Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 ... har jeg nå prøvd og vel og bra at det er sunt, men smaken er jo relativ tam. så i dag trenger jeg noen forslag til hva jeg kan lage av det så det blir litt smak. Noen hjemmelagde gryteretter eller noe... anyone?
Smørblomsten Skrevet 12. mai 2005 #2 Skrevet 12. mai 2005 Da hadde jeg laga taco eller annen meksikansk mat! Der er det jo nok krydring, og du får nok smak! Enjoy!
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #3 Skrevet 12. mai 2005 Jeg lagde hamburgere med kyllingkjøttdeig i går. Spedde deigen med salt og pepper, litt Dijon sennep, hvitløk og litt hakket løk samt et egg. Godt!
smile Skrevet 12. mai 2005 #4 Skrevet 12. mai 2005 skal prøve hjemmelaget lasagne i morgen hva med hjemmelaget chili con carne, der er det ganske mye chili i?
Gjest espen Skrevet 13. mai 2005 #6 Skrevet 13. mai 2005 Jeg lagde hamburgere med kyllingkjøttdeig i går. Spedde deigen med salt og pepper, litt Dijon sennep, hvitløk og litt hakket løk samt et egg. Godt! Jeg bruker ofte denne oppskriften: http://www.aperitif.no/index.db2?id=64436 500 g kyllingkjøttdeig ½ ss salt 1 ss tomatpuré 2 egg 1 finhakket løk 1 ts oregano 1 ts paprikapulver I tillegg har jeg i -Litt pepper -En halv++ pakke oppkuttet bladpersille -Litt (drøy ts kanskje) honning Dijon sennep. -Har jeg noen rester av paprika, så kutter jeg det også i fine biter og har oppi -Noen biter blåmuggost eller annen ost. Blåmuggost er best. Det står 500 gram kjøttdeig. Jeg bruker alltid en pakke. Husker ikke helt hvor mye denne veier.
Blueberry Skrevet 13. mai 2005 #7 Skrevet 13. mai 2005 Senest i går hadde vi fajitas med kyllingkjøttdeig. Kjøp fajitaskrydder i steden for tacokrydder i butikken (og jeg anbefaler Santa Maria). Tilbered som vanlig. Server med tortillas eller wraps, en god salat, ost og evt tacosaus. Det er kjempegodt! Vi har det hver uke, og det er ikke det samme å spise vanlig tacokrydret kjøttdeig lenger altså. Det er mye bedre!
Gjest Kyllingen Skrevet 13. mai 2005 #8 Skrevet 13. mai 2005 Har sluttet å bruke kyllingkjøttdeig jeg. Smaker jo ingenting! Karbonadedeig er mye bedre og inneholder bare 5-6g fett.
Gjest borghild Skrevet 13. mai 2005 #9 Skrevet 13. mai 2005 Kyllingkjøttdeig smaker grevling! Bedre å bruke vanlig kjøttdeig da og heller kutte ut smøret på brødskiva.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2005 #10 Skrevet 13. mai 2005 Har sluttet å bruke kyllingkjøttdeig jeg. Smaker jo ingenting! Karbonadedeig er mye bedre og inneholder bare 5-6g fett. Det er variasjonen som er poenget. Alt til sin tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå