AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #1 Skrevet 22. august 2019 Jeg plages med angst og depresjoner i tillegg til en del kroppslige plager/utmattelse. Jeg har ingen utdanning foruten videregående skole men har gått et år høyskole. Jeg har jobbet deltid i noen år og i kortere vikariat, men nå har jeg gått noen måneder uten jobb da jeg har vært dårligere. Har ingen støtte fra nav så nå må jeg finne meg en jobb slik at jeg får inntekt. Problemet er at jeg er så nervøs for å søke jobb og dra på intervju, er redd jeg ikke klarer å fungere i jobben og skuffe andre. Det er heller ikke mange jobbmuligheter for en i min situasjon. Bør jeg kontakte nav eller fastlege for å få hjelp videre? Er avhengig av å få inntekt nå, men redd jeg blir enda dårligere.. Anonymkode: d5221...480
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #2 Skrevet 22. august 2019 Registrer deg som arbeidssøker på nav.no og skriv der at du ønsker kontakt med en veileder. Så kan du forklare situasjonen din Masse lykke til! Anonymkode: 8a316...b80
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 Så klart burde du kontakte både lege og nav for hjelp dersom du er for syk til å klare å få jobb på egenhånd, de er der for å hjelpe med nettopp det. Anonymkode: 5c665...4de
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #4 Skrevet 22. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Registrer deg som arbeidssøker på nav.no og skriv der at du ønsker kontakt med en veileder. Så kan du forklare situasjonen din Masse lykke til! Anonymkode: 8a316...b80 Takk for svar 😊 Må jeg ikke ha noe erklæring fra lege mtp helsetilstand? Anonymkode: d5221...480
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 Må jeg ikke ha noe erklæring fra lege mtp helsetilstand? Anonymkode: d5221...480 Det vet jeg ingenting om. Men tipper du må ha det dersom det er snakk om aap eller grad av uførestønad. Men veilleder i NAV vil hjelpe deg med hva trenger i din situasjon. Men finnes mange flotte tiltak via NAV du får testet arbeidsevnen din og i kombinasjon med tilrettelagt behandling. Anonymkode: 8a316...b80
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg ingenting om. Men tipper du må ha det dersom det er snakk om aap eller grad av uførestønad. Men veilleder i NAV vil hjelpe deg med hva trenger i din situasjon. Men finnes mange flotte tiltak via NAV du får testet arbeidsevnen din og i kombinasjon med tilrettelagt behandling. Anonymkode: 8a316...b80 Takk. Håper de kan hjelpe, føles litt håpløst nå. Anonymkode: d5221...480
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå