Gå til innhold

Brudgommene glimrer med sitt fravær her inne

Anbefalte innlegg

Gjest Hans-Olav
Skrevet

Hvorfor er det aldri noen brudgommer som engasjerer seg her inne???

Kanskje de har et mer avslappet forhold til bryllup, enn de desperate, giftegærne jentene her?

Hvis dere har evnen til å betrakte dere selv litt utenfra, jenter, så garanterer jeg at dere ser hvor komisk mye av aktiviteten her inne er...

Videoannonse
Annonse
Gjest Ragnhild - unplugged
Skrevet

Eller kanskje det rett og slet kommer av at få av brudgommene er kvinner og dermed ikke oppholder seg så mye av tiden på KVINNEguiden? :sjarmor:

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Komisk? Kanskje det.

Det er nå en gang sånn at menn og kvinner er litt forskjellige på dette området da. Vi kvinner er mer opptatt av detaljer, og mange av oss elsker akkurat dette å planlegge. Skulle brudgommen ordnet alt alene, hadde enten bryllupet blitt veldig trist og stusselig med alt ordnet dagen før, eller han hadde overlatt det hele til moren sin. Gjelder selvfølgelig ikke alle, men veldig mange...

Skrevet

Eller kanskje det er slik at det for mannen er selv handlingen, nemlig det å inngå ekteskapet som er det viktigste og ikke alt dilldallet rundt?

Vet at mange menn deltar aktivit i planleggningen av bryllupet, men også at mange gjør dette av ren frykt for å skuffe madamen som går helt fra konseptene for å få et perfekt bryllup for å imponere sine venner.

Skrevet

Jeg synes det er logisk at det er kvinner her, DU ER INNE PÅ KVINNEGUIDEN! Jeg er egentlig mer overrasket over at det er menn her inne... Jeg er ikke inne på "manneguiden" (hva det nå er, om det er mann.no el.l).

Takk for et forum hvor kvinnene er satt i fokus og hvor alle har muligheter til å snakke om det de ønsker. Klart at dette blir spesielt, alle "bryllupsting" blir jo samlet på ett sted, og da er det MYE. Jeg tror likevel at dette bryllupsgreiene/planleggingen er en liten del av hele hverdagen til hver enkelt kvinne, men samlet er summen stor. Jeg er inne på bryllupssidene innimellom, uten at dette er DET ENESTE livet mitt dreier seg om! TVERT I MOT - men her har man mulighet til å snakke litt om disse spesielle tingene man glemmer i hverdagen.

PS! Synes denne meldingen av brudgommen lukter veldig "trolling"... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Leste i en bok herforleden (lik kvinner er fra Venus, menn er fra mars) at noen aar etter bryllupet husker menn best utdrikningslaget, mens kvinner husker sermonien. Hmm... Hva sier dere om det?

Skrevet

Vil det si at flesteparten av mannfolka som gifter seg, ville syntes det var helt greit å ta det fem min på et kontor, uten feiring, uten penklær utover "søndagsdressen", uten gjester og uten noe annet en selve"handlingen"???

Når jeg diskuterer bryllupp, med kvinner og menn, får jeg nemlig ett veldig sterkt inntrykk av at menn også ønsker seg kirkebryllupp, med brudekjole på bruden, dress eller noe annet lekkert på mannen, gjester til middag, fest.

Jeg ønsker i utgangspunktet selv ikke noe kirkebryllupp, dersom jeg i det hele tatt kommer til å gifte meg... utendørs bryllupp med fest etterpå blir vel det som faller mitt hjerte nærmest, men om jeg snakker om det, da setter folk stoooore øyne gitt!!! VIL JEG IKKE GIFTE MEG I KIRKEN?? SKAL JEG KANSKJE IKKE GIFTE MEG???? Rømme til utlandet å gjøre det??? hva med familie og venner da da???

Og dette kommer ikke bare fra kvinsen altså!!

Men, kun min erfaring selvsagt.

Noen av gutta her inne som med hånden på hjertet kan si at det KUN er handlingen som er av betydning den dagen?

Gjest Solskinn
Skrevet

He, he! :ler:

Det er en bra brannfakkel det her.

