AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Del Skrevet 21. august 2019 Synes det er helt latterlig at man skal måtte ut med 3000 kr for en bursdag fordi den ikke kan arrangeres hjemme eller i en gymsal. Fader for ett latterlig press. Jeg har maks brukt 1500 kr, og de gangene vi har hatt kino, leos, osv så har barnet feiret sammen med andre slik at kostnaden har vært mye lavere. Anonymkode: e2a68...ab8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Del Skrevet 21. august 2019 Vi får låne musikkrommet på skolen gratis så har hatt ganske billige bursdager. Når han gikk i bhg så leiet vi den veldig billig. Anonymkode: ebe88...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Del Skrevet 21. august 2019 Det har variert litt ut fra hva ungen har lyst til. Har vel kostet ca 1000 kr uansett om det har vært lekeland eller hjemmefeiring. I år blir det vel 3000kr fordi vi skal ha det et nytt sted siden ungene begynner å bli litt eldre. Anonymkode: ecc7a...fca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Misanthropis Skrevet 21. august 2019 #4 Del Skrevet 21. august 2019 Blir vel fort 1500 ihvertfall, selv om vi har hjemmebursdag. Med pynt og mat og pinjata og godis og brus. Selv de store vil jo ha snacks og brus og bestiller seg et par pizza, så blir fort en 1000 kr der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 21. august 2019 #5 Del Skrevet 21. august 2019 Vi har hatt nesten alle barnebursdagar heime. Likevel vert det ein del kostnader med mat og pynt, snop og drikke. Eg er sikker på at samla pris har passert 1500,- for 12-16 barn. En gang var vi på badeland, det er den dyraste feiringa her. Men då hadde vi felles selskap med ein venn, så vi delte på utgiftene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Del Skrevet 21. august 2019 I år var vi tre stk som gikk sammen og hadde bursdagen. Ble da ca 750 på hver av oss. Leide lokale og kjøpte inn pynt og tallerkener osv på ebay/wish. Kakebakingen er ikke inkludert i prisen. Vi bakte en ting hver, det var i det meste laget da vi hadde pizza (inkludert i de 750). Coop mega har ca hver tredje måned tilbud på pizza, 4 for 100 kr Dr oetker. Anonymkode: cea1b...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Del Skrevet 21. august 2019 Leie gymsal i nærskole = 700. Derson hele klassen (ca 20) så har det gått med rundt 2500 kroner i pynt, mat, drikke og godteposer. Anonymkode: 525aa...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Del Skrevet 21. august 2019 Siste taler igjen: Vi svenskehandler godteri og brus, og sitter som regel alltid igjen med mye brus og godis etter festene, men man vet aldri om barn har enorm apetitt, eller om lek tar overhånd og ingen har tid Anonymkode: 525aa...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #9 Del Skrevet 21. august 2019 I Oslo hvor det er dyrt å leie lokaler fordi barnehagene/skolene ikke lar oss gjøre det, og folk har liten plass hjemme, koster det fort 3000 for lekeland og kake etc. Heldige er de som har sommerbarn og kan feire i bakgården... Anonymkode: 35669...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoren Skrevet 21. august 2019 #10 Del Skrevet 21. august 2019 MASSE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #11 Del Skrevet 21. august 2019 Her ble bursdagen billig. Hadde ikke mat, kun kaker, brus og litt godt. Hadde bursdagen hjemme siden det kun var 6-8 barn. Alle fikk godtepose til slutt Kan ikke tenke meg at vi brukte mer enn noen få hundrelapper. Anonymkode: 55b48...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #12 Del Skrevet 21. august 2019 Skal ha 5 års dag her til helgen, og det kommer på rett over 3000,- Denne ganen blir det lekeland, noe jeg egentlig er imot, men omstendighetene gjør at det er best akkurat nå. Men det er ofte den summen det har kommet på når vi har bursdag hjemme også. Anonymkode: e9226...