AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #41 Del Skrevet 22. august 2019 Jeg har heller ikke regnet på det, men bortsett fra to ganger med tenåringen, har vi alltid hatt det hjemme. De to gangene har vært sammen med andre barn og gratis lokale og hjemmelaget mat. Vi har oftest hatt pølser, men har også hatt hjemmelaget pizza og taco. Taco var skuffende greier, for det gikk mye lefser og kjøttdeig og lite annet. Det andre er litt lettere å beregne. Jeg har ikke tenkt på skrekkfilmen fra griseindustrien, men støtter gjerne lokal slakter om det er noe annet enn wienerpølser. Vi har ikke alltid papptallerkner og -glass, men vi har alltid kakelys og noen ganger ballonger. Mer bruker vi ikke på pynt. I tillegg har vi godtepose med ca 10 små ting til hver. En av dem kan f.eks. være klovneballong som de kan få lage hatt, hund eller sverd av. Vi har stor hage, og hos oss liker de fleste bedre å være hjemme hos folk enn på lekeland osv. Det blir for bråkete og de får ikke vært sammen på samme måte. Anonymkode: 53821...c3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #42 Del Skrevet 22. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det ALLTID motsatt! Vi har ALLTID varm mat før kaker! Det gjelder OGSÅ i barnebursdag! Sangen kommer likevel samtidig som kaken, men det tar man som en del av "desserten". Anonymkode: 8db13...0f5 Det var da voldsomt for en reaksjon 😂 Virker som et par stykker ikke klarer å akseptere at andre feire annerledes enn dem selv. Zienna forklarte jo bare hvorfor de spiser kake før de spiser pølser. Har selv feiret med mat før kake, men jeg skal si jeg synes opplegget til Zienna virker kjekt! Kommer nok til å teste ut dette jeg også. Anonymkode: f6091...357 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #43 Del Skrevet 22. august 2019 Rundt 2-3000kr for bursdag i lekeland. Inviterer kullet i barnehagen på 12-13 barn og lager en kake og godtepose ved siden av. Familiebursdag hjemme koster rundt 1000-2000kr. 20 stykker med mat, drikke osv blir mye penger😅 Anonymkode: 0933a...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #44 Del Skrevet 22. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen som tenker på skrekkfilmen fra griseindustrien når dere står og handler kilosvis med pølser?? Det finnes alternativer....lassagne, pizzasnurrer, paier, gryteretter, supper med godt brød.....osv osv Anonymkode: a3f3d...2c5 Haha 😛 Pølser er jo veldig enkelt når man skal servere mange 😛 Anonymkode: 19e2d...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #45 Del Skrevet 22. august 2019 @Zienna, så koselig, det høres ut som en fest ungene snakker om i lag tid etterpå! Lurer på om jeg skal driste meg til å stjele ideen om pølsebod Anonymkode: 5487f...31f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SardintrollReturns Skrevet 22. august 2019 #46 Del Skrevet 22. august 2019 Har ikke pleid å regne på det, nå er det jo ikke store gutten jeg har heller da, så han er ikke så fin på det ennå. Det blir en pølsegryte og bløtkake til dessert, litt brus, potetgull og smågodt. Selskapet holdes forøvrig hjemme hos oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #47 Del Skrevet 22. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha 😛 Pølser er jo veldig enkelt når man skal servere mange 😛 Anonymkode: 19e2d...ca2 Ja, det er bare synd at grisene ikke har det like enkelt. Men det er jo ikke så farlig at grisene lever vonde liv med mishandling, pølser er jo så enkelt og greit for oss mennesker. Anonymkode: 390d4...986 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #48 Del Skrevet 22. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er bare synd at grisene ikke har det like enkelt. Men det er jo ikke så farlig at grisene lever vonde liv med mishandling, pølser er jo så enkelt og greit for oss mennesker. Anonymkode: 390d4...986 Ser den. Spiser ikke pølser selv, men regner med jeg blir å velge enkle løsninger når jeg skal arrangere barnebursdag, pølser eller ei. Kan iallfall skjønne at andre velger pølser når man skal servere 20-30 unger mat. Anonymkode: 19e2d...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #49 Del Skrevet 22. august 2019 Vi kan ikke feire hjemme. Hver bursdag koster rundt 3000 kr totalt, men det er da for to barn. 1500 kr på hvert barn. Anonymkode: 0a8e7...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #50 Del Skrevet 22. august 2019 Våre barnebursdager koster ikke så mye. Minstemann ble nettopp 5, og hadde de jevnaldrende guttene fra barnehagen i selskapet, 7 stk. Utgiftene var: Pølser og brød, brus, ingredienser til sjokoladekake og cookies, kakelys, litt snop til godteposer. Hadde selskapet hjemme, og det var veldig hyggelig og 5 åringen var kjempefornøyd! Anonymkode: a2a31...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #51 Del Skrevet 22. august 2019 Har ikke barn selv, men har ikke levd så mange runder rundt sola at jeg føler det blir feil å svare. Det presset om å ha den kuleste og dyreste bursdagen startet for fullt året etter jeg begynte på barneskolen. Det ble bakt en langpannekake og pizzasnurrer eller innbakte pølser, og kjøpt inn to pakker gelé, brus og snacks. Mamma er veldig glad i håndarbeid, så pynt og invitasjoner lagde vi selv. Bursdagene kostet rundt 500-lappen. Av aktiviteter hadde vi diverse leker og spill, og sing star var alltid veldig populært. Foreldrene mine fikk mange positive tilbakemeldinger fra andre foreldre om at barna deres så ut til å trives bedre med koselige hjemme-bursdager uten stress og mas, så det funket bra både for oss og for gjestene. Anonymkode: c67b6...553 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #52 Del Skrevet 22. august 2019 En gutt jeg gikk i klasse med på barneskolen og ungdomsskolen har bursdag i begynnelsen av januar og bor ved det lokale skøytevannet (de har brygge ut i vannet). Foreldrene hans fant ut at de skulle ha skøytebursdag på kveldstid! De pyntet rundt omkring med fakkelpinner i snøen, og hadde måket opp en stor firkant på isen som de hadde "rammet inn" med enda flere fakler. Bålpanna ble fyrt opp, og moren hadde laget pinnebrød-deig. De hadde kjøpt inn litt grillpølser, men alle som ville grille noe annet måtte ha med seg selv (ikke alle barna likte grillpølser). Det ble også stekt sveler på bålpanna, i tillegg til at det ble servert en langpannekake med lys på, brus og kakao kokt på bålet. Jeg ser dårlig, så faren hadde i tillegg satt opp en lyskaster på terrassen så jeg kunne se ute på isen. Foreldrene var også inviterte. Det er den beste bursdagen jeg noen sinne har vært i, det er bare synd at mange barn ikke kom fordi foreldrene mente det var for kaldt å feire bursdag ute. Hele klassen, 30 stykker, var invitert, men vi var vel 10 stykker som kom. Resten var redd for kulda. Herregud hva de gikk glipp av! Anonymkode: c67b6...553 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #53 Del Skrevet 22. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: En gutt jeg gikk i klasse med på barneskolen og ungdomsskolen har bursdag i begynnelsen av januar og bor ved det lokale skøytevannet (de har brygge ut i vannet). Foreldrene hans fant ut at de skulle ha skøytebursdag på kveldstid! De pyntet rundt omkring med fakkelpinner i snøen, og hadde måket opp en stor firkant på isen som de hadde "rammet inn" med enda flere fakler. Bålpanna ble fyrt opp, og moren hadde laget pinnebrød-deig. De hadde kjøpt inn litt grillpølser, men alle som ville grille noe annet måtte ha med seg selv (ikke alle barna likte grillpølser). Det ble også stekt sveler på bålpanna, i tillegg til at det ble servert en langpannekake med lys på, brus og kakao kokt på bålet. Jeg ser dårlig, så faren hadde i tillegg satt opp en lyskaster på terrassen så jeg kunne se ute på isen. Foreldrene var også inviterte. Det er den beste bursdagen jeg noen sinne har vært i, det er bare synd at mange barn ikke kom fordi foreldrene mente det var for kaldt å feire bursdag ute. Hele klassen, 30 stykker, var invitert, men vi var vel 10 stykker som kom. Resten var redd for kulda. Herregud hva de gikk glipp av! Anonymkode: c67b6...553 Oi, hvor kaldt var det egentlig? Anonymkode: 921cf...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #54 Del Skrevet 22. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gutt jeg gikk i klasse med på barneskolen og ungdomsskolen har bursdag i begynnelsen av januar og bor ved det lokale skøytevannet (de har brygge ut i vannet). Foreldrene hans fant ut at de skulle ha skøytebursdag på kveldstid! De pyntet rundt omkring med fakkelpinner i snøen, og hadde måket opp en stor firkant på isen som de hadde "rammet inn" med enda flere fakler. Bålpanna ble fyrt opp, og moren hadde laget pinnebrød-deig. De hadde kjøpt inn litt grillpølser, men alle som ville grille noe annet måtte ha med seg selv (ikke alle barna likte grillpølser). Det ble også stekt sveler på bålpanna, i tillegg til at det ble servert en langpannekake med lys på, brus og kakao kokt på bålet. Jeg ser dårlig, så faren hadde i tillegg satt opp en lyskaster på terrassen så jeg kunne se ute på isen. Foreldrene var også inviterte. Det er den beste bursdagen jeg noen sinne har vært i, det er bare synd at mange barn ikke kom fordi foreldrene mente det var for kaldt å feire bursdag ute. Hele klassen, 30 stykker, var invitert, men vi var vel 10 stykker som kom. Resten var redd for kulda. Herregud hva de gikk glipp av! Anonymkode: c67b6...553 Slike bursdager er det aller beste. Husker en bursdag jeg var i som liten hvor vi var ved en stor akebakke. Vi grillet pølser på bål, hadde hinderløype og akte alle sammen på en enorm presenning. Morsomste bursdagen noensinne. Anonymkode: 0a8e7...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #55 Del Skrevet 22. august 2019 Her har jeg mye å lære, ser jeg😱 Sommerens bursdagsfeiring betalte vi ett firma som gjorde i stand alt for oss. Partytelt, mat og pynt. Kakene bestilte jeg selv og den kostet 2500kr. Resten av selskapet betalte jeg 15000kr. Neste gang skal jeg ordne alt selv. Anonymkode: e2976...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2019 #56 Del Skrevet 22. august 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, hvor kaldt var det egentlig? Anonymkode: 921cf...687 Det var vel minus 10 på det kaldeste. Vi var i aktivitet hele tiden bortsett fra da vi satt rundt bålet og varmet oss, og det ble delt ut skinnfeller og ullpledd til alle mann. Verken barn eller foreldre kommenterte kulda en eneste gang. Når jeg tenker tilbake på hvilke barn som kom, så var vi de eneste som var vandt med utelek og turer, og som aldri klagde over å være ute i friminuttet når gradestokken sank under +10. Anonymkode: c67b6...553 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #57 Del Skrevet 23. august 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Det var vel minus 10 på det kaldeste. Vi var i aktivitet hele tiden bortsett fra da vi satt rundt bålet og varmet oss, og det ble delt ut skinnfeller og ullpledd til alle mann. Verken barn eller foreldre kommenterte kulda en eneste gang. Når jeg tenker tilbake på hvilke barn som kom, så var vi de eneste som var vandt med utelek og turer, og som aldri klagde over å være ute i friminuttet når gradestokken sank under +10. Anonymkode: c67b6...553 Ja, jeg vet jo at de finnes, men så rart at det var så mange av dem! Jeg tenkte at det måtte være minus 30 eller noe. 😛 Anonymkode: 921cf...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 23. august 2019 #58 Del Skrevet 23. august 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er bare synd at grisene ikke har det like enkelt. Men det er jo ikke så farlig at grisene lever vonde liv med mishandling, pølser er jo så enkelt og greit for oss mennesker. Anonymkode: 390d4...986 Det er jo mulig at folk bruker kalkunpølser når de skriver "pølser". 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #59 Del Skrevet 23. august 2019 På 21.8.2019 den 22.32, AnonymBruker skrev: Synes det er helt latterlig at man skal måtte ut med 3000 kr for en bursdag fordi den ikke kan arrangeres hjemme eller i en gymsal. Fader for ett latterlig press. Jeg har maks brukt 1500 kr, og de gangene vi har hatt kino, leos, osv så har barnet feiret sammen med andre slik at kostnaden har vært mye lavere. Anonymkode: e2a68...ab8 2500-3000kr ca pr barn som feirer pga store klasser og vi må jo inkludere alle de første årene. Har 2tette bursdag 1uke mellom. så går 8000kr da....For at alle skal inkluderes.Og begge få besøk..Og familiebesøk og.. Dyrt...Ikke råd egentlig..Men man vil jo inkludere ALLE.. Anonymkode: 484ac...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #60 Del Skrevet 23. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 2500-3000kr ca pr barn som feirer pga store klasser og vi må jo inkludere alle de første årene. Har 2tette bursdag 1uke mellom. så går 8000kr da....For at alle skal inkluderes.Og begge få besøk..Og familiebesøk og.. Dyrt...Ikke råd egentlig..Men man vil jo inkludere ALLE.. Anonymkode: 484ac...20c Må leie lokale/gymsal..Godteposer.Kaker.mat. pappting osv.. Noen ganger passer det å dele med andre bursdagsbarn.Men uheldig å være lenge fra der 😕 Så sparer og sparer for å få det til..Det snakkes jo om..Og blir ett press..Ja takk mindre klasser og bare de nærmeste hjemmebesøk.Privat og koslig.Men sånn er det.. Anonymkode: 484ac...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå