Gå til innhold

Soveseng IKEA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har denne stolen på rommet til datteren min. Den er praktisk fordi den både er god å sitte på og gjestesengen inne er overaskende god å ligge på. Men fargene passer ikke inn. Noen ider om hva jeg kan gjøre for å få den rosa eller lilla? Kan jeg farge stoffet eller må jeg få noen til å sy nytt trekk? Tenker jo at det første er det billigste...

Screenshot_20190822-061446_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 5f1d5...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vel tøyfarge som fungerer på enkelt syntetiske materialer, så det kan jo prøves :) 

Anonymkode: da724...355

Skrevet

Jeg tror at bredden er det eneste som er forskjellen på enseteren og toseteren. Og da er det i så fall  kun 1 søm du trenger å sy for å få tilpasset trekket.

Skrevet

Velmenende råd, men det å sy om trekket er ikke gjort i en håndvending. Til og med om du tenker på å klippe trekket til toseter sovesofaen i to, og tilpasse bredden til stol-sovesofaen, så får du en handfull problemer.

Selvfølgelig en ufin tydelig søm midt på trekket, som mønsteret og fyllet i trekket vil gjøre det enda mer synlig, også blir du å få en klump hvor sømmen på sammenkoblingen er pga fyllet. Og siden det er ett trekk som henger løst rundt må du være veldig rutinert for å sy det rett etter skjøten så en side ikke rir høyere opp. 

Med mindre du vil ha en frustrerende utfordring eller er god på å sy, så farg heller trekket.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Anwa skrev:

Velmenende råd, men det å sy om trekket er ikke gjort i en håndvending. Til og med om du tenker på å klippe trekket til toseter sovesofaen i to, og tilpasse bredden til stol-sovesofaen, så får du en handfull problemer.

Selvfølgelig en ufin tydelig søm midt på trekket, som mønsteret og fyllet i trekket vil gjøre det enda mer synlig, også blir du å få en klump hvor sømmen på sammenkoblingen er pga fyllet. Og siden det er ett trekk som henger løst rundt må du være veldig rutinert for å sy det rett etter skjøten så en side ikke rir høyere opp. 

Med mindre du vil ha en frustrerende utfordring eller er god på å sy, så farg heller trekket.

Kan man ikke sy det om slik at man får sømmen langs den ene kanten på siden akkurat i kanten der det er en kant rett ned?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke sy det om slik at man får sømmen langs den ene kanten på siden akkurat i kanten der det er en kant rett ned?

Selvfølgelig kan man, men det er ikke en enkel prosess for en nybegynner.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Anwa skrev:

Selvfølgelig kan man, men det er ikke en enkel prosess for en nybegynner.

Ok 😊

Skrevet

Selges den der fortsatt?

Anonymkode: cae54...f92

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selges den der fortsatt?

2 seteren selges fortsatt, men ikke enseteren.

Skrevet
3 minutter siden, Anwa skrev:

https://www.ebay.com/c/1524599404

Tilogmed med frakt og moms, er det nok "billigere" å kjøpe fra nett enn og måtte kjøpe inn stoff, og arbeidstimene du bruker på prosjektet.

Du har rett 😊 Hvis ts har plass på rommet til 2-seteren, ville jeg valgt å kjøpe den med rosa trekk kanskje https://www.ikea.com/no/no/p/lycksele-loevas-2-seters-sovesofa-vallarum-cerise-s99280884/

Skrevet
5 minutter siden, Anwa skrev:

https://www.ebay.com/c/1524599404

Tilogmed med frakt og moms, er det nok "billigere" å kjøpe fra nett enn og måtte kjøpe inn stoff, og arbeidstimene du bruker på prosjektet.

Oj! Det var billig! 😊

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 seteren selges fortsatt, men ikke enseteren.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde inntrykket av at TS ville ha "stolen", skal hun ha 2-seter er det jo ikke noe problem, det finnes jo flere trekk til den.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde inntrykket av at TS ville ha "stolen", skal hun ha 2-seter er det jo ikke noe problem, det finnes jo flere trekk til den.

Glem det, jeg kan visst ikke lese.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...