AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Jeg lurer på hva dere opplever som mest slitsomt med å ha flere enn et lite barn? Da vi hadde et barn gikk det meste rolig for seg. Ettermiddager og helger opplevdes som harmoniske og hyggelige. Nå føler jeg meg mest som en hushjelp, brannslukker og sinnatagg. Det er noe som skjer absolutt hele tiden. Det er krangling, mas, ekstremt høyt lydnivå, et evig kaos og søvnløse netter. Skulle jeg mot formodning være så dum å finne på å sette meg ned med barna for å leke forsvinner minst et for å finne på en rampestrek som ender opp med ytterligere banning og svetting. De søler, de roter, de roper, de slåss og noen ganger føler jeg at oppdragelsen har feilet helt. Barnehagen sier noe helt annet. Barna er veldig høflige, godt oppdratt, rolige, har mange venner og de har lite konflikter. De er rett og slett drømmebarna. De er fantastiske også. Hver for seg er de en drøm, og de gjør ofte som de får beskjed om. Jeg skulle bare ønske jeg én gang kunne satt meg ned uten å måtte tørke opp vann fra hele badet, vaske en nedklisset leke, mekle mellom barna, heve stemmen, vaske nok et klesplagg osv. Vi har vært gjennom de fleste festlighetene barn finner på. Gris med avføring, perle i nese, tusj på veggene, vann og skum på hele badet og lange trassanfall. Jeg vil lage middag uten å bli avbrutt, gå på do alene, kle på barna en morgen uten trassanfall, få se en episode på kvelden uten å bli forstyrret, kle på meg alle plagg uten å smøre brødskive/trøste/hjelpe og dusje mer enn fem minutter uten å bli mast på og få besøk gjentatte ganger. Anonymkode: 0dc2a...638 3
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Hold ut! Det blir bedre 😂 Anonymkode: 6dd24...f7e 1
Pupperulla Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Få to tette sa de, det blir gøy sa de😂😂 hahah , blir svett av å lese innlegget ditt og skjønner lengselen etter en rolig ettermiddag😆 men det blir bedre, om en stund , hold ut! Og om de oppfører seg ute og med andre er en god jobb allerede gjort ☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Jeg måtte faktisk le litt av alt du skrev, for jeg kjente meg så innmari godt igjen! Det er ikke uten grunn at det finnes et uttrykk som sier "en er som ingen og to er som ti". Jeg trodde det var en overdrivelse, før jeg var der selv. Så det verste med å ha flere små barn, er akkurat alt det du beskriver. Og her er de og englebasser når de er i barnehagen. Anonymkode: 96ee3...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 Jeg syns det samme som deg. Enkelte dager er grusomme.. Har tre barn. To kan krangle og bråke, og når de endelig roer seg, så begynner den tredje. Alltid rot, alltid bråk, og alltid mye som skjer. Heldigvis roer de seg med alderen, og det blir enklere. Anonymkode: 66fb3...0d6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 Det var en periode jeg følte jeg bodde i ett zoo.......men det ble bedre! Anonymkode: 0d44e...439 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hold ut! Det blir bedre 😂 Anonymkode: 6dd24...f7e 1 time siden, Pupperulla skrev: Få to tette sa de, det blir gøy sa de😂😂 hahah , blir svett av å lese innlegget ditt og skjønner lengselen etter en rolig ettermiddag😆 men det blir bedre, om en stund , hold ut! Og om de oppfører seg ute og med andre er en god jobb allerede gjort ☺️ 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte faktisk le litt av alt du skrev, for jeg kjente meg så innmari godt igjen! Det er ikke uten grunn at det finnes et uttrykk som sier "en er som ingen og to er som ti". Jeg trodde det var en overdrivelse, før jeg var der selv. Så det verste med å ha flere små barn, er akkurat alt det du beskriver. Og her er de og englebasser når de er i barnehagen. Anonymkode: 96ee3...a0b 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det samme som deg. Enkelte dager er grusomme.. Har tre barn. To kan krangle og bråke, og når de endelig roer seg, så begynner den tredje. Alltid rot, alltid bråk, og alltid mye som skjer. Heldigvis roer de seg med alderen, og det blir enklere. Anonymkode: 66fb3...0d6 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var en periode jeg følte jeg bodde i ett zoo.......men det ble bedre! Anonymkode: 0d44e...439 Det er så godt med slik støtte. Spesielt lovnadene om at det blir bedre Var redd jeg ville få kjeft her. Den siste kommentaren er passende beskrivelse av den vanlige hverdagen. Anonymkode: 0dc2a...638 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Kan skrive under på at hverdagen ble kaos med to barn, men jeg merket faktisk mest til det etter at minstemann ble 1 år. Jeg hadde virkelig ikke peiling på hvor tøft det i perioder har vært å ha to små barn. Det er 2,5 år mellom mine. Nå er de henholdsvis snart 7 og 4 år. En del ting er enklere, men mye i hverdagen er også tøft fordi minsten har spesielle behov. Håper fortsatt på enklere tider om 1-2 års tid. Anonymkode: eb2ff...7ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå