Gå til innhold

Kan man få boliglån uten verdivurdering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom plutselig noe for salg som jeg er veldig interessert i. Jeg har ikke verdivurdering/etakst enda. Visning er søndag og jeg er vekkreist frem til da. Jeg har ikke oppspart EK, men har betalt litt ned på eksiterende lån. Boligen er relativt billig og jeg skal kjøpe sammen med samboeren min (får kausjonist). Sånn sett kunne vi hatt råd til å sitte med begge boligene en periode. 

Anonymkode: d368d...d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom plutselig noe for salg som jeg er veldig interessert i. Jeg har ikke verdivurdering/etakst enda. Visning er søndag og jeg er vekkreist frem til da. Jeg har ikke oppspart EK, men har betalt litt ned på eksiterende lån. Boligen er relativt billig og jeg skal kjøpe sammen med samboeren min (får kausjonist). Sånn sett kunne vi hatt råd til å sitte med begge boligene en periode. 

Anonymkode: d368d...d4c

Det kan gå helt fint, en budrunde vil uansett ikke kunne avsluttes før mandag kl 12.. Ta kontakt med banken din, de har en formening om markedsverdien på boligen din selv om du ikke har hatt noen hjemme på verdivurdering. De regner da ut hvor mye egenkapital du ville ha sittet igjen med når eksisterende boliglån er slettet, utgifter til megler er betalt osv. Vær obs på at de trekker fra en buffer, man kan aldri vite om boligen blir solgt til prisantydning. Hvis du samtykker, kan banken hente ut alle lønns- og gjeldsopplysninger på deg, da kan de lett se om du har mulighet til å kjøpe denne nye bolige og gi deg et finansieringsbevis.

Det er fort gjort, kan gjøres over tlf og nett. Siden dere har kausjonist er ikke egenkapitalen et stort problem, men de er nødt til å se at dere ikke får for mye i samlet gjeld, og at dere har betjeningsevne. Lykke til!:) Var nettopp i samme situasjon selv, og vi ordnet finansieringen på et blunk, akkurat i tid til visning. 

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med banken din så fort som mulig for å avklare 

Anonymkode: 97da8...aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...