Jeg har to (eller kanskje blir det tre) ting å si. Så kan dere jo selv velge svaret dere selv liker best! :wink:

1. Min kommende mann kommer aldri til å engasjere seg her fordi jeg har gitt ham klar beskjed om at jeg "henger" her på KG, så han får finne seg ett annet sted på nettet. Jeg bryr meg ikke om at han leser det jeg skriver, han ville vel gjettet nicket mitt på 10sek, men det er en prinsippsak.

2. Jeg stötter Aline, menn vil gjerne ha store flotte fester med hvit brud og hele pakka. Men de vil helst ikke gjöre smack. Det trenger man heller ikke, men her inne er det mange som gjör mye selv (lage/kjöpe mat/drikke) og da blir det mye jobb. Vi tenker på at vi skal booke frisör og blomsterdekoratör flere måneder i forveien, mannfolka blir rört når det er vakkert. Så enkelt er det!

3. Mange kvinnfolk tar litt av når det nettopp er blitt bestemt at man skal gifte seg. Heldigvis roer de fleste seg ned etter en stund (når man syns man har fått kontroll på hva som er viktig osv) og glemmer ikke at det viktigste tross alt er at man gifter seg med den man elsker!

...og Aline, du er ikke alene. Jeg skal ikke i kirken, ikke ha hvit kjole, men ha stor fest og danse hele natten!! :ler:

...og jeg har fått en del reaksjoner av typen :roll: ...ååå, så anderledes :ler:

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvorfor skulle brudgommene engasjere seg i bryllupet??

Får de lov da??

Og er d ikke lattelig m ett forum bare om bryllup???

Har ikke vi voksne kvinner annet å diskutere??

Skrevet

"Hvorfor skulle brudgommene engasjere seg i bryllupet?? "

- Fordi det er like mye deres dag som fruens kanskje???? den brudgom som ikke engasjerer seg i sitt eget bryllup, tror jeg jeg ville unngått å gifte meg med!! Det skal vel være begges store dag skal det ikke?

"Får de lov da?? "

- Tror nok mange får lov, tror mange engasjerer seg også, og de som ikke gjør det, hadde sikkert fått lov å hjelpe til om de gadd.

"Og er d ikke lattelig m ett forum bare om bryllup??? "

- Synes ikke det er latterlig jeg, dersom det er KGs bryllupssider du sikter til, så er vel det godt at vi har ett eget område der de som er intr. i bryllup kan gjøre akkurat det. Hadde alle spørsmål om bryllup kommet på generell debatt eller annet, så hadde ikke jeg orket tror jeg.

Har ikke vi voksne kvinner annet å diskutere??"

- mye bedre med egne forum om seksualitet eller kropp å helse liksom??? mye mer voksent å diskutere slanking og mote?

Alle har vær sin smak, alle interesserer seg for hver sine ting. Men gifte seg er man vel to om å gjøre eller?

Skrevet

Skjønner ikke dere gutter at kvinneguiden først og fremst er til for jenter???

Min kjære er selvsagt med å planlegger bryllupet og vil selvsagt ha mer enn en finger med i spillet på det meste... Og det tror jeg ikke er uvanlig.

Han er her inne og skikker av og til, men sier at dette er nesten som en bryllupssyklubb for jenter...

Og det har han nok litt rett i, og han synes det bare er veldig bra at vi får mange råd, tips og vink gjennom dette.

Gjest Hans-Olav
Skrevet

Brudgommen til "gleder meg" har tydeligvis, slik som meg, sett det komiske i den småhysteriske "deltagerkulturen" her inne!

Skrevet

:lol: Undere meg alltid over alt det dumme man lurer på i forbindelse med et bryllup. :lol:

Spesielt slike teite overskrifter som "kalde føtter" eller "det var ikke slik jeg trodde det skulle bli" eller "hjelp han er ikke sikker" OSV.

*care rister på hodet og ler*

Skrevet

Hei,

tror det har veldig med interesse å gjøre. Det virker bare som om

jenter blir veldig opptatt av målet, enten det er babylaging eller

bryllup. Føler at jeg den siste uka nesten har planlagt nesten hele

bryllupet(i hodet mitt).

Så får man da med seg endel nyttige tips.

Forøvrig er jeg redd for at hadde jeg overlatt jobben til mannen

hadde mye blitt gjort litt vel sent.

