Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på ultralyd i dag. Er i uke 18. Han ville ikke vite kjønnet, jeg ville det. Så vi inngikk et kompromiss. Jordmor skrev kjønnet på en lapp, så åpner vi den nærmere termindato. 

Barnet tok bena opp til hodet. Jeg så ikke noe som stakk ut der nede da h*n hadde føttene mot hodet og i munn.. Betyr dette at det kan være jente? Eller hadde det ikke vist noen ting der hvis det var gutt heller? 

Så ble jeg litt betenkt. Synes jeg så en hvit "ting" som kan minne om en penis. Men vises den som hvit? Er det ikke bare ben som vises hvitt på ul? Samboer jeg diskuterte dette i bilen på vei hjem. Han tror det er gutt pga dette. Jordmor og lege var enige om kjønnet før de skrev det på en lapp. Men de viste veldig lite bilde fra underlivet på babyen. Betyr dette at det er en gutt, fordi det var så lett å se for dem? Har en forestilling om at det er lettere å se at det er en gutt på ul, men at man kanskje må filme litt lengre der nede for å være sikker på at det er en jente. 

Erfaringer?? 

Anonymkode: 9b747...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en av hver, kunne selv se pung og tutt på gutten. Med jenta syntes jeg det var vanskelig å se det var jente, men lett å se det ikke var gutt. 

Anonymkode: 4506f...f05

• Liker 1
Skrevet

Haha du må åpne den konvolutten! Da vi fikk gutt så jeg det veldig tydelig når barnet lå i profil. Med jenta hadde jeg ikke klart å gjette. 

Anonymkode: 75958...9d6

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha du må åpne den konvolutten! Da vi fikk gutt så jeg det veldig tydelig når barnet lå i profil. Med jenta hadde jeg ikke klart å gjette. 

Anonymkode: 75958...9d6

Haha! Ja jeg har så lyst!! men samboeren har gjemt den for meg:P 

Skrevet

Vi så veldig tydelig at vi ventet gutt, var liksom ikke noen tvil🙈

Anonymkode: 44e44...861

Skrevet

Jeg så det godt da jordmoren målte lårbeina til babyen under ultralyden (trodde jeg selv da, men det stemte i hvert fall med våre barn). Vi har ei jente fra før, og det skal være ei jente til i magen nå. I profil så jeg ingenting som indikerte kjønn, men det kan jo ha vært fordi det ikke var noe penis der å se. 

Men på begge de ordinære ultralydene har jordmor brukt ganske lang tid på å måle opp lårbeina, og da har det vært direkte innsyn i skrittet. Kanskje det ble gjort litt mer diskret hos dere, hvis de hadde fått beskjed om at dere ikke ville vite kjønn? Første gang tenkte jeg at dette må jo være ei jente, her kan det umulig være noen penis og pung. Andre gangen tenkte jeg at dette ser akkurat ut som sist, så dette er ei lillesøster. 

Penis har jeg da aldri sett på ultralyd, så jeg aner ikke om den synes som hvit. Men det kan jo evt. også være navlestrengen?

Anonymkode: f1056...f28

Skrevet

Ok. Da tenker jeg at det sikkert er gutt:) Synes jeg så en hvit strek der nede:) Men ble litt usikker fordi jordmor sa at ben var hvitt på ul. Ser også ut som navnestrengen er hvit på enkelte ul! 

Skrevet

Vi så klart og tydelig 3 streker i underlivet og ingen tut ved undersøkelse i uke 19. Det var ikke noe hvitt, kun mørke streker. Fikk beskjed om at det er jente, så håper at det stemmer 😊 Er i uke 27 nå.

Anonymkode: 884f2...eb6

• Liker 1
Skrevet

Men dere som har gutter da? Så penisen hvit ut på ul? Og hvor lett var det å se at det var gutt i uke 18?

Skrevet

Jeg så LETT at det var gutt på UL, penis og pung var hvitt mot mørk bakgrunn😅 Var ikke i tvil et sekund, og da jordmor sa det var en gutt sa jeg bare «jeg ser jo det», og da måtte hun le🤣

Anonymkode: 35a2e...40b

• Liker 1
Skrevet

Var den like hvit som knoklene på ul? Og i hvilken profil så du det i? 

Skrevet

Var umulig å ikke se at det var gutt :fnise:

• Liker 1
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Kunne ikke unngått å sett kjønn på førstemann her :fnise: Penis og pung over alt vi så :ler: Med jenta følte jeg også at jeg så en bitteliten tiss, men det var klitoris sa jordmor. 

Skrevet

Skal man være sikker, så må man ha et bilde rett opp i stumpen 😊

Er det en jente vil det være en lang hvit strek, er det gutt vil det være omriss av penis og pung; en "runding" med "utvekst" 🙈😂 eller omriss av en snømann med litt langt hode. (Uff, beskrivelse ble vanskelig 😂)

Ser man barnet fra siden, og ser pungen stikke ut, så kan d like gjerne være forstørrede kjønnslepper (veldig vanlig), og omvendt; ser man ikke pung fra den stillingen, kan d fortsatt være gutt.

Anonymkode: e7717...9b9

Skrevet

Jeg så helt ærlig ikke forskjell jeg. Vi venter jente nummer to, og på ultralyd i uke 19 så såg jeg noe hvitt der nede. Var sikker på at det var en snurrebass men det var det faktisk ikke🙈 jeg hadde lett kunne trodd at det var en gutt 😅

• Liker 1
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Her er forresten bilde av mine to. Begge skrever her, så man ser fra rumpa og under. Lårbeina opp på sidene 😅 Ser penisen på gutten, og kjønnsleppene på jenta. Jeg brukte litt tid før jeg egentlig så det, men jordmor forklarte det sånn, og det stemte jo helt😄

D73EA6D6-3295-4EBD-A5D3-5A6FA587DBD1.jpeg

Skrevet
1 time siden, BangersBeans&Mash skrev:

Her er forresten bilde av mine to. Begge skrever her, så man ser fra rumpa og under. Lårbeina opp på sidene 😅 Ser penisen på gutten, og kjønnsleppene på jenta. Jeg brukte litt tid før jeg egentlig så det, men jordmor forklarte det sånn, og det stemte jo helt😄

D73EA6D6-3295-4EBD-A5D3-5A6FA587DBD1.jpeg

Ok, ser at penisen er noe hvit, men ikke så hvit som den jeg så:) Da må de i den "underprofilen" før de kan være sikre da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...