Gå til innhold

Barn som ikke vil til sin far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får høre dette hele tiden fra mor. Barna har det ikke bra ect. Det tar ingen ende hvor fæle vi er og hvor dårlig barna har det sammen med oss. De vil ikke osv. 

Vi får ikke inntrykk av dette selv, men har forståelse for at de trives best hos sin mor da de bor der mest og har vennene sine der. 

Vi inviterer ofte med hjem venner, kjører og avtaler. Vi bruker også tid sammen og med familiene våre, men det blir ikke det samme som å være hos sin mor. 

Jeg forstår at det er mer kjedelig her, men er så lei av å høre dette uten noe mer begrunnelse om og om igjen, og synes det er vondt hvis barna har det dritt og ikke sier noe selv. 

Erfaringer? 

Anonymkode: b3aa3...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er jo veldig lojale og har vanskelig for å fortelle om følelsene sine i slike sammenhenger. De er utrolig redde for å spare mor eller far.

Jeg vet ikke hvor gamle er, men kanskje den alderen der venner begynner å bli viktig? Da er det kjedelig å være vekk fra venner, selv om dere gjør det beste dere kan for å tilrettelegge.

Tror ikke dere kommer noen vei med å svartmale situasjonen og mistenkeliggjøre mor. Her må dere kommunisere, både med mor og barn. Kanskje noen samtaler hos familievernkontoret kunne vært lurt for slike samtaler?

Anonymkode: 78d46...523

• Liker 2
Skrevet

«sammen med oss»

Har jeg rett hvis jeg antar at du ikke er far?

Anonymkode: c0cec...256

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«sammen med oss»

Ja, har ikke lagt skjul på det? 

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn er jo veldig lojale og har vanskelig for å fortelle om følelsene sine i slike sammenhenger. De er utrolig redde for å spare mor eller far.

Jeg vet ikke hvor gamle er, men kanskje den alderen der venner begynner å bli viktig? Da er det kjedelig å være vekk fra venner, selv om dere gjør det beste dere kan for å tilrettelegge.

Tror ikke dere kommer noen vei med å svartmale situasjonen og mistenkeliggjøre mor. Her må dere kommunisere, både med mor og barn. Kanskje noen samtaler hos familievernkontoret kunne vært lurt for slike samtaler?

Mor møter ikke på fvk. Grunnen til jeg lei er pga. manglende utdyping. Hun kan aldri si hva det gjelder, i forbindelse med hva, hva som blir sagt ect. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

«sammen med oss»

Noe sier meg at ts er stemor. Som blander seg vel mye og legger skyld på mor. De florerer på kg. Dumt at bitre stemødre går å hater på mødre i ren sjalusi mens far står som ett spørsmålstegn og lurer på hvorfor barnet foretrekker å være hos mor. Smh.

Anonymkode: 25c36...44a

• Liker 9
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du skriver veldig subtilt. Nå som vi vet at du er stemor så stiller saken seg annerledes.. selvfølgelig er det du som skriver en tråd om dette..

Anonymkode: 2890e...9eb

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor møter ikke på fvk. Grunnen til jeg lei er pga. manglende utdyping. Hun kan aldri si hva det gjelder, i forbindelse med hva, hva som blir sagt ect. 

Har dere prøvd nå nylig på møte med fvk, eller har det vært tidligere forsøk som har vært mislykket? Jeg tenker at dere ikke må gi opp dette å få til en konstruktiv dialog.

Jeg forstår du er lei av en fastlås situasjon. Men at hun ikke vil utdype har nok en grunn. En årsak kan være at hun ikke vil utlevere barna?

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis far er erstattet med «far», hva er det da som er så vanskelig med å forstå at barnet ikke vil dit? 

Det er ikke sånn at en farsrolle kan delegeres, det er en personlig rolle. Barn ser forskjell på far og «far».

Tipper videre at det ikke står en skjeggete fyr hjemme hos mor, og forsøker å innbille barnet at han er «mor». 

Der har du svaret ditt.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

selvfølgelig er det du som skriver en tråd om dette..

Ja, noe sier meg at det hadde vært mer attraktivt å dra til far hvis han selv påtok seg jobben med å være far. 

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du skriver veldig subtilt. Nå som vi vet at du er stemor så stiller saken seg annerledes.. selvfølgelig er det du som skriver en tråd om dette..

Nå som du vet at hun er stemor mister du og mange andre totalt perspektiv og vurderingsevne,  mener du.

Mor gjentar hele tiden at barna uttrykker at de har det dårlig hos far. Mor vil ikke si hva som burde være forbedret hos far. Hun vil ikke si det til far, og hun vil ikke møte på familievernkontoret for å bidra til at evt problemer kan løses til beste for barna.

Da er ikke dette en mor som jobber for det beste for barna sine, det er en mor som bare vil rakke ned på far og fars partner.

• Liker 10
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at ts er stemor. Som blander seg vel mye og legger skyld på mor. De florerer på kg. Dumt at bitre stemødre går å hater på mødre i ren sjalusi mens far står som ett spørsmålstegn og lurer på hvorfor barnet foretrekker å være hos mor. Smh.

Anonymkode: 25c36...44a

Hvordan fikk du dette ut av innlegget? Hva hadde du følt hvis noen beskyldte deg for ugjerninger uten å kunne begrunne hva du gjorde mot barna? 

• Liker 4
Skrevet

Så hvis en forelder beskylder deg for å gjøre barn vondt eller dårlig år etter år.. Så hadde du bare børstet det av deg og ikke ønsket eller blir frustrert over manglende utdyping i hva dette innebærer? 

• Liker 3
Skrevet

Har dere prøvd nå nylig på møte med fvk, eller har det vært tidligere forsøk som har vært mislykket? Jeg tenker at dere ikke må gi opp dette å få til en konstruktiv dialog.

Jeg forstår du er lei av en fastlås situasjon. Men at hun ikke vil utdype har nok en grunn. En årsak kan være at hun ikke vil utlevere barna?

De har inngått 2 forlik. Det står også i papirene at de skal 1 gang i året til fvk og hun har aldri møtt opp. Ei heller hvis far innkaller utenom det som står i papiret. Eller de som far innkalte til første forlik ble inngått. De har kun vært det som sakkyndig krevde som var 10 ganger før det andre rettsforberedende møte. De skulle vært på fvk for 2 uker siden. 

Jeg tenker at det nok ikke er hold i det hun sier og skriver mtp. At hun har hatt mange muligheter til å si samme greie til fagfolk og har latt være, men det er utrolig slitsomt og gå å være bekymret for alt vi kunne gjort annereldes hvis hun kunne sagt hva barna synes er dumt istede for å overdrive med at vi ikke bryr oss osv. 

Skrevet

Ja, noe sier meg at det hadde vært mer attraktivt å dra til far hvis han selv påtok seg jobben med å være far. 

Herregud... Det trenger ikke å være så galt. Ja, det er kjekkest å vær hjemme hos mor, det synes barna mine også her. . De roper ikke hurra når de skal til far, men de har det ikke dårlig hos far for det. Det er bare at de vil være her oftere hvis de får velge. Vi vet ikke omfanget på påstanden heller da vi ikke har samme inntrykk selv at de synes det er fælt. Mindre attraktivt ja, men ikke fælt.

• Liker 2
Skrevet

Hvis far er erstattet med «far», hva er det da som er så vanskelig med å forstå at barnet ikke vil dit? 

Det er ikke sånn at en farsrolle kan delegeres, det er en personlig rolle. Barn ser forskjell på far og «far».

Tipper videre at det ikke står en skjeggete fyr hjemme hos mor, og forsøker å innbille barnet at han er «mor». 

Der har du svaret ditt.

Jeg er ikke moren demmes hos oss. Jeg er en støttespiller som ønsker barna godt. Jeg er glad i dem og stiller opp. Barna har en far og en mor, samme som mine barn. Ingen skal ta over etter en annen her. Den tankegangen er helt absurd. 

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Biloba skrev:

Nå som du vet at hun er stemor mister du og mange andre totalt perspektiv og vurderingsevne,  mener du.

