AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Vi vurderer sterkt å skaffe oss hund nummer to. Vi har ei sterilisert tispe på 3 år fra før. Hun går godt overens med de fleste hunder. Er så usikker på kjønn. Noen som vil dele erfaringer? Anonymkode: 13bcd...edc
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Hun er forresten dvergpuddel, og det er samme rase vi i så fall velger igjen. Anonymkode: 13bcd...edc
Tabris Skrevet 22. august 2019 #3 Skrevet 22. august 2019 Som regel går det fint, men noen ganger kan hunder av samme kjønn ikke klare å leve sammen. Det blir konstant konflikt. Da havner man i en situasjon hvor man enten må ha hundene adskilt eller under oppsyn hele tiden, eller den ene bør omplasseres. For å unngå det, så kommer nok jeg til å alltid ha to hunder av ulike kjønn (hannen blir nok kastrert uansett, for min del).
Myrmica Skrevet 22. august 2019 #4 Skrevet 22. august 2019 Jeg har en av hvert kjønn nå. Funker kjempefint. Men jeg har etter flere hunder funnet ut at jeg har en preferanse for tisper, så kommer til å holde meg til det fra nå av. Så når den eldre hannhunden ikke er hos meg mer, blir det to tisper. Jeg tenker at det er lurest å velge hund ut fra egne preferanser. Om man ikke har noen preferanser, synes jeg en av hvert kjønn er fint. 1
Howl Skrevet 22. august 2019 #5 Skrevet 22. august 2019 Jeg har alltid hatt hunder med samme kjønn. Og nå har venninnen min fått det motsatte kjønn, men samme rase. Hun kommer til å holde seg til det kjønnet. Alle hundene er intakte, og jeg synes ingenting om å kastrere dyr uten god grunn, så for å slippe stress rundt løpetid med to kjønn i hus holder jeg meg til bare ett kjønn hjemme. 2
Gjest LaptopPute Skrevet 22. august 2019 #6 Skrevet 22. august 2019 Har ikke forskninga, men husker på et kurs at de faktisk sa at forskninga viste at en hund av hvert kjønn trives best sammen. Jeg har to tisper nå, og merker at de har dager hvor alt er greit, og dager hvor de trenger mer tid hver for seg. Så jeg hadde valgt hannhund neste gang.
Portvinpiken Skrevet 22. august 2019 #7 Skrevet 22. august 2019 Min erfaring er at det overhode ikke har noen betydning. 3
Howl Skrevet 23. august 2019 #8 Skrevet 23. august 2019 16 timer siden, Portvinpiken skrev: Min erfaring er at det overhode ikke har noen betydning. Enig, jeg tror det kommer mer an på individer og raser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå