alt av stillinger, men synes det ofte er fagutdanna, kommunikasjonsrådgivere eller ledere det er behov for. Jeg er altså overkvalifisert for de fleste stillingene, og ingen ledertype.

Har dere tips til hva jeg kunne tatt av utdanning og kurs for å få jobb i en kommune? Tenker at det burde vært mulig å ta noen ekstra emner for å blir mer attraktiv.

Anonymkode: 1341d...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mere arealplanlegging? 

Anonymkode: 55b25...d57

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mere arealplanlegging? 

Anonymkode: 55b25...d57

Tenker du for å få noe som byggesaksbehandler da? Tror ikke jeg har nok for å få jobb som arealplanlegger, har bare 30 STP i arealplanlegging.

Anonymkode: 1341d...c73

Skrevet

Det er ikke flust av kommunale stillinger for folk med din bakgrunn, og i alle fall ikke hvis du ikke vil inn i en lederrolle. På mange måter kan jo bakgrunnen din passe for en rådmann eller kommunalsjef. Ut over det ville jeg lett etter stillinger som samfunnsplanlegger (kommuneplanens samfunnsdel + evt koordinering av andre kommunale planer utenom arealplanene) eller kanskje folkehelsekoordinator? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...