AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #1 Skrevet 21. august 2019 Barna på 6 og 9 er hos far en helg hver 4-5 uke. Han ønsker de skal ha mobil klokke så vi har mer oversikt over dem. Jeg Føler det er helt unødvendig her jeg bor, da vi må kjøre dem overalt (bor landlig.) og de er enda i alderen der jeg har full oversikt over hvor de er. Skolen sender sms med engang hvis de ikke er der til skolen starter. (en av argumentene er at skjer det noe på skoleveien så får de tak i "oss".) Har sagt at om han ønsker slik når de er hos han så må han gjerne kjøpe men jeg vil ikke de skal ha det hos oss. Jeg ønsker ikke fiklinga med det, ansvaret for at det ikke blir ødelagt/glemt osv. Kanskje når barna er større. Føler også dette er litt fars kontroll behov som slår inn, men det er bare min mistanke. Foreslo at han kan ha var a litt oftere, men det ar uaktuelt. Er jeg urimelig? Anonymkode: 18885...45b
Deerinspotlight Skrevet 21. august 2019 #2 Skrevet 21. august 2019 Er jo en viss trygghet ved det da. Om det skulle skje noe uvented med barna er det greit å kunne nå dem direkte. Og så slipper man ringe å mase på skolen om det er noe. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #3 Skrevet 21. august 2019 Ser ikke poenget når de er der så lite. Holder lenge med kontant telefon. Vi har motsatt problem. Barna har smart klokker, er her annen hver langhelg og de får ikke bruke den torsdagen og fredagene når de skal til oss. De får selvfølgelig ikke ha fars telefonnummer innpå og det hadde vært praktisk hvis det skulle være noe mtp bussen ect. Anonymkode: a6b89...1bc 1
Sillyline Skrevet 21. august 2019 #4 Skrevet 21. august 2019 Jeg er helt for slike klokker. Mye fordi det ene barnet mitt har en tendens til å bare dra til venner eller lignende (etter skolen) uten å si ifra på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #5 Skrevet 21. august 2019 2 minutter siden, Deerinspotlight skrev: Er jo en viss trygghet ved det da. Om det skulle skje noe uvented med barna er det greit å kunne nå dem direkte. Og så slipper man ringe å mase på skolen om det er noe. Når man er 6 og 9 år så er det få ting som ikke kan vente til de kommer hjem, og er det akutt bør de ha en voksen der uansett. Med tanke på at jeg har den daglige omsorgen alene bør jeg jo også være den som etterspør et slikt behov, og den har vi jo ikke i det hele tatt. Anonymkode: 18885...45b 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #6 Skrevet 21. august 2019 De tar taxi til skolen forøvrig, og som jeg skrev er aldri noe sted uten at vi kjører og plukker opp. Trenger de kontakt på noe sender vi med dem "familie" tlf. Anonymkode: 18885...45b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #7 Skrevet 21. august 2019 Det spiller ingen rolle hva folk her mener om slike klokker, poenget er jo at mor må få ta denne avgjørelsen selv når barna er hos henne. (Og mitt barn har, så jeg har ikke noe problem med klokkene i seg selv.) Ts, så lenge du ikke legger deg borti om de bruker det hos far så er du absolutt ikke urimelig. Anonymkode: ff6ac...266 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. august 2019 #8 Skrevet 21. august 2019 Ser ikke problemet så lenge far vet at de kan de bli ødelagt/rotet bort.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #9 Skrevet 21. august 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna på 6 og 9 er hos far en helg hver 4-5 uke. Han ønsker de skal ha mobil klokke så vi har mer oversikt over dem. Jeg Føler det er helt unødvendig her jeg bor, da vi må kjøre dem overalt (bor landlig.) og de er enda i alderen der jeg har full oversikt over hvor de er. Skolen sender sms med engang hvis de ikke er der til skolen starter. (en av argumentene er at skjer det noe på skoleveien så får de tak i "oss".) Har sagt at om han ønsker slik når de er hos han så må han gjerne kjøpe men jeg vil ikke de skal ha det hos oss. Jeg ønsker ikke fiklinga med det, ansvaret for at det ikke blir ødelagt/glemt osv. Kanskje når barna er større. Føler også dette er litt fars kontroll behov som slår inn, men det er bare min mistanke. Foreslo at han kan ha var a litt oftere, men det ar uaktuelt. Er jeg urimelig? Anonymkode: 18885...45b Far har de en helg i mnd, og vil sikkert ha mer kontakt med gutta. Du kan jo feks ha en regel om at klokka ligger på rommet når de er hjemme. Men om du ikke vil ha disse klokkene, så kan du jo passe på at far og barna snakker en gang om dagen på skype. Anonymkode: 39ae7...3b2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #10 Skrevet 21. august 2019 Lite fikling med slikt, og har man streng regel på at de aldri skal ta av seg klokka andre steder enn hjemme bør ikke å miste være stor sjanse for. Ting kan bli ødelagt ja, men ser ikke helt problemet med det. Det er garanti, og innen den går ut er de store nok til å få mobil. Synes du er vanskelig her om far ønsker dette. Mye å bli enige om, men dette var ikke en stor sak å lage krangel om. Det vil oppstå mye som vil være langt viktigere å bli enige om, så råder deg til å velge dine kamper, ellers blir samarbeid vanskelig. Anonymkode: 4aad0...149