Mor gjentar hele tiden at barna uttrykker at de har det dårlig hos far. Mor vil ikke si hva som burde være forbedret hos far. Hun vil ikke si det til far, og hun vil ikke møte på familievernkontoret for å bidra til at evt problemer kan løses til beste for barna.

Da er ikke dette en mor som jobber for det beste for barna sine, det er en mor som bare vil rakke ned på far og fars partner.

Ja, er det jeg føler også. Og når det blir mye eller ting samler seg så blir jeg faktisk lei. Lei for jeg ikke kan endre noe, lei for jeg ikke kan si noe, lei for å bare ikke vite en gang. Jeg kan ikke endre ting jeg ikke vet, jeg prøver bedre, men skulle gjerne hatt veiledning fra mor hvis påstandene er tilfelle. Hvordan vi kan f. Eks legge om på ting, gjøre annerledes.. Hva som helst! Vi prøver å endre vei uten en retning. Hvor skal vi stramme inn, hvor skal vi løsne, hvor er det misforståelse, hvor gjorde jeg feilen, hvor kan jeg formulere meg annerledes osv. 

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi får høre dette hele tiden fra mor. Barna har det ikke bra ect. Det tar ingen ende hvor fæle vi er og hvor dårlig barna har det sammen med oss. De vil ikke osv. 

Vi får ikke inntrykk av dette selv, men har forståelse for at de trives best hos sin mor da de bor der mest og har vennene sine der. 

Vi inviterer ofte med hjem venner, kjører og avtaler. Vi bruker også tid sammen og med familiene våre, men det blir ikke det samme som å være hos sin mor. 

Jeg forstår at det er mer kjedelig her, men er så lei av å høre dette uten noe mer begrunnelse om og om igjen, og synes det er vondt hvis barna har det dritt og ikke sier noe selv. 

Erfaringer? 

Det første som slår meg er at jeg lurer på hvor gamle disse barna er. Om de er i en alder der vennene er en stor del av livet så kan avstanden mellom hjemmene være veldig avgjørende til hva de tenker om samværet. Nå nevner du ikke noe om avstanden, men det er veldig stor forskjell på om man må få stemor/far til å kjøre i 10 minutter og om man bare kan spasere bort til en kompis/venninne når det passer seg selv. 

Barn er veldig lojale og de ønsker jo ikke å såre, så sannsynligheten for at de sier noe til dere er veldig liten. Det er nok mer moren som får høre det om det er noe og blir snakket med - evt. vennegjengen.

Endret av Sylveon
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

gå å være bekymret for alt vi kunne gjort annereldes hvis hun kunne sagt hva barna synes er dumt istede for å overdrive med at vi ikke bryr oss osv. 

HALLOOO!!

Vi sier rett ut hva som kan være problemet og du bryr deg tilsynelatende ikke. Så det er ikke rar de føler det samme, som opplever deg til hverdag. 

Far må på banen, og du må SLUTTE å tro at du ER far. 

Jeg leser innleggene over her det virker som du ikke vil eller klarer å forstå at du IKKE ER faren til disse barna SELV OM du kanskje føler det sånn. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud... Det trenger ikke å være så galt. Ja, det er kjekkest å vær hjemme hos mor, det synes barna mine også her. . De roper ikke hurra når de skal til far, men de har det ikke dårlig hos far for det. Det er bare at de vil være her oftere hvis de får velge. Vi vet ikke omfanget på påstanden heller da vi ikke har samme inntrykk selv at de synes det er fælt. Mindre attraktivt ja, men ikke fælt.

Det virker ikke som du tar poenget i det hele tatt.

Hvor er far? Lever han? Har du møtt han i det siste? 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Biloba skrev:

Det var jo ikke det som stod. Man mister ikke vurderingsevne, men man forstår at far lar ny dame ta over hans jobb.

«ikke vil si»

Mor kan helt fint ha forsøkt å formidle til alle involverte, men uten at det har gått inn. Kommunikasjon består av tre deler, det man forsøker å formidle, det man faktisk sier, og det mottakeren forstår.

Det er vel en grunn til at de to er skilt, tenker jeg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...