Nei dere menn får være litt overbærende med oss gale kvinner. :wink:

Klem fra Louise73

Skrevet

Dessuten må det vel være bedre at vi plager andre "med-bruder" med alle mulige små eller store bryllupsting, så slipper vi å plage alle andre med det... Et sted må vi jo få utløp for fantasier og engstelser :)

Jeg er veldig glad for at dette forumet fins jeg, for det er så mye jeg ikke har tenkt på :wink:

Skrevet

Jeg er gift og min erfaring er:

Kvinner liker å detaljplanlegge og gjør det. Gutta ser at det gjøres og lar jentene dille med sitt. Så slipper de.

Tror gutter kommer inn i "gjørefasen".

Gutter er liksom ikke så glade i planlegging, de vil utføre.

Samme hjemme hos oss før ferien. Jeg lager lister og min mann pakker. Organiserer plass i bilen osv.

So be it !

Skrevet

Jeg reagerer mer på alle de som til stadighet skal kritisere oss som er inne på bryllupsdiskusjonen. Det er ikke måte på hvor hysteriske og krampeaktige vi skal være.

Selv ser jeg på dette som en mulighet til å fange opp gode tips (som det har vært en hel del av), få svar på mine spørsmål, og prøve selv å gi gode råd. De som ikke er interessert i bryllup kan jo holde seg unna isteden for å kritisere. Debatten (om det er noen) kan jo tas i "generell debatt". Dette er tross alt kun en perioden man er her inne.

Min kommende mann har også surfet rundt en hel del på nettet. My av det han fant frem til, var det andre som hadde anbefalt her på KG tidligere. Selv om jeg har vært aktiv her, så har jeg gjort lite på hjemmebane. Der har sambo nesten gjort mer enn meg, og dratt en del i gang. Han har på ingen måte deltatt mindre enn meg i planleggingen. Og gang på gang har han tatt med seg notatblokka i sofaen, for å se over budsjettet (en gang til..).

Nå er det vel mest detaljer som gjenstår (blomster og sanger). Dette er overlatt til meg. (Han er ikke interessert i det, og da er jo det greit!!). Så får han styre med bryllupsreisen, som jeg ikke vet noenting om.

Jeg tror menn hadde hatt godt av sitt eget bryllupsforum. Men foruten all den vanlige kvinnesmåpraten, så er det mange gode tips som også menn kan ha glede av. Og de kan jo også stille egne spørsmål. Selv om det heter Kvinneguiden, så utelukker vi vel ikke menn?

Men spar oss for all kritikk om hvor hysteriske vi er. Noen få kan vel virke slik fra tid til annen. Men i det vesentlige så er det "søstre" med gode råd til hverandre. :blunke:

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at KG er et fint forum å ha for å utveksle erfaringer og tips m.m.

Men jeg lurere jo av og til på om det ikke kunne ha vært lurt med å vente litt med å gifte seg når man bare alikevel klager på stort sett alt. Føler at det er litt mye sutring her inne. Klarer ikke helt å identifiserer meg med denne sutringen. Tror nok mange må le litt når man ser alle disse "rare" overskriftene som produserers til hvert enkelt innlegg.

Eks: "Det ble ikke slik jeg hadde trodd", "Han har fått kalde føtter", "Hjelp skoene passer ikke, hva skal jeg gjøre" osv....

Men hva vet jeg, jeg er jo ikke gift engang :ler:

Gjest Solskinn
Skrevet

Det er nok som du sier noen klagende tråder her og der, care. Strengt sagt hadde noen av de kanskje passet pest på Samliv sidene.

Men om du fölger med på alle trådene på Bryllup ser du at det stort sett handler om overlykkelige jenter som har funnet drömmekjolen, hvor man kan finne sko som ikke er så dyre, tips ang. salmer osv, osv.

Venner og familie kan bli ganske drittlei av alt snakket om bryllup når planleggingen pågår ett år, derfor er det greit å ha ett så flott sted som KG å vende seg til med alle spm og funderinger!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er kvinneguidens forum som heter "Bryllup". Hva i all verden gjør man her inne hvis man ikke er interessert i å diskutere nettop "Bryllup". Utrolig tåpelig kritikk. Er nok bare mennesker som liker å provosere......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...