Gjest Fascinert Skrevet 12. mai 2005 #1 Skrevet 12. mai 2005 Jeg har lest endel i disse sidene nå over et par måneder. Postet veldig lite, men lest mye, ofte med stoore øyne. Hvordan har dere tid og ork til å bry dere med alle disse smådetaljene? Jeg forstår at dette med kjole, tiara og slep er viktig. Men å ha tid til å bli fornærmet over at det ikke er mange nok treff på bryllupshjemmesiden (i det hele tatt å ha tid til å lage en bryllupshjemmeside). Bruke ukesvis på å bestemme invitasjon, blomster, monogram, "våre farger", bordpynt, bryllupskake (for ikke å snakke om dukkene oppå), salmer, hva som skal sies, hvilken font som skal brukes på forsiden av sangheftet osv osv... Har dere gått ned i halv stilling for å ha tid til å forbrede bryllupet, eller?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #2 Skrevet 12. mai 2005 Jeg kan bare svare for meg,men det har blitt til at jeg bruker all fritid på bryllup. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli så fiksert,men når ting begynte å ta form og planleggingsprosessen var i gang dukket det stadig opp ting som man" må ha" eller "må fikse". Det er utrolig mange detaljer som utgjør det store bildet. Mange fler en jeg var klar over!Tror nok det er vanskelig å forstå før man er der selv... For meg ble det i hvertfall et lite sjokk! Uansett,det er jo en av de mest fantastiske dagene i livet og noe man kun gjør èn gang (forhåpentligvis) så ønsket om at alt skal bli perfekt blir sterkere og sterkere. Så derfor blir det viktig med riktig font,hva slags kakepynt,hvilke salmer,farger osv.
Calla Skrevet 12. mai 2005 #3 Skrevet 12. mai 2005 Det er som regel ikke noe problem å finne tid til ting man syns er gøy..
Gjest Melk Skrevet 12. mai 2005 #4 Skrevet 12. mai 2005 Tror nok det er vanskelig å forstå før man er der selv... Vel, det er jo ikke alle som blir fullt så fikserte som en del har inne, da. Det går fint ann å planlegge musikk, kake og kjole, uten å gå av hanglsene mht kurver, konvolutter, frimerker, bordpynt, tema osv. Selv synes jeg alt sånt er kjedelig, men jammenmeg ble det er stilfullt bryllup allikevel. Ikke alle er som deg! Forøvrig enig med hun som skrev at man finner tid til det man synes er gøy, for det er jo ingen tvil om at den del synes slik pusling er artig. Men ikke alle.
Angelheart Skrevet 12. mai 2005 #5 Skrevet 12. mai 2005 Har tenkt på det samme selv. Jeg er nå midt i forberedelsene selv, men kan ikke si jeg bruker enhver ledig stund til dette. Det er nå kun 6 uker igjen til den store dagen og jeg føler selv at jeg er godt i rute. Alt "papirarbeidet" (invitasjoner, kirkeprogram, bordkort, sanger osv. )er så og si i boks uten at jeg har bekymret meg veldig for om det ble benyttet riktig font eller ikke. Kaka er bestillt, regner med bakeren sørger for at denne blir bra. Kjolen er på plass, mat og alt rundt festen er det hotellet som fikser.... Jeg slapper av og gleder meg til den store dagen ;-)
Klips Skrevet 12. mai 2005 #6 Skrevet 12. mai 2005 Jeg valgte både konvolutter og frimerker og bordpynt og musikk og mange små personlige detaljer med omhu, men likevel syntes jeg ikke at jeg brukte noe tid på dette i det hele tatt. Startet planleggingen noen måneder før dagen, men følte at jeg for det meste satt med hendene i fanget og lurte på om det ikke var noe som burde ordnes? Jeg skjønte aldri hva det var som skulle ta så mye tid. (Men jeg hadde ikke bryllupshjemmeside, da)
Martha Stewart Skrevet 12. mai 2005 #7 Skrevet 12. mai 2005 Jeg valgte både konvolutter og frimerker og bordpynt og musikk og mange små personlige detaljer med omhu, men likevel syntes jeg ikke at jeg brukte noe tid på dette i det hele tatt. Startet planleggingen noen måneder før dagen, men følte at jeg for det meste satt med hendene i fanget og lurte på om det ikke var noe som burde ordnes? Jeg skjønte aldri hva det var som skulle ta så mye tid. (Men jeg hadde ikke bryllupshjemmeside, da) Hemmeligheten kan være å begynne planleggingen lang tid i forveien. Det er halvannet år siden vi satte datoen, av den enkle grunn at kirken måtte bestilles lenge i forveien. Synes jeg har hatt alt for lang tid jeg, kunne klart å planlegge alt på 6 mnd eller mindre.