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #13 Del Skrevet 21. august 2019 Husker jeg var inne på butikken og kjøpte pølser, brød, og alt annet. Godteposer, brus, og så videre. Der gikk jaggu meg et par tusen kroner der også. Anonymkode: 92f83...8d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 21. august 2019 #14 Del Skrevet 21. august 2019 Sjokoladekake, gele , en flaske saft og pølse med brød. Men nå har vi et normalt forbruk og et normalt forhold til barnebursdag, og er veldig lite instagramvennlige🙄 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #15 Del Skrevet 21. august 2019 Kake, gele og pølser. Vi har alltid ute bursdag. Så ved har vi hjemme. Også lager vi til morsomme leker og skattejakt ol, men det koster ingenting. Så billige men veldig festlige bursdager her i gården. Anonymkode: 01926...fbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millie_ Skrevet 21. august 2019 #16 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg har pleid å feire datteren min sin bursdag på Leos, men nå begynner hun å bli for stor for det, dyrt er det også. Prisen på Leos har lagt på rundt 3700 kr, så kommer kake og godteriposer på toppen. Har alltid måtte lage allergivennlig kake/muffins i tillegg. Hun har bursdag neste uke, så i år har jeg tenkt å leie et lokale og handle inn mat, bake kake, kjøpe Pinjata, godis etc. Det blir uansett dyrt og jeg er så heldig å betale hele feiringen da barnefar ikke har lyst å bidra på noen som helst måte. Jeg gleder meg 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 21. august 2019 #17 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg har ikke regnet på det, men er sikker på at det ikke koster over 1000 kr å arrangere barnebursdag for 20-25 barn hjemme. Og enda sier barnebarna på 6 og 9 år at ingen bursdag er så flott som hos farmor, altså meg Jeg lager stor bursdagskake, sukkerbrødbunn med krem og bær. Det er denne som bæres inn med lys på når bursdagssangen skal synges. I tillegg lager jeg muffins og sjokoladekake i langpanne. Dekker bordet med duk, ikke kjøpt papirduk. Bruker vanlige asjetter og glass, ikke i papp. Men jeg frisker opp med fargerike servietter i glassene. Det mest populære er fruktspydene jeg lager, og som står på bordet i melonskilpadder når de små setter seg til bords. Setter druer, jordbær, blåbær, ananas osv på trespyd, som igjen setter i en halv melon. Etter kakespising leker de. Da forbereder jeg "pølsebua". Har pølsebrød og det hele stående klart, og de små må stå i kø for å kjøpe/bestille. Noen barn vil gjerne ha mer, og det får de. Når jeg merker at stemningen er for oppadgående å kalle, og like før foreldrene kommer å skal hente sine håpefulle, serverer jeg ispinner!! Det roer stemningen umiddelbart, og foreldrene kan så ta i mot godt fornøyde unger 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 21. august 2019 #18 Del Skrevet 21. august 2019 @Zienna, hvorfor har du pølser etter kaker? Er det ikke mest vanlig å spise mat først, deretter dessert? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 21. august 2019 #19 Del Skrevet 21. august 2019 Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev: @Zienna, hvorfor har du pølser etter kaker? Er det ikke mest vanlig å spise mat først, deretter dessert? Jo, når voksne har bursdag er det mat først og kaker etterpå. Men ikke i barnebursdag! Da setter man seg til bords og bursdagskaken blir båret inn. Alle synger bursdagssangen, og så forsyner man seg. Pølsene er som de voksnes "nattmat" - de kommer etterpå 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #20 Del Skrevet 21. august 2019 9 minutter siden, Zienna skrev: Jeg har ikke regnet på det, men er sikker på at det ikke koster over 1000 kr å arrangere barnebursdag for 20-25 barn hjemme. Og enda sier barnebarna på 6 og 9 år at ingen bursdag er så flott som hos farmor, altså meg Jeg lager stor bursdagskake, sukkerbrødbunn med krem og bær. Det er denne som bæres inn med lys på når bursdagssangen skal synges. I tillegg lager jeg muffins og sjokoladekake i langpanne. Dekker bordet med duk, ikke kjøpt papirduk. Bruker vanlige asjetter og glass, ikke i papp. Men jeg frisker opp med fargerike servietter i glassene. Det mest populære er fruktspydene jeg lager, og som står på bordet i melonskilpadder når de små setter seg til bords. Setter druer, jordbær, blåbær, ananas osv på trespyd, som igjen setter i en halv melon. Etter kakespising leker de. Da forbereder jeg "pølsebua". Har pølsebrød og det hele stående klart, og de små må stå i kø for å kjøpe/bestille. Noen barn vil gjerne ha mer, og det får de. Når jeg merker at stemningen er for oppadgående å kalle, og like før foreldrene kommer å skal hente sine håpefulle, serverer jeg ispinner!! Det roer stemningen umiddelbart, og foreldrene kan så ta i mot godt fornøyde unger Hørtes helt fantastisk ut. Men kan jeg spørre hvorfor farmor lager istand til bursdag og ikke foreldrene? Anonymkode: 55b48...4d1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå