AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #1 Skrevet 22. august 2019 Eller kan det gå helger uten at du møter noen venner? Hvor vanlig er dette? Anonymkode: a8196...0d4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #2 Skrevet 22. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kan det gå helger uten at du møter noen venner? Hvor vanlig er dette? Anonymkode: a8196...0d4 Veldig vanlig. Det er bare på Facebook at «alle» er på konserter, vennekvelder og jenteturer. I virkeligheten er gjennomsnittspersonen ute en gang i mellom, og ellers lever et liv der jobb/skole, trening og hverdagssysler dominerer. Unntak er kanskje noen ungdom, men de har få forpliktelser. Anonymkode: 6dc6b...ec1 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 Jeg har både jobb og en aktiv hverdag, men treffer som regel en venn eller flere i helga. Enten møtes og drikke vin hjemme eller ute, gå på en konsert, eller bare en kaffe og en spasertur med en god venninne på søndagen. En ideell helg for meg er 50/50 fordeling mellom sosial kontakt og alenetid. Synes det er viktig å holde ganske hyppig kontakt. Venner er nettverket ditt, man trenger andre menneskers input og latter i livet sitt. Jeg er i utgangspunktet introvert og liker å være hjemme med en bok, men merker at jeg trives best mentalt når jeg også har jevnlige sosiale avtaler som tvinger meg ut i sola og blant folk. Anonymkode: f5f76...14c 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #4 Skrevet 22. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller kan det gå helger uten at du møter noen venner? Hvor vanlig er dette? Anonymkode: a8196...0d4 Jeg er sosial et par helger i året. Når jeg bikket 30 fant jeg ut at jeg fikk mer igjen for å slappe av i helgene enn å dra ut på slitsomme sosiale omstendigheter. Mulig jeg er introvert, men dette fungerer helt nydelig for meg. Anonymkode: 646db...f49 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 (endret) Jeg kan gå flere uker også måneder, orker ikke hver helg. Foretrekker å gjøre ting på egen hånd. Endret 22. august 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 Hvor mye jeg er sosial avhenger en del av hverdagen min ellers. Akkurat nå er jeg arbeidsledig og bruker dermed mye tid med andre mennesker. Ellers er jeg introvert, så etter en uke på jobb (jobber med mennesker) har jeg gjerne behov for litt alenetid, og prioriterer det i helga. Anonymkode: 7683f...6f5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 Hver helg, og gjerne en kveld eller to i uka i tillegg. Det handler om prioritering - velg bort Netflix og møt heller virkelige venner. Gir meg mye mer energi! Anonymkode: 7a34d...661
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 Jobber hver 3 helg men utover det prøver jeg å ha planer i løpet av frihelgene mine. Blir nok ikke hver frihelg men går sjelden mer enn 2 helger uten planer, da tar jeg heller på meg jobb. Jeg er 40 år, voksne utflyttede barn og singel. Har derfor nok alenetid om jeg ikke skal være hjemme hver helg også, synes fredagen er deilig å ha på sofaen men så blir jeg rastløs resten av helgen. Går ekstremt sjelden på byen, men besøker venninner, elskeren, drar på konserter, helgeturer etc. Anonymkode: 5c2a6...310
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #9 Skrevet 22. august 2019 1-3 helger i året. Anonymkode: 4428f...440
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 Trener «sosialt» en gang i uken, utover det treffer jeg venner ca annenhver uke. Var annerledes i studietiden, da var det flere ganger i uken. Anonymkode: 94bc6...9bf
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #12 Skrevet 22. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Eller kan det gå helger uten at du møter noen venner? Hvor vanlig er dette? Anonymkode: a8196...0d4 Hva definerer du som sosialt? Anonymkode: a90ca...ac1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #13 Skrevet 22. august 2019 Bare mener at alle mennesker er jo sosiale 🙂 Men hvem og hva du bruker tiden din på et det viktigste, noe/noen du får utbytte av. Arbeidslivet er jo den største sosiale arenaen for de fleste som jobber. Anonymkode: a90ca...ac1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #14 Skrevet 22. august 2019 Pleier å finne på noe sosialt de fleste helger sammen med mann og barn. Det kan være å besøke besteforeldre, tanter/onkler, eller treffes med venner som har barn i samme alder. Noen helger er vi bare kjernefamilien, og da drar vi gjerne i svømmehallen, på besøksgård eller lignende. Er sjeldent på noe sosialt i helgene uten mann/barn, men trener sammen med venner i løpet av uken. Anonymkode: b2ff8...1ca
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #15 Skrevet 22. august 2019 Er ekstremt sosial hver dag på jobb, og bruker meg selv i jobben (terapeut). Har ikke så stort sosialt behov ellers, har en kjæreste som jeg er «sosial» med, to barn, og treffer ellers venninner kanskje en gang hver 14. Dag 🤷🏼♀️☺️👍🏼 Anonymkode: e31a2...2e7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #16 Skrevet 22. august 2019 Er sosial ca annenhver helg, når småen er hos faren sin. Er alenemamma så er ikke så ofte sosial dessverre. Vi itellegg ca en time fra sentrum så få som gidder å komme hele veien for å besøke oss. Men annenhver helg drar jeg til sentrum å møter venner der. Anonymkode: 74211...6fc
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 22. august 2019 #17 Skrevet 22. august 2019 Før jeg fikk barn var vi stort sett ute med venner hver helg. Vi venninner pleier å ha tacofredag, og det skjer hvertfall 3 fredager i måneden. Med to småbarn som krever hver sin forelder i leggetida kan jeg ikke dra. Jeg elsker å være sosial, og savner den biten enormt i småbarnstida.
Ego Skrevet 22. august 2019 #18 Skrevet 22. august 2019 Treffer folk utenom jobb en håndfull ganger i året (ikke medregnet når jeg er på besøk i hjembyen, da er det litt unntakstilstand). Jeg får stort sett nok av å være rundt mennesker på jobb, så nyter å ha kvelder og helger for meg selv.
Djungelvrål Skrevet 22. august 2019 #19 Skrevet 22. august 2019 4 timer siden, BangersBeans&Mash skrev: Før jeg fikk barn var vi stort sett ute med venner hver helg. Vi venninner pleier å ha tacofredag, og det skjer hvertfall 3 fredager i måneden. Med to småbarn som krever hver sin forelder i leggetida kan jeg ikke dra. Jeg elsker å være sosial, og savner den biten enormt i småbarnstida. Hvis du har venninnekveld 3 fredager i mnd er du mer sosial på fritiden enn mange andre med småbarn.
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 22. august 2019 #20 Skrevet 22. august 2019 9 minutter siden, SupaWoman skrev: Hvis du har venninnekveld 3 fredager i mnd er du mer sosial på fritiden enn mange andre med småbarn. Det var før jeg fikk barn. Med to småbarn kan jeg ikke dra. Ser at jeg skrev det slik at det kan misforstås 🙈 Har ikke vært sosial med venner en eneste kveld etter vi fikk nr 2. Så lenge de er så små at en forelder kan legge begge to samtidig så blir det sånn. Helt greit, men jeg ser veldig fra til en tacokveld igjen når minstejenta kan legges av pappan 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå