AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Hva er det med noen hundeeiere som tar disse krabatene med overalt i offentlighet der hvor folk er allergiske og kan risikere bli ordentlig syke? jeg tenker da spesielt på butikker etc. Slike personer har jeg ingenting til overs for, mindre sympatiske mennesker skal man lete lenge etter. Anonymkode: f6b22...33e 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Har ikke sett et eneste kjæledyr inne i en butikk i Norge, unntatt i dyrebutikk. Anonymkode: 2e04a...caa 15
Djungelvrål Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Hunder er ikke lov i Norske butikker med mindre det er førerhunder. 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med noen hundeeiere som tar disse krabatene med overalt i offentlighet der hvor folk er allergiske og kan risikere bli ordentlig syke? jeg tenker da spesielt på butikker etc. Slike personer har jeg ingenting til overs for, mindre sympatiske mennesker skal man lete lenge etter. Anonymkode: f6b22...33e https://forum.kvinneguiden.no/topic/1303280-folk-som-tar-hund-med-på-legekontor/?tab=comments#comment-23924403 Holder det ikke med en tråd på temaet i døgnet? Anonymkode: 05e11...22e 9
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 2 minutter siden, SupaWoman skrev: Hunder er ikke lov i Norske butikker med mindre det er førerhunder. Eller servicehund eller politihund i tjeneste. Anonymkode: 05e11...22e 2
Myrmica Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 Tror ikke dette er noe stort problem i det norske samfunnet akkurat. Tilgang for hund er allerede ganske begrenset, de får kke være med inn på butikker, ikke på ekspressbusser, begrenset tilgang på tog og fly. Jeg synes allergikere taes større hensyn til enn hundeeiere... At en og annen bryter loven og tar med hunden likevel tror jeg ikke er veldig utbredt, og de får gjerne tilsnakk med en gang. 5
Gjest Skrevet 22. august 2019 #8 Skrevet 22. august 2019 11 timer siden, SupaWoman skrev: Hunder er ikke lov i Norske butikker med mindre det er førerhunder. Vanlige butikker er de lov i, med mindre butikkene selv ikke vil, er kun matbutikker som er forbudt å ha de med inn i, samt steder som serverer mat. Oslo City tillater f.eks hunder inne, samt Outland og andre butikker rundt om i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #9 Skrevet 22. august 2019 3 minutter siden, Anki skrev: Vanlige butikker er de lov i, med mindre butikkene selv ikke vil, er kun matbutikker som er forbudt å ha de med inn i, samt steder som serverer mat. Oslo City tillater f.eks hunder inne, samt Outland og andre butikker rundt om i Oslo. Stemmer det. Har flere ganger å bli "vinket" inn i butikker når jeg har vært på uplanlagt vindusshopping med hunden. Dette gjelder vanlige butikker, ikke matbutikker. Anonymkode: 06779...f2f 1
Gjest LaptopPute Skrevet 22. august 2019 #10 Skrevet 22. august 2019 Vi skal alle ta hensyn. Jeg hater for eksempel foreldre som bare lar ungene sine løpe oppi trynet på hunden min uten å spørre meg først. Disse foreldrene er utrolig irriterende, men jeg kan ikke be samfunnet om å holde disse grusomme menneskene borte. Verden er full av ting du ikke liker, deal med det.
Gjest Forumhei Skrevet 22. august 2019 #11 Skrevet 22. august 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med noen hundeeiere som tar disse krabatene med overalt i offentlighet der hvor folk er allergiske og kan risikere bli ordentlig syke? jeg tenker da spesielt på butikker etc. Slike personer har jeg ingenting til overs for, mindre sympatiske mennesker skal man lete lenge etter. Anonymkode: f6b22...33e Søk hjelp♥️
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #12 Skrevet 22. august 2019 2 timer siden, LaptopPute skrev: Vi skal alle ta hensyn. Jeg hater for eksempel foreldre som bare lar ungene sine løpe oppi trynet på hunden min uten å spørre meg først. Disse foreldrene er utrolig irriterende, men jeg kan ikke be samfunnet om å holde disse grusomme menneskene borte. Verden er full av ting du ikke liker, deal med det. Heldigvis har foreldre blitt noe mer bevisste. Vi hadde verdens mest godlynte Labrador da jeg vokste opp (han hadde kanskje tatt i mot en innbruddstyv på dagtid, logrende og glad), men husker mine foreldre var litt skremte over naiviteten til foreldre som lot barn løpe bort til en for dem fremmed hund, og kose med ham, uten å spørre først. Denne hunden eksisterte før meg, og jeg elsket hunder også som barn, men ble oppdratt til å spørre eier om det var greit å hilse på fremmede hunder, og at jeg uansett skulle nærme meg dem rolig. Hunder bundet utenfor butikker (som var vanlig før) skulle jeg aldri nærme meg. Nå har jeg en Cocker Spaniel (ser snill ut, unger synes tydeligvis de ser ut som kosedyr) som ikke har noe i mot barn, men merker at barn og foreldre spør om det er greit å klappe/hilse i større grad enn tidligere. Anonymkode: 2e04a...caa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #13 Skrevet 22. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heldigvis har foreldre blitt noe mer bevisste. Vi hadde verdens mest godlynte Labrador da jeg vokste opp (han hadde kanskje tatt i mot en innbruddstyv på dagtid, logrende og glad), men husker mine foreldre var litt skremte over naiviteten til foreldre som lot barn løpe bort til en for dem fremmed hund, og kose med ham, uten å spørre først. Denne hunden eksisterte før meg, og jeg elsket hunder også som barn, men ble oppdratt til å spørre eier om det var greit å hilse på fremmede hunder, og at jeg uansett skulle nærme meg dem rolig. Hunder bundet utenfor butikker (som var vanlig før) skulle jeg aldri nærme meg. Nå har jeg en Cocker Spaniel (ser snill ut, unger synes tydeligvis de ser ut som kosedyr) som ikke har noe i mot barn, men merker at barn og foreldre spør om det er greit å klappe/hilse i større grad enn tidligere. Anonymkode: 2e04a...caa Presisering, hunden var født før meg, og var en unghund da jeg ble født. «Eksisterte før meg» var noe upresist og eventuelt tvetydig. 😊 Anonymkode: 2e04a...caa
