AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #1 Skrevet 22. august 2019 Jeg er en mann sent i 20 årene som må begynne med briller. Har prøvd ut forskjellige linser en stund, men øynene mine tåler det ikke... Jeg har ingen særlig definert stil, er håndtverker og går mye i arbeidstøy på jobb. På fritiden har jeg enten på meg turklær og caps, og hvis jeg skal "pynte" meg er det jeans, t-skjorter (gjerne med trykk/mønster), Vans sko og skinnjakke. Ikke noe moteløve altså... HVA slags briller kan jeg ha? Vil ikke se gubbete ut, samtidig som hipster-stilen ikke er meg. Anonymkode: 9fc96...704
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #2 Skrevet 22. august 2019 Det avhenger av ansiktet ditt. Gå til en optiker og få hjelp, evt ta med en venn/venninne. Anonymkode: 69c5d...a1a 4
Antoinette Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 Gå til en optiker og få hjelp av en brillestylist. Det er sykt mye å velge i, dette er ingen "krise". Briller har blitt mote og har vært det lenge nå. 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. august 2019 #4 Skrevet 22. august 2019 Dra til optiker, de vil hjelpe deg å finne briller som passer deg. Det er ikke krise å må bruke briller.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 Greit med tipset om optiker, men du må jo nesten velge noe som er "deg". Jeg har fått ekstremt mange rare vurderinger fra de som arbeider i en brilleforetning. Sist runde var jeg innom 4 butikker før jeg fant de rette brillene for meg. Nå går jeg mest med linser i offentligheten, men jeg går jo med briller halvparten av tiden og det er viktig å være tilfreds - spesielt når det er så dyrt. Anonymkode: 910a5...055 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 Takk for svar! Optikeren jeg har prøvd linser hos er grei han, men tviler på at det er noe kompetanse på "mote" og stil der, både han og fruen i kassen er nærmere 60... Anonymkode: 9fc96...704
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 Et bra tips er å faktisk prøve ulike innfatninger hos en optiker. Jeg tenker du selv ganske fort ser hva du liker og hva du synes ser bra ut for ditt ansikt. Du har helt sikkert minst ett par solbriller som du liker? Ta utgangspunkt i formen på de og sjekk hos de optikerne du har der du bor. Anonymkode: 026ed...45e 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 Jeg har fått låne 2-3 par med meg hjem for å bli vant til de, stilen altså, ikke styrken. Du kan jo spørre om du kan det, mot depositum. Så kan du la familie/venner/kollegaer hjelpe å velge. Anonymkode: cff7e...a61 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #9 Skrevet 22. august 2019 https://m.misterspex.no/tjeneste/prove-briller-online Her kan du «prøve» ulike briller online og se hva som passer deg. Da kan du lett sende bilder med de ulike brillene du liker til folk du kjenner også, så kan de kanskje hjelpe deg med å se hva som kler deg og ikke. Anonymkode: 83134...634 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #10 Skrevet 22. august 2019 Om optiker ikke er til hjelp, ta med enn venninne, kompis eller søsken. Kanskje vurder et til privaten og en til jobb. Greit å ha et som toler litt på jobben Anonymkode: 9c18a...bd6
miniomelett Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit med tipset om optiker, men du må jo nesten velge noe som er "deg". Jeg har fått ekstremt mange rare vurderinger fra de som arbeider i en brilleforetning. Sist runde var jeg innom 4 butikker før jeg fant de rette brillene for meg. Nå går jeg mest med linser i offentligheten, men jeg går jo med briller halvparten av tiden og det er viktig å være tilfreds - spesielt når det er så dyrt. Anonymkode: 910a5...055 Enig. Optikere er ute etter å selge de nyeste (dyreste) trendene. Sist var jeg innom 3 steder som bare hadde sånne ekstreme trendgreier og pushete selgere før jeg fant et sted som hadde mer av de "klassiske" stilene. Optikeren lot meg være i fred mens jeg prøvde. Det er ditt fjes og du som skal føle deg vel. Venner kan være til hjelp men det er best med de som forstår situsjonen / har briller selv og er tålmodig. Jeg foretrekker å være alene og heller vise eksempler på for snapchat osv fordi det tar tid. Min erfaring er - Brillene skal gå til alt av klær. Sier en optiker noe annet er det for å selge mer. (foruten solbriller/svømme/sportsbriller osv) -- Du vet når du har funnet en du liker. Du merker det med en gang. Noen selgere prøver å få deg til å tenke at "du blir sikkert vant til hvordan de ser ut". Nei. - Bruk god tid. Jeg bruker flere dager. 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 22. august 2019 #12 Skrevet 22. august 2019 Jeg brukte en mnd sist. Var innom mange optikere. Lånte med meg briller hjem
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #13 Skrevet 23. august 2019 Takk for tips alle! Skal ta meg god tid og ta med meg en kompis. Noen nevnte solbriller, har faktisk ikke hatt solbriller på flere år! Så vanskelig å vite der. Men dere har gitt meg litt mer håp, takk Anonymkode: 9fc96...704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå