Gå til innhold

Misfornøyd med barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hittil har bhg'en "glemt" å gi mat i løpet av hel turdag, nektet å godkjenne kommunes vedtak om redusert foreldrebetaling og sender purringer ang fullprisbetaling og stemplet ungen som problembarn etter 2 uker. Jeg kjenner jeg er drittlei og vettskremt for å sende ungen i en så negativ og dårlig drevet barnehage, men har ingen valg før om 1 år - hvis det ikke blir noen ledige plasser kjapt... Vi står på venteliste til flere barnehager vi heller skulle sendt ungen til, hvis vi ikke finner en rimelig dagmamma..

Anonymkode: 3c165...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har sendt klage til både styrer og kommunen? Eventuelt fylket og. Er det en privat eller kommunal barnehage? 

Anonymkode: 66c09...b17

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Regner med at du har sendt klage til både styrer og kommunen? Eventuelt fylket og. Er det en privat eller kommunal barnehage? 

Det er en liten privat drevet barnehage. Har ikke sendt klage til noen ennå. Har spørt avd leder om hvordan de kunne glemme å gi mat. Har ikke fått svar ennå. Spør igjen etterpå, ved henting. Hvordan/Hvor sender man klage?

Skrevet

Her burde du sendt inn klage og fått ting skriftlig. En sånn barnehage kan melde deg fort til barnevernet. 

Anonymkode: b1076...f7b

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en liten privat drevet barnehage. Har ikke sendt klage til noen ennå. Har spørt avd leder om hvordan de kunne glemme å gi mat. Har ikke fått svar ennå. Spør igjen etterpå, ved henting. Hvordan/Hvor sender man klage?

Du tar en telefon til fylkesmannen og forklarer situasjonen. Det haster jo at denne barnehagen tar grep, for dette er ikke greit!

• Liker 18
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Her burde du sendt inn klage og fått ting skriftlig. En sånn barnehage kan melde deg fort til barnevernet. 

Melde meg?? Jeg sendte mail i går kveld til avd leder og spørte om hvorfor matpakken ikke hadde vært åpnet. Men, hvorfor skulle de melde meg?

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

De kan "gjerne" melde meg til barnevernet. Det er da utallige mennesker som har sett ungen og bemerket at hen er helt vanlig og normal. Det vil heller avsløre barnehagens inkompetanse om de skulle gjøre det. Og når det gjelder purringer på betaling er bydelen helt på min side. Det er de som nekter å innrette seg etter et offentlig vedtak. Jeg har mailet masse med dem om dette, så jeg har dokumentasjon på det meste.

• Liker 6
Skrevet

Alle kommuner har en egen barnehagesjwf du kan kontakte. Private hører og under barnehagesjefen. Skriv en mail med alt du opplever. De kan ta ett tilsyn, de kan pålegge barnehage  å gjøre endringer. 

Anonymkode: b2dfc...69e

• Liker 6
Skrevet

Hva skjer med alle som klager over barnehagen om dagen men ikke klager til styrer og så videre? Hvordan forvente at de som faktisk driver barnehagen skal få vite at noe kanskje ikke er som det skal om ingen sier noe

• Liker 3
Skrevet

Hva skjer med alle som klager over barnehagen om dagen men ikke klager til styrer og så videre? Hvordan forvente at de som faktisk driver barnehagen skal få vite at noe kanskje ikke er som det skal om ingen sier noe

Jeg har klagd til avd leder ang maten. Jeg har mailet masse med eier av barnehagen. Jeg kvier meg for å klage noe videre på barnehagen før ungen har fått plass  i en annen barnehage.

• Liker 1
Skrevet

Men vet du helt sikkert at de ikke har fått mat? Pga uåpen matpakke på turdag? Kan det hende at de har fått feks pølser av bhg? Hvor gammel er barnet?

Anonymkode: ca33b...879

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan "gjerne" melde meg til barnevernet. Det er da utallige mennesker som har sett ungen og bemerket at hen er helt vanlig og normal. Det vil heller avsløre barnehagens inkompetanse om de skulle gjøre det. Og når det gjelder purringer på betaling er bydelen helt på min side. Det er de som nekter å innrette seg etter et offentlig vedtak. Jeg har mailet masse med dem om dette, så jeg har dokumentasjon på det meste.

Er du sikker på at det er verdt det? 3 måneder med undersøkelse er en ganske stor påkjenning for hele familien, ikke minst barna. Nå bør du tenke på barnas beste, synes jeg. Det er veldig kjipt at det er blitt slik, men du kan få masse problemer hvis du klager. Jeg klaget, og det endte med at hele familien måtte flytte fra Norge. 

Anonymkode: ca8db...feb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vet du helt sikkert at de ikke har fått mat? Pga uåpen matpakke på turdag? Kan det hende at de har fått feks pølser av bhg? Hvor gammel er barnet?

Anonymkode: ca33b...879

Jeg sendte mail igår og spørte om hva som har skjedd. Og jeg spørte igjen ved levering idag, og da visste de ikke hva som hadde skjedd. Altså hvorfor ikke matenboksen hadde vært åpnet eller klemmeposen også var helt uåpnet. De ville nevnt om de hadde  med grillmat eller annet. Jeg skal spørre igjen.

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min utheving 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har klagd til avd leder ang maten. Jeg har mailet masse med eier av barnehagen. Jeg kvier meg for å klage noe videre på barnehagen før ungen har fått plass  i en annen barnehage.

Du sier først du ikke har klagd til noen, men at du har spurt avdelingsleder. Mens nå har du plutselig klagd til avdelingsleder. Ta det med styrer og.

Uansett. Ikke bare deg som klager så fælt på barnehagen men ikke evner å klage dit det skal bli retta. Er jo så mye lettere å klage på et anonymt forum. For ikke å snakke om at det er større sjanse for at noe blir gjort noe med når man klager på et anonymt forum. 

Bare så det er sagt, synes det du sier angående barnehagen er drøyt, om det du sier er sant. Hadde ikke likt det om det var min barnehage selv. Men kan det hende at det har blitt noen misforståelser? Kanskje de ble servert mat på turen, at matpakke ikke var nødvendig. Er det forresten noen barnehager som ikke har i det minste delkost lenger? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er du sikker på at det er verdt det? 3 måneder med undersøkelse er en ganske stor påkjenning for hele familien, ikke minst barna. Nå bør du tenke på barnas beste, synes jeg. Det er veldig kjipt at det er blitt slik, men du kan få masse problemer hvis du klager. Jeg klaget, og det endte med at hele familien måtte flytte fra Norge. 

Ok, men det er jo ikke normal reaksjon i det hele tatt, for folk som ikke har noe å skjule. Verdt er det selvsagt ikke, men det er jo helt forferdelig om man skal finne seg i alt fordi man kan bli meldt til barnevernet. Og som sagt, det er mange som kan vitne om at ungen er godt ivaretatt, godt fungerende og glad og trygg sånn ellers.

• Liker 3
Skrevet

Min utheving 

Du sier først du ikke har klagd til noen, men at du har spurt avdelingsleder. Mens nå har du plutselig klagd til avdelingsleder. Ta det med styrer og.

Uansett. Ikke bare deg som klager så fælt på barnehagen men ikke evner å klage dit det skal bli retta. Er jo så mye lettere å klage på et anonymt forum. For ikke å snakke om at det er større sjanse for at noe blir gjort noe med når man klager på et anonymt forum. 

Bare så det er sagt, synes det du sier angående barnehagen er drøyt, om det du sier er sant. Hadde ikke likt det om det var min barnehage selv. Men kan det hende at det har blitt noen misforståelser? Kanskje de ble servert mat på turen, at matpakke ikke var nødvendig. Er det forresten noen barnehager som ikke har i det minste delkost lenger? 

Jeg har ikke klagd til noen utenfor barnehagen. Jeg har sendt mail til avd. leder og spørt om hvorfor ungen ikke hadde spist, men det var ikke som en klage, jeg bare spørte hva som har skjedd og hvorfor maten var urørt.

Barnehagen har delkost. Men på turdager må ungen selv ha med matpakke.

Jeg post'er for å lufte og dele irritasjonen. Så får vi se hva vi gjør med alt dette etterhvert.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, men det er jo ikke normal reaksjon i det hele tatt, for folk som ikke har noe å skjule. Verdt er det selvsagt ikke, men det er jo helt forferdelig om man skal finne seg i alt fordi man kan bli meldt til barnevernet. Og som sagt, det er mange som kan vitne om at ungen er godt ivaretatt, godt fungerende og glad og trygg sånn ellers.

Men det er en normal reaksjon i en situasjon hvor det er snakk om falske anklager, hvor du og barnet sitt ikke blir hørt i det hele tatt, og deres rettigheter ikke blir ivaretatt. Dette skjedde i vår sak. 

Ja, det er forferdelig, men etter det vi har opplevd anbefaler jeg sterkt å bare la det være.

Skrevet

Men det er en normal reaksjon i en situasjon hvor det er snakk om falske anklager, hvor du og barnet sitt ikke blir hørt i det hele tatt, og deres rettigheter ikke blir ivaretatt. Dette skjedde i vår sak. 

Ja, det er forferdelig, men etter det vi har opplevd anbefaler jeg sterkt å bare la det være.

Men, hvorfor skulle jeg blitt anmeldt fordi barnehagen ikke har gitt ungen matpakka vi har sendt med? Det er jo flere ansatte som fikk beskjed om at maten var med. Dernest er bydelen godt klar over at barnehagen hittil ikke har villet godkjenne deres vedtak om redusert betaling. Og hva ped.leder mener om barnet er det ingen som har møtt ungen som vil tro på. Om barnehagen vil melde oss er det jo de som vil fremstå som smålige og hevngjerrige. 

• Liker 5
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hittil har bhg'en "glemt" å gi mat i løpet av hel turdag, nektet å godkjenne kommunes vedtak om redusert foreldrebetaling og sender purringer ang fullprisbetaling og stemplet ungen som problembarn etter 2 uker. Jeg kjenner jeg er drittlei og vettskremt for å sende ungen i en så negativ og dårlig drevet barnehage, men har ingen valg før om 1 år - hvis det ikke blir noen ledige plasser kjapt... Vi står på venteliste til flere barnehager vi heller skulle sendt ungen til, hvis vi ikke finner en rimelig dagmamma..

1: Du kan ikke klage før du har snakket med bhg.

2: Ingen bhg glemmer å gi mat. Hva er dette basert på? 

3: En «rimelig» dagsmamma?! 

Kjente jeg har ingenting tilovers for dette tullet du tar opp her. 

Anonymkode: 0cf00...0d6

• Liker 2
Skrevet

Skremselspropaganda om barnevernet er jo helt irrelevant i denne tråden..

Ang trådens emne:

- Ville ventet til jeg fikk svar ang. maten før jeg tok det videre. De burde kunne svare ganske snart da, enten muntlig eller på mail, så greit å purre om de ikke svarer. Men ville åpnet på en høflig måte der du bare vil ha informasjon. Kan være forskjellige grunner til at ditt barns matpakke ikke ble åpnet, kanskje noe som bør følges opp eller kanskje ikke.. Kanskej fikk h*n likevel mat på annen måte. Hvis de bare droppet å gi mat så bør det såklart tas videre til styrer.

- Betaling høres jo ut som en sak der riktig instanser er koblet inn, er vel bare å følge det opp.. skjønner at det er frustrerende. Dette kan jo meldes oppover i kommunen om det ikke løser seg snart. Ser andre i tråden har sagt hvem man skal melde til.

- Hva mener du med at de har stemplet barnet som problembarn? Her tenker jeg at du også bør åpne for at barnehagen kan se andre ting ved barnet enn deg, og at barnet kan oppføre seg annerledes i barnehagen enn hjemme. Kanskje er det pga. problemer som barnehagen og/eller du bør ta tak i. Si at barnet feks ble behandlet dårlig av et annet barn i barnehagen, ikke trives pga noe de gjør der eller liknende. Hvordan vet du at de mener det er et problembarn? Er det en følelse eller har de sagt noe konkret? Dette må det jo gå an å spørre om et møte med ped.leder om i første omgang, så involvere styrer osv etterhvert. Det trenger ikke en gang være en klage, men en dialog. 

Om det viser seg etter dialog med bhg rundt punkt 1 og 3 her at de faktisk har vært slurvete og ikke passet godt på barna så kan det meldes videre opp i kommunen så de kanskje gjør tilsyn på barnehagen feks. 

Anonymkode: 3af7b...d52

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...