Gjest LaptopPute Skrevet 22. august 2019 #14 Skrevet 22. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Heldigvis har foreldre blitt noe mer bevisste. Vi hadde verdens mest godlynte Labrador da jeg vokste opp (han hadde kanskje tatt i mot en innbruddstyv på dagtid, logrende og glad), men husker mine foreldre var litt skremte over naiviteten til foreldre som lot barn løpe bort til en for dem fremmed hund, og kose med ham, uten å spørre først. Denne hunden eksisterte før meg, og jeg elsket hunder også som barn, men ble oppdratt til å spørre eier om det var greit å hilse på fremmede hunder, og at jeg uansett skulle nærme meg dem rolig. Hunder bundet utenfor butikker (som var vanlig før) skulle jeg aldri nærme meg. Nå har jeg en Cocker Spaniel (ser snill ut, unger synes tydeligvis de ser ut som kosedyr) som ikke har noe i mot barn, men merker at barn og foreldre spør om det er greit å klappe/hilse i større grad enn tidligere. Anonymkode: 2e04a...caa Hvor i landet bor du? Høres veldig bra ut. Her er det så mange foreldre som sier til meg at : "ååååh de vil jo bare kose". Ene tispa mi er reaktiv og er direkte redd for barn, andre tispa reagerer ikke på barn, men hun får ikke noe ut av det heller, hun vil helst lese avisa i fred.
Violetta Skrevet 22. august 2019 #15 Skrevet 22. august 2019 Merkelig at folk i Norge er mye mer allergiske enn folk i for eksempel Danmark og Sverige. Der har de et mye mer avslappet syn på hundehold. 5
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #16 Skrevet 22. august 2019 38 minutter siden, LaptopPute skrev: Hvor i landet bor du? Høres veldig bra ut. Her er det så mange foreldre som sier til meg at : "ååååh de vil jo bare kose". Ene tispa mi er reaktiv og er direkte redd for barn, andre tispa reagerer ikke på barn, men hun får ikke noe ut av det heller, hun vil helst lese avisa i fred. Bergen, helt innpå det mest besøkte byfjellet 😊 Anonymkode: 2e04a...caa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #17 Skrevet 22. august 2019 40 minutter siden, Violetta skrev: Merkelig at folk i Norge er mye mer allergiske enn folk i for eksempel Danmark og Sverige. Der har de et mye mer avslappet syn på hundehold. Jeg tror nordmenn tradisjonelt kanskje har vært mer vant til «gardabikkjer», at hunder var for bruk på gård, vakt og jakt. Hunder som selskap, eller som «innehund» ble muligens senere introdusert? Svensker har strengere regler, det finnes klart definerte grenser for hvor lenge hunder skal etterlates alene hjemme, og ikke minst, hvor lenge de kan være i bur, også hjemme. «Hundebarnehager» har vært en realitet i Sverige siden begynnelsen av nittitallet. Anonymkode: 2e04a...caa
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #18 Skrevet 22. august 2019 Hva er det med disse folkene som skal gå overalt i offentlighet der hvor dyr er og kan risikere å skremme dyret mitt og sutre og klage over alt og ingenting? jeg tenker da spesielt på parker, utfartssteder, skiløyper etc. Slike personer har jeg ingenting til overs for, mindre sympatiske mennesker skal man lete lenge etter. Jeg bor med dyrene mine. Det gjør ikke du. Anonymkode: 6bcb8...a29 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #19 Skrevet 22. august 2019 8 timer siden, Anki skrev: Vanlige butikker er de lov i, med mindre butikkene selv ikke vil, er kun matbutikker som er forbudt å ha de med inn i, samt steder som serverer mat. Oslo City tillater f.eks hunder inne, samt Outland og andre butikker rundt om i Oslo. Det er forbudt ja? Så ei dame som gikk å handla mat med hunden sittende oppi handlevogna sist helg! Der folk legger matvarene sine. Hunden både gjødde og knurra, men så ikke at de ansatte gjorde noe... Anonymkode: 77717...7be
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #20 Skrevet 22. august 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det med noen hundeeiere som tar disse krabatene med overalt i offentlighet der hvor folk er allergiske og kan risikere bli ordentlig syke? jeg tenker da spesielt på butikker etc. Slike personer har jeg ingenting til overs for, mindre sympatiske mennesker skal man lete lenge etter. Anonymkode: f6b22...33e Yeah right! 😆 Det er skjeldet folk tar med seg hunder i butikker , men jeg foretrekker hunder der enn USYMPATISKE sure jækler. IKKE et problem m ekstremt allergiske mennesker heller, det er rett og slett BS! Jeg er i en mye mer sivilisert by enn hva Norge kan hoste opp. Her er det null problemer m å ta med hunder på butikker etc. Dvs, så lenge hunden er rolig så er det stort sett null problemer. Dette er et sted som det ville kommet millionkrav om hygiene hadde blitt påvirket og om en sååå allergisk hadde krepert. Så: det er urettmessig mange sure hundehatere i Norge. Og igjen: Jeg setter en søt hund over en sur grinete person. Anonymkode: 9bb4e...9af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå