Gå til innhold

Synes dere det er kleint å ringe tidligere arbeidsgivere for å få referanser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er ubehagelig, uansett om jeg hadde et godt forhold til de tidligere sjefene. Det føles som om man ber noen om en tjeneste, og så får den man ber om tjenesten ingenting tilbake.  

Er selv i en situasjon der jeg har vært ute av yrket mitt i litt over 2 år, i en helt annen jobb, så da føles det på en måte verre. 

Anonymkode: 4500e...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, hvis det er lenge siden jeg jobbet der synes jeg det er litt kleint, er redd for at de har glemt meg 😜

Anonymkode: 2dfe7...421

• Liker 3
Skrevet

Ja, synes det er ubehagelig av akkurat samme grunn som deg. De fleste bryr seg nok ikke og synes nok det bare er hyggelig å være referanse om du har gjort en god jobb hos dem tidligere, men har selv hatt et par sjefer som heller gir meg lyst til å hoppe utenfor et fjell enn å ringe dem for å be om en tjeneste, kommer vel an på personen og hvor godt forhold man hadde 

Anonymkode: 71786...afa

• Liker 1
Skrevet

Sender en mail.  Aldri ringt. 

Anonymkode: ece22...028

• Liker 2
Skrevet

Ja, syntes det er rart å ringe noen jeg ikke har snakket med på mange år. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for denne tråden. Trodde det bare var meg som syntes det. Ja det er helt grusomt. Og spesielt flaut er det hvis de må være referanse flere ganger. (hender jo at man må søke uttalige jobber før man får napp). 

Anonymkode: 798f4...5f7

Skrevet

Ja. Jeg blir ganske lenge i hver jobb, så det er skikkelig ugreit å kontakte en jeg jobbet med for 8-10 år siden og bare "hei du! Takk sist! Ehhhh..."

Hater referanser. 

Anonymkode: 3a628...886

Skrevet

Det kan være det, hvis det er veldig lenge siden. Ville helst gjort det nær en oppsigelse.

Anonymkode: 3e865...207

Skrevet (endret)

Nei, avklarer når jeg slutter, -og pleide å spørre ¨sjefen til sjefen¨ eller høyere og,om vedkommende kunne være referanseperson, uten att avdelingsleder \ naturlig referanseperson var klar over dette  :regler: 

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Skrevet
Akkurat nå, Sliten&kjørt52 skrev:

Nei, avklarer når jeg slutter, -og pleide å spørre ¨sjefen til sjefen¨ eller høyere og, uten att avdelingsleder \ naturlig referanseperson var klar over dette  :regler: 

a.

Men du havnet jo innafor i Spania.

Anonymkode: 9f56f...2bd

Skrevet

Ikke morsomt nei. Jeg ringer ikke, jeg sender mail. Har opplevd at det er omtrent umulig å nå ledere, så det er lettere å skrive en mail. Men det er fortsatt ikke noe jeg liker å gjøre. Hvis jeg får den jobben jeg har søkt nå, så skal jeg ikke bytte jobb på evigheter, vil ikke sette meg i en sånn situasjon igjen. 

Anonymkode: 1e8d6...f56

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du havnet jo innafor i Spania.

Anonymkode: 9f56f...2bd

Ja, og ... :vetikke: -Aldri søkt jobb i Spania jeg... :lur: 

a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...