Charmina Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 Jeg lurer på om jeg skal passe et barn det året jeg skal være ekstra hjemme med min datter! Men jeg vil gjerne gjøre det sånn at jeg betaler skatt! Noen som har erfaring? Hvordan gjøres det? Betaler man da skatt hver mnd eller i slutten av året? Foreldrene får jo trekke av passet på skatten sin - hvor mye tar man i betaling for full dag? Håper noen kan svare
Delfia Skrevet 12. mai 2005 #2 Skrevet 12. mai 2005 Jeg er "hvit" dagmamma og det funker helt fint. I min kommune betales skatten hvert kvartal og jeg får en giro fra kemnerkontoret. Jeg tar 3600.- for full plass og 2200,. for halv plass. Du får også fradrag for div. som slitasje på eget hjem fks. Maks fradrag i min kommune er 700.- i mnd pr full plass og nesten 400.- for halv plass.Dette føres opp på selvangivelsen. Jeg har registret enkeltmannsforetak i Brønnøysundregisteret.(Gratis) Du kan få mer informasjon fra likningskontoret der du bor.De har en folder som forklarer dette veldig greit. PS Betalingen er ganske forskjellig fra hvor i landet du bor. Sjekk ut www.registrertdagmamma.no Der finnes masse tips. Lykke til :-)
Charmina Skrevet 12. mai 2005 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2005 Takk for svar Hvor mye betaler du da sånn ca i skatt og hvor mange unger passer du? Klem
Delfia Skrevet 12. mai 2005 #4 Skrevet 12. mai 2005 Jeg passer 4 barn under 3 år (fullplass) og betaler 23% skatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå