AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Mener broren min. Nå er jeg kvinne og kjenner meg ikke igjen i påstanden. Jeg tror heller ikke kvinner ene og alene tenker st de skal konkurrere. Men han mener altså at kvinner bare er ute etter konkurranse og ingen egentlig er venninner... Anonymkode: 18f42...816 1
snoren Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Da er broren din en fucka fyr, hvorfor hører du på han? 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Enig med han, og jeg er kvinne. Anonymkode: 1e941...e0d 13
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Hva med kvinner som ikke bruker tid på å pynte seg da? Anonymkode: 31716...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Men så sier det jo veldig mye at det er en mann som sier dette. Menn vet ikke hvorfor kvinner gjør som de gjør, de bryr seg heller aldri om å spørre, og når de spør og får ærlig svar så blir de sure og legger skyld på kvinnen for å legge skyld på mannen, også ender det med at kvinnen bare ikke tør å si ærlige ting lenger uansett. De færreste pynter seg vel for å konkurrere med andre, men fordi vi liker følelsen av velvære og selvtillitt. Selv så måler jeg meg ikke opp i konkurranse med andre damer, men kan fint beundre og inspireres av en annen dame som ser skjønn ut, uten at jeg tenker på hun som en konkurrent. Grunnen til at kvinner i det hele tatt har begynt å sminke seg og pynte seg og fikse utseendet er fordi den eneste verdien kvinnen "alltid har hatt" som hun har blitt tillagt fra MENN , er utseendet. Det har alltid i hele historien vært først og fremst utseendet som menn har gitt kvinner verdi for, og dermed blir det jo til at kvinner også har blitt hjernevasket i å legge verdi i dette. Skjønnshetsindustrien og kosmetikk og operasjonindustrien styres av menn, og det er menn som hjernevasker kvinner til å føle seg så mindreverdt som menneske at utseendet blir så viktig for oss siden menn uansett ikke anerkjenner resten av kvalitetene våres som menneske. Denne undertrykkelsen har industrien spilt videre på og vet at om de reklamerer for noe nok så vil det gjøre kvinner enda mer usikre på om de er bra nok, og da tjener de billioner på denne undertrykkelsen. Anonymkode: 40963...978 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Mener broren min. Nå er jeg kvinne og kjenner meg ikke igjen i påstanden. Jeg tror heller ikke kvinner ene og alene tenker st de skal konkurrere. Men han mener altså at kvinner bare er ute etter konkurranse og ingen egentlig er venninner... Anonymkode: 18f42...816 Ja noen gjør det. Noen også pynter seg for å herske menn som for eksempel kolleger, kunder, Mange spiller ja. Men det betyr ikje at alle gjør det. Anonymkode: 57c9c...c64 1
SoWhat? Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Han har rett i at kvinner konkurrerer. Ser det ofte. Men det kan være bra, og det kan være usunn konkurranse. Sistnevnte når det gjelder å se mest mulig perfekt ut. Det blir bare overfladisk og i bunn og grunn lite givende for å vokse som menneske. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 Underbevisst gjør de nok det Anonymkode: 1f873...481 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #10 Skrevet 22. august 2019 Jeg tror kvinner konkurrerer ubevisst. Man ønsker ikke å være mye «dårligere» enn andre kvinner. Jeg tror følelsen av velvære avhenger av hvordan andre kvinner ser ut, så det blir en form for konkurranse. Anonymkode: ced47...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #11 Skrevet 24. august 2019 På 21.8.2019 den 23.34, AnonymBruker skrev: Enig med han, og jeg er kvinne. Anonymkode: 1e941...e0d Det stemmer, kvinner ser jo ofte på andre kvinner som fienden sin. Elsker å trykke hverandre ned. Det å kle seg pga selvtillit/selvbildet blir jo også feil. Du må heller jobbe med deg selv kvinne, bli trygg på deg selv. Ikke definere deg utfra hva du har på deg av materialisme. Stopp det overfladiske falske livet. Anonymkode: a9524...ee5 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #12 Skrevet 24. august 2019 On 8/22/2019 at 1:59 PM, AnonymBruker said: Jeg tror kvinner konkurrerer ubevisst. Man ønsker ikke å være mye «dårligere» enn andre kvinner. Jeg tror følelsen av velvære avhenger av hvordan andre kvinner ser ut, så det blir en form for konkurranse. Anonymkode: ced47...7a6 Selvsagt er det det, ellers ville det vært helt tilfeldig hvordan kvinner pyntet seg. I praksis følger nesten alle noen ganske få stiler som er på mote i en bestemt tidsperiode og et bestemt sted. Man føler seg imidlertid mye bedre hvis man ser på seg selv som individuell enn det flokkdyret nesten alle mennesker er. Ingen vil være individuell alene. Anonymkode: d05c2...1b3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #13 Skrevet 24. august 2019 Jeg er enig med broren din. Jeg er mer opptatt at at jeg tar med bedre ut enn andre kvinner enn at jeg imponerer menn. Anonymkode: e4095...1f1 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #14 Skrevet 24. august 2019 On 8/21/2019 at 11:34 PM, AnonymBruker said: Enig med han, og jeg er kvinne. Anonymkode: 1e941...e0d Jeg også. Se bare hva som skjer når kvinner legger ut oppdollete nye bilder av seg i sosiale medier. Hauger av kommentarer fra venninnene om hvor fine og nusselige de er. Anonymkode: 3905a...a36 4
HalldirV2 Skrevet 24. august 2019 #15 Skrevet 24. august 2019 Det finnes nok flere forklaringsmodeller relativt til ulike fag og teoretiske rammeverk. Men her er én mulig forklaring: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18408870
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #16 Skrevet 24. august 2019 På 21.8.2019 den 23.29, AnonymBruker skrev: Mener broren min. Nå er jeg kvinne og kjenner meg ikke igjen i påstanden. Jeg tror heller ikke kvinner ene og alene tenker st de skal konkurrere. Men han mener altså at kvinner bare er ute etter konkurranse og ingen egentlig er venninner... Anonymkode: 18f42...816 Han har selvfølgelig helt rett. Ofte gjør kvinner det ubevisst også, men den harde konkurransen er der. De fleste kvinner tør ikke skille seg ut, og er ekstremt redde for at "venninner" og andre "bekjente" ikke skal like dem. Det er dette med å være "sjefshøna" blant "venninner" - det gir sosial status. Det er ikke for ingenting at man har diverse filmer som ofte viser dette og dette ser man i hverdagen også. En annen ting er at siden en del kvinner har "knekt" den mannen som eksisterte her før i Skandinavia, har plutselig funnet ut at det ikke er så gøy med disse nye type menn (som egentlig har rettet seg etter kvinners råd) som enten er "feminiserte eller myke" - eller enda verre - endt opp som tapere i forhold til utdanning / jobb eller utseende - og da oppstår denne harde konkurransen der kvinner slåss om et stadig lavere antall menn de mener er "gode nok" for dem ettersom kravene til kvinner blir bare mer og mer sinnssyke her til lands. Så i dagens samfunn er det faktisk slik at kvinner flest er konkurrenter ovenfor hverandre ettersom det blir bare færre og færre tilgjengelige menn de mener er "bra nok" for dem - enten for sex, fast forhold eller begge deler. Anonymkode: 33a9c...995 3
Chiyo Skrevet 24. august 2019 #17 Skrevet 24. august 2019 Jeg konkurrerer med ingen, og jeg pynter meg ikke for noen. Jeg pynter meg for meg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #18 Skrevet 24. august 2019 På 21.8.2019 den 23.29, AnonymBruker skrev: Mener broren min. Nå er jeg kvinne og kjenner meg ikke igjen i påstanden. Jeg tror heller ikke kvinner ene og alene tenker st de skal konkurrere. Men han mener altså at kvinner bare er ute etter konkurranse og ingen egentlig er venninner... Anonymkode: 18f42...816 Jeg tror nok ikke kvinner flest VET at de pynter seg for kvinner. Men jeg tror likevel at de gjør det. Å pynte seg for menn gir nemlig ingen mening: da ville man kledd og sminket seg sånn at man fremsto som seksuelt tiltrekkende. For det er jo poenget med å søke en mann (eller dame, altså). Men de aller fleste moter og sminketrender og kroppsendringer er ikke først og fremst pene. De er først og fremst statussymboler. De sier «se, jeg har så mye penger at jeg kan kjøpe kjempedyrt klær av så dårlig kvalitet at de må byttes hver sesong» eller «jeg har så mye tid at jeg kan både sminke meg og bruke 1/2 time på å dille med håret - jeg er en holden kvinne!» eller «for meg er penger så lite verdt at jeg kan blåse det på tull». De av oss som tror de pynter seg for egen del er de største toskene. Vi bør i det minste være oppegående nok til å se at vi er sauer i en flokk. Og ikke spesielt glupe sauer heller. Anonymkode: a2427...000 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #19 Skrevet 24. august 2019 På 21.8.2019 den 23.34, AnonymBruker skrev: Enig med han, og jeg er kvinne. Anonymkode: 1e941...e0d Enig med han jeg også. Kvinner elsker og bli beundret og misunnet av andre kvinner. Anonymkode: d1a53...917 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2019 #20 Skrevet 24. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med han jeg også. Kvinner elsker og bli beundret og misunnet av andre kvinner. Anonymkode: d1a53...917 Men jeg misunner ingen. Noen, men de har allerede menn heg vet jeg aldri får ig jeg blir dermed ikke interessert i de mennene. Men så er det mange stygge kvinner som hardt prøver å komme opp på rangstigen. Disse klarer jeg ikke synes synd på når de ble brukt for ons en natt Anonymkode: 18f42...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå