Gå til innhold

Hva koster en barnebursdag for dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kommer an på om det er flere av barna mine som kan feire sammen.

Kommer alt i alt på ca 150 pr gjest

Kan ikke svenskehandel men har SC kort så det roer ned prisen litt. (Leier lokaler)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Zienna skrev:

Jo, når voksne har bursdag er det mat først og kaker etterpå.  Men ikke i barnebursdag!  Da setter man seg til bords og bursdagskaken blir båret inn.  Alle synger bursdagssangen, og så forsyner man seg. 
Pølsene er som de voksnes "nattmat" - de kommer etterpå :)

Jeg har aldri gjort det slik i barnebursdag, og det har heller ikke blitt gjort slik i noen av dem jeg har vært i (og det er en god del!). Så for meg og absolutt alle jeg kjenner er det først gaver (evt via flasketuten), mat og brus, leker (både frilek og organisert av foreldrene), kake med lys som bæres inn når barna igjen har satt seg til bords, inkludert bursdagssangen) pluss muffins, boller, gelé osv osv, deretter frilek/organisert lek/skattejakt/fisking etter godteposer som finale rett før henting. 

Ikke at dette er noen fasit, men jeg har aldri noensinne opplevd kake før mat i noen barnebursdag noensinne. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes helt fantastisk ut. Men kan jeg spørre hvorfor farmor lager istand til bursdag og ikke foreldrene?

Anonymkode: 55b48...4d1

Far kan, men siden jeg liker det, så tilbyr jeg meg. 

• Liker 8
Skrevet

For å svare ts: i barneskolealder har jeg hatt alle bursdager hjemme. Vi har stor terrasse og liten hage og bursdagene har vært om sommeren. Kostnadene har derfor vært relativt lave, men det blir jo dyrt nok med pølser/pizza, pynt, brus, godteposer, ingredienser til kaker osv. Man svir nok fort av noen tusen. Vi har aldri hatt hele klassen, men alle av samme kjønn pluss noen naboer, fra fritidsinteresser, venners barn osv. I tillegg har vi egen familiebursdag med 25 stykker. 

Skrevet
8 minutter siden, Zienna skrev:

Far kan, men siden jeg liker det, så tilbyr jeg meg. 

Fantastisk :)  Og veldig snilt av deg da. Skjønner at du liker det, høres veldig koselig ut..

Anonymkode: 55b48...4d1

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

For å svare ts: i barneskolealder har jeg hatt alle bursdager hjemme. Vi har stor terrasse og liten hage og bursdagene har vært om sommeren. Kostnadene har derfor vært relativt lave, men det blir jo dyrt nok med pølser/pizza, pynt, brus, godteposer, ingredienser til kaker osv. Man svir nok fort av noen tusen. Vi har aldri hatt hele klassen, men alle av samme kjønn pluss noen naboer, fra fritidsinteresser, venners barn osv. I tillegg har vi egen familiebursdag med 25 stykker. 

Så greit å slippe presset om ha bursdagen på dyre steder da :) Når sønnen min gikk i 2.klasse så hadde folk bursdagen på Leos,Rush trampoline park, bursdag på VilVite osv. Så kjenner på presset om å ha bursdagen på ett kult sted selv om vi egentlig ikke har råd til det.

Anonymkode: ebe88...54c

Skrevet
6 timer siden, Zienna skrev:

Jeg har ikke regnet på det, men er sikker på at det ikke koster over 1000 kr å arrangere barnebursdag for 20-25 barn hjemme.  Og enda sier barnebarna på 6 og 9 år at ingen bursdag er så flott som hos farmor, altså meg :) 

Jeg lager stor bursdagskake, sukkerbrødbunn med krem og bær.  Det er denne som bæres inn med lys på når bursdagssangen skal synges.  I tillegg lager jeg muffins og sjokoladekake i langpanne. 
Dekker bordet med duk, ikke kjøpt papirduk. Bruker vanlige asjetter og glass, ikke i papp.  Men jeg frisker opp med fargerike servietter i glassene. 

Det mest populære er fruktspydene jeg lager, og som står på bordet i melonskilpadder når de små setter seg til bords. Setter druer, jordbær, blåbær, ananas osv på trespyd, som igjen setter i en halv melon. 

Etter kakespising leker de.  Da forbereder jeg "pølsebua".  Har pølsebrød og det hele stående klart, og de små må stå i kø for å kjøpe/bestille.  Noen barn vil gjerne ha mer, og det får de. 

Når jeg merker at stemningen er for oppadgående å kalle, og like før foreldrene kommer å skal hente sine håpefulle, serverer jeg ispinner!!  Det roer stemningen umiddelbart, og foreldrene kan så ta i mot godt fornøyde unger :) 

Den der skal jeg kopiere når vi nå snart skal arrangere barnebursdag for første gang 😁

Anonymkode: 19e2d...ca2

• Liker 3
Skrevet

6-åringen min inviterer sine venninner, de er en gjeng på fem stykker. Feirer hjemme, kjøper inn litt snacks, brus og en pizza de deler. Forrige bursdag kom på ca 600,- 

Passer oss veldig fint. 

Anonymkode: cbc02...02e

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, Zienna said:

Jo, når voksne har bursdag er det mat først og kaker etterpå.  Men ikke i barnebursdag!  Da setter man seg til bords og bursdagskaken blir båret inn.  Alle synger bursdagssangen, og så forsyner man seg. 
Pølsene er som de voksnes "nattmat" - de kommer etterpå :)

Her er det ALLTID motsatt! Vi har ALLTID varm mat før kaker! Det gjelder OGSÅ i barnebursdag! Sangen kommer likevel samtidig som kaken, men det tar man som en del av "desserten".

Anonymkode: 8db13...0f5

• Liker 1
Skrevet

Hjemmebursdag for 5-åring med ca 10 barn (og noen foreldre):

Drikke: safarijuice, champagnebrus, cola og kaffe. Rundt 150 kr totalt.

Mat: hjemmelagd pizza. 100-150 kr.

2 stk kaker (hjemmebakt) + gele: ca 150-200 kr

Pynt: ca 150 kr

Godteposer: 100 kr (kjøpt smågodt i Sverige)

Så under 750 kr iallefall.

Ungen har veldig lyst på bursdag på lekeland neste år - det blir dyrere..

• Liker 1
Skrevet

Oppimot tusen kroner. Har da hatt det hjemme og ofte med veldig mange barn. Det inkluderer mat, kake/dessert, drikke, snacks, papptallerkner, servietter og ballonger. Og det blir alltid såpass mye til overs at vi har til en ekstra middag + familielskap/resteselskap senere. 

Har alltid hatt det hjemme selv om jeg forsåvidt ikke har mye plass. Har ikke plass til alle rundt bordet f eks. Men har buffet, og så setter de seg rundt omkring, noen ved bordet, noen i sofaen, på gulvet, i trappa. Blir alltid god stemning. Så man trenger ikke god plass hvis det var det som var problemet. 

Skulle vi hatt like mange barn i lekeland eller noe slikt hadde det blitt forferdelig dyrt. Og da må man uansett ha med kake og diverse, evt betale ekstra for det. Så det gidder jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var ung hadde vi bursdager hjemme hos hverandre. Maten var en hjemmelagd kake, og wienerpølse i lompe.

Det som beskrives her er jo helt utrolig. Om jeg en gang får barn, så kommer de vell til å bli mobbet for at foreldrene bare brukte 200 kroner på bursdagen deres...

Anonymkode: 794c2...e82

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var ung hadde vi bursdager hjemme hos hverandre. Maten var en hjemmelagd kake, og wienerpølse i lompe.

Det som beskrives her er jo helt utrolig. Om jeg en gang får barn, så kommer de vell til å bli mobbet for at foreldrene bare brukte 200 kroner på bursdagen deres...

Anonymkode: 794c2...e82

Kake, pølser og drikke, pluss til pynt og engangsservise til f eks 15-20 barn koster litt mer enn 200 da. Men ellers enig 😊

• Liker 1
Skrevet

Har hatt bursdagene hjemme. Kjøper inn pølse og brød, brus og ev. saft, godteposer til ungene, noen ballonger og litt annen pynt. Lager i stand noen leker selv. Tror vi har brukt rundt 1000,- Kunne kuttet kostnader med noen hundrelapper hvis det var viktig.

Anonymkode: b98d4...f42

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Kake, pølser og drikke, pluss til pynt og engangsservise til f eks 15-20 barn koster litt mer enn 200 da. Men ellers enig 😊

Man må ikke kjøpe dyrt engangs service og pynt kan brukes om igjen, men at en kommer enkelt opp i 1000 er jeg enig i. 

Anonymkode: e2a68...ab8

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man må ikke kjøpe dyrt engangs service og pynt kan brukes om igjen, men at en kommer enkelt opp i 1000 er jeg enig i. 

Anonymkode: e2a68...ab8

Nei, kjøper ikke dyrt. Men de får ikke bruke vanlig servise og glass, det hadde fort blitt mye dyrere 😂 Ballonger er vanskelig å bruke om igjen 😊

Ellers kjøper jeg alltid billig-brus og mat. Blir dyrt nok uansett. 

• Liker 1
Skrevet

Her pleier det å gå rundt 1500-2000 kroner, da har vi bursdagen hjemme eller låner lokale av en venninne. Ballonger, mat, godteposer og pynt. Går litt penger i pynt for vi pleier å ha ganske så mange ballonger og så har vi alltid et nytt tema. :P

Dette året går det nok rundt 5000 siden vi ikke skal ha det hjemme. :) 

Skrevet (endret)

Jeg blir overrasket over å se hvor mye folk her bruker på barnebursdager. Hvertfall når flere har det hjemme i tillegg. Jeg har ikke finregnet på det, men syns heller det har blitt ganske billig så langt. Vi har hatt i underkant av 20 barn stort sett. Har da servert pølse i lompe eller brød, stor sjokoladelangpannekake (god gammeldags fotballkake med nonstop og seigmenn har vært en slager her), boller eller muffins, saft, kjeks, popcorn og godteposer. Ikke noe fancy, men skjønner jo at ting sikkert blir annerledes med eldre barn. Vi har hatt det hjemme, og så langt hatt flere bursdager utendørs selv om de to barna mine som har hatt barnebursdag har bursdag på vinteren. Da har vi vært ute i hagen og hatt aking eller vi har hatt bursdag på en lokal lekeplass. Syns det er rimelig genialt at barna får tatt ut en del krefter.

Og så har vi kjøpt en pose ballonger og noen servietter, men pynt gidder jeg ikke å bruke masse penger på. Jeg gjør meg heller litt flid med pynten til familiebursdagen.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 4
Skrevet

Ingen som tenker på skrekkfilmen fra griseindustrien når dere står og handler kilosvis med pølser??

Det finnes alternativer....lassagne, pizzasnurrer, paier, gryteretter, supper med godt brød.....osv osv

Anonymkode: a3f3d...2c5

• Liker 4
Skrevet

Ca en million for bursdag med 25 barn. Må da slå på stortrommen når den unge arvingen fyller år! Viktig å feire på et flott og stilig sted med skikkelig mat, fantastiske kaker og godis av høy kvalitet, ikke ekle pølser og billig svenskegodis. Barna koser seg virkelig og bursdagen til min sønn er alltid årets høydepunkt for alle sammen. 

Anonymkode: 786f5...9a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...