Fru Uperfekt Skrevet 21. august 2019 #11 Skrevet 21. august 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna på 6 og 9 er hos far en helg hver 4-5 uke. Han ønsker de skal ha mobil klokke så vi har mer oversikt over dem. Jeg Føler det er helt unødvendig her jeg bor, da vi må kjøre dem overalt (bor landlig.) og de er enda i alderen der jeg har full oversikt over hvor de er. Skolen sender sms med engang hvis de ikke er der til skolen starter. (en av argumentene er at skjer det noe på skoleveien så får de tak i "oss".) Har sagt at om han ønsker slik når de er hos han så må han gjerne kjøpe men jeg vil ikke de skal ha det hos oss. Jeg ønsker ikke fiklinga med det, ansvaret for at det ikke blir ødelagt/glemt osv. Kanskje når barna er større. Føler også dette er litt fars kontroll behov som slår inn, men det er bare min mistanke. Foreslo at han kan ha var a litt oftere, men det ar uaktuelt. Er jeg urimelig? Anonymkode: 18885...45b Du er hovedforelder her om han har de så lite. Er opp til deg om de skal ha når de er hos deg
Fru Uperfekt Skrevet 21. august 2019 #12 Skrevet 21. august 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke poenget når de er der så lite. Holder lenge med kontant telefon. Vi har motsatt problem. Barna har smart klokker, er her annen hver langhelg og de får ikke bruke den torsdagen og fredagene når de skal til oss. De får selvfølgelig ikke ha fars telefonnummer innpå og det hadde vært praktisk hvis det skulle være noe mtp bussen ect. Anonymkode: a6b89...1bc Hvorfor i alle dager får de ikke ha fars nr innpå?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #13 Skrevet 21. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Far har de en helg i mnd, og vil sikkert ha mer kontakt med gutta. Du kan jo feks ha en regel om at klokka ligger på rommet når de er hjemme. Men om du ikke vil ha disse klokkene, så kan du jo passe på at far og barna snakker en gang om dagen på skype. Anonymkode: 39ae7...3b2 De har en familietelefon med full kontakt med far, men far ringer dem kanskje en gang i uken på sitt beste og svarer sjeldent når ungene ringer. Jeg presset mer på kontakt tidligere, men det har jeg sluttet med det siste året. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lite fikling med slikt, og har man streng regel på at de aldri skal ta av seg klokka andre steder enn hjemme bør ikke å miste være stor sjanse for. Ting kan bli ødelagt ja, men ser ikke helt problemet med det. Det er garanti, og innen den går ut er de store nok til å få mobil. Synes du er vanskelig her om far ønsker dette. Mye å bli enige om, men dette var ikke en stor sak å lage krangel om. Det vil oppstå mye som vil være langt viktigere å bli enige om, så råder deg til å velge dine kamper, ellers blir samarbeid vanskelig. Anonymkode: 4aad0...149 Jeg kjenner helt ærlig at jeg ikke ønsker å ha ansvaret for en slik dings. JEG er den som kommer til å måtte være streng, og jeg er den som må følge det opp da i hverdagen og det ønsker jeg ikke. Jeg synes ikke ungene skal ha ansvaret for noe så dyrt, og jeg synes ikke de skal måtte tenke på det. Hadde far hatt dem feks 50% som jeg foreslo før han flyttet langt unna, ja da hadde jeg nok stilt meg annerledes til det fordi han hadde hatt så stor innvirkning på hverdagen vår/barna sine, men det har han jo ikke. 26 minutter siden, WhisperingWind skrev: Ser ikke problemet så lenge far vet at de kan de bli ødelagt/rotet bort. Ja, om han skulle betalt alene hadde jeg ikke brydd meg. Men her vil han jeg skal betale halvparten, og da følge dette opp i hverdagen så det ikke blir borte/ødelagt. Anonymkode: 18885...45b