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2005 #8 Skrevet 12. mai 2005 Eg er nok ein av dei som er opptatt av detaljar, men eg kan ikkje sei det går så fryykteleg mykje tid til planlegging likevel. Eg er fulltids-student, jobbar ved siden av, trenar mykje, er veldig sosial, og har FLUST med hobbyar, så bryllups-interessa er berre ein liten bi-ting i kvardagen. Men eg KOSAR meg med denne interessa, og det trur eg dei fleste andre som held på slik som meg gjer også. Eg forstår ikkje heilt kvifor ein skal drive å "rakke ned" på dei som planlegg meir enn ein sjølv? Dersom folk kosar seg, så la dei vel få lov til det?
Gjest Catzy i.i. Skrevet 12. mai 2005 #9 Skrevet 12. mai 2005 Jeg hadde nok hatt tid, men jeg har et avslappet forhold til det hele. Dessuten er brudgommen ganske aktivt med på bestemmelser, og da er det ikke like lett å ta av alle veier. Og så skal vi ha festen på et ganske eksklusivt hotell som vet å pynte, så det meste går på skinner. Akkurat nå lurer jeg litt på om det ikke skal være mer å gjøre ca 3,5 uke før den store dagen. Tror det vil balle på seg fra neste uke av, men jeg klarer liksom ikke helt å la meg stresse. Og så er det litt som The Bride sier, jeg har hatt så lang tid på meg, at alle stadier har kommet pent og forsiktig. Kirke og festlokale var klare i mars i fjor, alt annet er bare melis på kaka. Catzy
Trampe Skrevet 12. mai 2005 #10 Skrevet 12. mai 2005 Eg er nok ein av dei som er opptatt av detaljar, men eg kan ikkje sei det går så fryykteleg mykje tid til planlegging likevel. Eg er fulltids-student, jobbar ved siden av, trenar mykje, er veldig sosial, og har FLUST med hobbyar, så bryllups-interessa er berre ein liten bi-ting i kvardagen. Men eg KOSAR meg med denne interessa, og det trur eg dei fleste andre som held på slik som meg gjer også. Eg forstår ikkje heilt kvifor ein skal drive å "rakke ned" på dei som planlegg meir enn ein sjølv? Dersom folk kosar seg, så la dei vel få lov til det? Kunne ikke sagt det bedre selv :-)
Lythande Skrevet 12. mai 2005 #11 Skrevet 12. mai 2005 Så sant som det er sagt. Har absolutt andre ting å drive med på fritiden i tillegg til skolearbeid, så bryllupstenkingen kommer langt ut i rekkene av ting å gjøre. Men jeg koser meg når jeg først er der.
prikkeline Skrevet 12. mai 2005 #12 Skrevet 12. mai 2005 For 1 år siden var jeg mer opptatt av detaljene enn jeg er nå . Da ville jeg ha små esker ved hver gjest (eskene skulle lages selv og fylles med sjokolade). Dette er noe som ikke interesserer meg nå - gidder ikke å styre med det. Men jeg brukte lang tid på å tenke ut hvordan jeg ville ha invitasjonen og sangheftet, og har ennå ikke blitt enige om salmer og inn- og utgangsmusikk. Men jeg føler egentlig ikke at det er no stress. Men jeg satte meg ned og lagde en liste over ting jeg måtte huske å gjøre den siste uka, og man kan få hjerteinfarkt av mindre, men da har jeg bare skrevet ned ting som : samtale med fotografen, presten, hotellet, (store ting og ikke detaljer med andre ord) Synes det jo er gøy da, ellers hadde jeg ikke giddet å drive med det. Men jeg var oftere her inne i begynnelsen enn jeg er nå. Da var alt mye mer intenst og spennende for min del. Men jeg må jo innom og se om det er noen tips å ta med seg på veien. Og det er jammen litt av hvert jeg har hatt nytte av ved å vere her inne, det er helt sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå