Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått tilbud om å jobbe i bar. Det er et sted hvor det er mest de rocka som kommer, og det er grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer det. Det blir ikke noen fast jobb hver helg, men nå og da.

Jeg liker folk og digger smalltalk. Jeg er vant til å yte service. Men. Problemet er at jeg er ikke veldig glad i fyll. Og da tenker dere at Nei! Det er åpenbart at jeg ikke bør. Men det er en del som frister fordi jeg elsker rock og kan ganske mye om det. Jeg får styre musikken, men klart folk får komme med ønsker! Jeg elsker å snakke musikk! Jeg liker lokalet max. Det betyr ganske mye for meg hvordan omgivelsene er for at jeg skal slappe av.

Så det jeg lurer på. Hvordan takler dere fulle mennesker på jobb kontra privat? Blir det annerledes fordi en "distanserer" seg mer? At det ikke blir det samme i det hele tatt? Går en inn i en rolle hvor en ignorerer det? 

Håper noen vil svare da jeg tenker mye på det nå. Og jeg må svare innen lørdag. Hvis du ikke jobber i bar, så kan du likevel godt si hva du tenker. 

Må kanskje legge til at jeg har en annen jobb! Er ikke avhengig av den for inntekt. Dette er i helger. Jeg styrer mye den jobben jeg har ifh når jeg arbeider

Endret av SoWhat?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bartender. Jobbet faktisk også i en rockepub før, hehe.

Uansett... nå er jeg vant til fyll, og det er vel strengt tatt også en hobby for meg. Men; man blir lei av fulle folk når man er på jobb. Jeg forstod det slik at du har fått tilbud om å være DJ, eller...? Jeg vet ikke noe om hvordan det er å være det, men har hatt tilfeller av provoserende, fulle mennesker som absolutt vil styre musikken der jeg jobbet før, men det er sjeldent altså!

Men samtidig er det også veldig gøy! Ja, jeg har vært sur på og irritert meg over enkelte gjester som ikke kan kontrollere alkoholen/oppførselen sin, på ubrukelige vektere, jeg har hatt kontakt med både politi og ambulanse, men det er ikke slik at jeg går fra hver arbeidsdag med et negativt sinn, tvert imot. Og ja, man lærer seg å ignorere tullball fra fulle mennesker ;) Også er bransjen veldig fin, og i miljøet jeg jobber rundt er det i hvert fall vanlig å samles og snakke ut i ettertid om alt dritet en går i gjennom på jobb, og le av det sammen, haha. 

Ville tatt jobben jeg, om jeg var deg :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, gobbledigook skrev:

Jeg er bartender. Jobbet faktisk også i en rockepub før, hehe.

Uansett... nå er jeg vant til fyll, og det er vel strengt tatt også en hobby for meg. Men; man blir lei av fulle folk når man er på jobb. Jeg forstod det slik at du har fått tilbud om å være DJ, eller...? Jeg vet ikke noe om hvordan det er å være det, men har hatt tilfeller av provoserende, fulle mennesker som absolutt vil styre musikken der jeg jobbet før, men det er sjeldent altså!

Men samtidig er det også veldig gøy! Ja, jeg har vært sur på og irritert meg over enkelte gjester som ikke kan kontrollere alkoholen/oppførselen sin, på ubrukelige vektere, jeg har hatt kontakt med både politi og ambulanse, men det er ikke slik at jeg går fra hver arbeidsdag med et negativt sinn, tvert imot. Og ja, man lærer seg å ignorere tullball fra fulle mennesker ;) Også er bransjen veldig fin, og i miljøet jeg jobber rundt er det i hvert fall vanlig å samles og snakke ut i ettertid om alt dritet en går i gjennom på jobb, og le av det sammen, haha. 

Ville tatt jobben jeg, om jeg var deg :) 

Takk for svar! Ja, jeg veier for og i mot  😄 kan jo alltids ta sjansen å prøve. 

Skrevet

Lettere å takle fulle folk når du er på jobb, enn når du er sosial sammen med de😊 

Skrevet

Har ikke jobbet i bar altså. 

Men er de ordentlig fulle så kaster du de jo bare ut 😉 og det er jo langt ifra alle som blir fulle, de tar seg et par øl og koser seg bare. 

Skrevet

Har jobbet i bar og vil sammenligne det med å jobbe i en barnehage (hvor alle er voksne og oppfører seg ræva 🙈

Jeg sluttet etter hvert da jobben gjorde meg i overkant streng 😂

Anonymkode: 3d096...537

Skrevet

Jeg jobber på Rockin i Oslo. Jeg trives kjempe godt. Det hender seg jo at det er noen ufyselig folk innimellom. Men folk oppfører seg stortsett jævlig bra. Jeg trives mye bedre her, enn jeg gjorde på cosmo for  eksempel. Her hører jeg hjemme, og folk er mer down to earth. 

Anonymkode: 3247a...249

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på Rockin i Oslo. Jeg trives kjempe godt. Det hender seg jo at det er noen ufyselig folk innimellom. Men folk oppfører seg stortsett jævlig bra. Jeg trives mye bedre her, enn jeg gjorde på cosmo for  eksempel. Her hører jeg hjemme, og folk er mer down to earth. 

*Rock In

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...