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. august 2019 #14 Skrevet 21. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har en familietelefon med full kontakt med far, men far ringer dem kanskje en gang i uken på sitt beste og svarer sjeldent når ungene ringer. Jeg presset mer på kontakt tidligere, men det har jeg sluttet med det siste året. Jeg kjenner helt ærlig at jeg ikke ønsker å ha ansvaret for en slik dings. JEG er den som kommer til å måtte være streng, og jeg er den som må følge det opp da i hverdagen og det ønsker jeg ikke. Jeg synes ikke ungene skal ha ansvaret for noe så dyrt, og jeg synes ikke de skal måtte tenke på det. Hadde far hatt dem feks 50% som jeg foreslo før han flyttet langt unna, ja da hadde jeg nok stilt meg annerledes til det fordi han hadde hatt så stor innvirkning på hverdagen vår/barna sine, men det har han jo ikke. Ja, om han skulle betalt alene hadde jeg ikke brydd meg. Men her vil han jeg skal betale halvparten, og da følge dette opp i hverdagen så det ikke blir borte/ødelagt. Anonymkode: 18885...45b Si at du ikke se poenget, men om han vil kjøpe det for egen regning er det ok. Da får det være opp til han hvor viktig han mener det er.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #15 Skrevet 21. august 2019 Akkurat nå, WhisperingWind skrev: Si at du ikke se poenget, men om han vil kjøpe det for egen regning er det ok. Da får det være opp til han hvor viktig han mener det er. Det er allerede gjort, men han mener han skal ta halvparten ut av det månedlige barnebidraget med forventning om at jeg da følger det det. Men, det har jeg jo selvsagt nå nektet. Anonymkode: 18885...45b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #16 Skrevet 21. august 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna på 6 og 9 er hos far en helg hver 4-5 uke. Han ønsker de skal ha mobil klokke så vi har mer oversikt over dem. Jeg Føler det er helt unødvendig her jeg bor, da vi må kjøre dem overalt (bor landlig.) og de er enda i alderen der jeg har full oversikt over hvor de er. Skolen sender sms med engang hvis de ikke er der til skolen starter. (en av argumentene er at skjer det noe på skoleveien så får de tak i "oss".) Har sagt at om han ønsker slik når de er hos han så må han gjerne kjøpe men jeg vil ikke de skal ha det hos oss. Jeg ønsker ikke fiklinga med det, ansvaret for at det ikke blir ødelagt/glemt osv. Kanskje når barna er større. Føler også dette er litt fars kontroll behov som slår inn, men det er bare min mistanke. Foreslo at han kan ha var a litt oftere, men det ar uaktuelt. Er jeg urimelig? Anonymkode: 18885...45b Vil far kjøpe klokker og ta det økonomiske ansvaret, så får du ta det praktiske. Å være foreldre er å kunne komme til enighet der man er uenige enten man bor under samme tak eller ei. Anonymkode: c3ca3...00b 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. august 2019 #17 Skrevet 21. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er allerede gjort, men han mener han skal ta halvparten ut av det månedlige barnebidraget med forventning om at jeg da følger det det. Men, det har jeg jo selvsagt nå nektet. Anonymkode: 18885...45b Det får være hans problem. Han har ingen rett til å påtvinge deg en kostnad du ikke er enig i. Om han prøver seg på noe sånt så sier du at han enten betaler avtalt bidrag eller så går du til nav og han da må betale det de fastsetter hver mnd.
Gjest tranedatter Skrevet 21. august 2019 #18 Skrevet 21. august 2019 Vi har valgt klokke, men uten GPS med bare ringefunksjonen. Så kan vi ringe barnet for middag etc. Barnet har ikke klokka på skolen, da de ikke har lov å ha mobil framme der.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #19 Skrevet 21. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil far kjøpe klokker og ta det økonomiske ansvaret, så får du ta det praktiske. Å være foreldre er å kunne komme til enighet der man er uenige enten man bor under samme tak eller ei. Anonymkode: c3ca3...00b Nei, hvorfor skal jeg ta på meg det praktiske for noe jeg ikke ser behovet eller ønske for i vår hverdag? Da får jo far bruke det når de er hos han, akkurat som de vil. Vi ser ikke behovet når det er så små i vår hverdag, og jeg vil ikke påtvinge mine barn det ansvaret. Tenker at hadde han ønsket å være endel av slike beslutninger hadde det bare vært å ikke flytte unna, og hatt dem 50%. Velger man å flytte må man ta konsekvensene. Anonymkode: 18885...45b 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2019 #20 Skrevet 21. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil far kjøpe klokker og ta det økonomiske ansvaret, så får du ta det praktiske. Å være foreldre er å kunne komme til enighet der man er uenige enten man bor under samme tak eller ei. Anonymkode: c3ca3...00b Han får den ene engangskostnaden, mens jeg har det gående dag etter dag etter dag. Høres akkurat ut som hans stil! Anonymkode: 18885...45b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå