Gjest eksamensangst Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 Jeg har snart eksamen og jeg er så sliten så sliten. Har jobbet som en gal med skolearbeid de siste måndene. Nå er jeg bar tom innvendig og veldig nervøs. Tenker hele tiden at jeg skulle lest mer, bare litt til. Har 85 bøker på min pensum liste og aner ikke hvor jeg skal begynne. Bare tanken på eksamen gjør meg kvalm. Mest av alt vil jeg bare sove og sove. Hva skal jeg gjøre ? Hva er det som skjer? Er det flere som har det slik ?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #2 Skrevet 12. mai 2005 85 bøker?? Åi! Men siden du har vært flink å lese så går dette sikert bra
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2005 #3 Skrevet 12. mai 2005 Høres ut som om du har vært kjempeflink og lest masse, så jeg tror du skal ta det litt med ro. Ta en dag fri og bare slapp av og ikke tenk på skole. Eksamen er stress, ja, men det er ikke på liv og død. Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2005 #4 Skrevet 12. mai 2005 Hvis du har lest hele pensumet, så bør du konsentrere deg om det som er viktigst. Ved å se på tidligere eksamensoppgaver så finner du ut hva som ikke er relevant. Skriv stikkord eller lag tankekart over kapitler. Jeg synes det er veldig nyttig å dele et ark i 9 ruter hvor jeg skriver stikkord fra 9 kapitler. Lett å få oversikt over hele boken slik. Hvis det er gode kapitteloversikter, så kan du repetere ved å gå igjennom disse. Det viktige nå er repetering, repetering og repetering.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #5 Skrevet 12. mai 2005 Jeg kjenner til problemet. Det føles helt forferdelig å gå rundt å tenke på alt man burde gjøre... Men min trøst er hele tiden at jeg tenker på tidspunktet jeg er ferdig med alt av eksamener og innleveringer, hvor godt det kommer til å kjennes da! Det føles som en tung bør blir løftet av skuldrene mine hver gang jeg har fullført noe. Og nå er det jo snart sommerferie.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #6 Skrevet 12. mai 2005 Det høres ut som om du virkelig trenger en hel/halv dag med avkobling. Er du alt for stressa kan det like gjerne blokkere for input den dagen. Jeg har akkurat gjort det, og greid å ha god samvittighet. Jeg har skjønt at jeg stressa meg så opp at jeg likevel ikke hadde nytte av mer lesing før jeg fikk en liten "break". Det hjalp på motivasjonen videre!!! Sov så lenge du vil en dag, og gjør det du aller helst har lyst hele dagen til f.eks kl 16. og så tar du fram en bok igjen. Klem til deg fra en i samme båt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå