Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Voksen venninnegruppe på 5 stykker, vi har faste treff en gang i måneden tross hektiske familieliv, kjent hverandre fra barndommen, og pleier å få til en årlig dametur i året. 
Vi møtes som regel alle samlet, med noen få unntak da noen bor nærmere hverandre enn andre. 

Har nå kommet frem til å avslutte vennskapet med den ene på grunn av en tendens som alltid har vært der fra vi var unge, og som er uakseptabel mot venninner, men som jeg har latt gå for å ikke skape intriger og ubehageligheter. Hun har nå vist nok en gang hvordan hun er og jeg er ikke interessert i vennskapet mer. Det blir utelukkende en overfladisk kontakt hvor jeg ikke kommer til å ta direkte kontakt med hun mer, og hun neppe med meg heller. 

Men hvordan håndterer man dette når vi tilhører samme gruppe? Blir jeg nødt til å gi slipp på hele gruppen? Eller går det an å fortsette å omgås, men ikke vie den man er uvenn med noe annet enn overfladisk oppmerksomhet? Skal man fortsette å late som ingenting ovenfor resten av damene, eller bør jeg fortelle hvor ståa står med at det for meg ikke er aktuelt å opprettholde vennskapet med denne andre damen lenger? De andre er klar over disputen mellom oss, men jeg har ikke snakket noe om det med noen av de fordi jeg ikke vil baksnakke. 

Anonymkode: 0ac9a...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har skjedd som har fått deg til å vil avslutte forholdet?

Anonymkode: 812e6...536

Skrevet

Jeg ville nok ikke dratt de andre oppi dette. Dette er noe som handler om dere to. At dere to ikke kommer overens synes jeg ikke burde gå ut over de andre. De har jo ikke brutt kontakten med denne venninne, derfor er det sannsynlig å anta at de ønsker kontakt med henne uavhengig av hva som har skjedd. Eventuelt kan du og henne snakkes sammen og bli enige om at dere skal ha en hyggelig tone? Om du synes en slik prat blir kunstig, ville jeg bare møtt opp på sosiale sammenkomster og vært normalt høflig mot din tidligere venninne.

Anonymkode: 1a49a...ef2

• Liker 5
Skrevet

Enig med siste taler. Hold deg på overfladisk høflighet. Dersom noen spør så forklarer du i enkle ord uten å dra andre inn i det. 

Regner med dere «tåler» hverandre, det er jo en forutsetning for at det skal gå greit. 

Ikke prøv å få noen av de andre på «ditt lag», det kan slå tilbake på deg selv.

Anonymkode: 2c19d...f0d

• Liker 1
Skrevet

Gjør opp med henne over en kopp kaffe og en åpenhjertig prat. Livet er for kort- det er virkelig det!

Anonymkode: d9eaa...e49

• Liker 6
Skrevet

Livet er for kort til å bruke energi på folk som ikke evner å oppføre seg skikkelig. Bare ta avstand, gruppen bryr seg sjelden om det da det ofte er mange bånd på kryss og tvers i en gruppe gamle venner. 

Anonymkode: ba1c6...7b8

• Liker 1
Skrevet

Ikke involver de andre iallefall. 

Oppfør deg som en voksen å vær vennlig og høflig når dere møtes på fellesgreier. Som mot en kollega. Ikke lag drama eller gjør noe som gjør de andre vennene dine ukomfortable 

Anonymkode: 40609...0c7

• Liker 4
Skrevet

Tilgi. Vær kul med henne, snakk m henne og ikke overse. Vær normal.

Anonymkode: d2c97...41b

Skrevet

Jeg tenker det kommer an på hva uenigheten handler om. Er det noe svært alvorlig som du føler blir vanskelig å overse, og som du kjenner vil påvirke ditt forhold til henne også blant andre, ville jeg rett og slett vurdert om disse månedlige treffene er noe jeg ville orket. Om stemningen blir så trykket at alle blir påvirket av det, kan det i det minste være greit å begrense de for din egen del. Det beste er selvsagt om du klarer å holde en nøytral tone, men krever det for mye av deg bør du vurdere å trekke deg ut.

Anonymkode: ca2bf...961

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...