Alice123 Skrevet 25. august 2019 #21 Skrevet 25. august 2019 Jeg ville valgt enten Asker eller Drammen. For meg er nærhet til Oslo viktig, så jeg ville nok valgt Asker, da er det ikke lange veien til Hønefoss heller (bonus: flytoget stopper i Asker). Drammen har blitt en veldig fin by med godt uteliv, kulturtilbud og det meste man trenger av servicetilbud. Men som en annen her skriver blir det mye bygging og buss for tog de neste årene. Jeg ville ikke valgt Ski basert på at det er planlagt god togforbindelse til Oslo. For det første har slike prosjekter en tendens til å trekke ut (for et skrekkeksempel, spør dine Hønefossvenner om Ringeriksbanen! ), og for det skal man leve der man bor også, ikke bare sitte på tog. Jeg syntes Ski er ukoselig og kjedelig. Det blir også på feil side av fjorden mtp. Hønefoss. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #22 Skrevet 25. august 2019 Hvorfor ikke bo nærmere eller i Oslo? Det viktigste du bør ta hensyn til er jo hvor du skal jobbe. Anonymkode: 23182...89b
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #23 Skrevet 29. august 2019 På 21.8.2019 den 20.33, -jk- skrev: Hvis du vil ha kortest vei til Oslo er ihvertfall Ski det beste stedet, når Follobanen åpner i 2022 så blir det 11 minutters reisetid fra Ski stasjon til Oslo S. Minst 4 tog i timen, antageligvis 6. Åpningen er utsatt igjen. Det er forventet minst 10 år til med buss for tog. Hilsen togpendler. Anonymkode: cd531...451
-jk- Skrevet 29. august 2019 #24 Skrevet 29. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Åpningen er utsatt igjen. Det er forventet minst 10 år til med buss for tog. Hilsen togpendler. Anonymkode: cd531...451 Kilde? Det står fortsatt desember 2022 på BaneNor sine sider:https://www.banenor.no/Prosjekter/prosjekter/follobanen/
AnonymBruker Skrevet 29. august 2019 #25 Skrevet 29. august 2019 6 timer siden, -jk- skrev: Kilde? Det står fortsatt desember 2022 på BaneNor sine sider:https://www.banenor.no/Prosjekter/prosjekter/follobanen/ Det kan være riktig at selve Blixtunnel-delen blir ferdig da (hvis ikke nok ett svinebillig utenlandsk entreprenørselskap går konkurs) , men resten av systemet er ikke ferdig da. Dermed blir det byggegroper overalt hvor togene kjøres og buss for tog. Siste varselet var 12 år, ikke 10, med buss for tog. Men dette gjelder alle deler av Oslo, til og med nord hvor det må bygges dobbeltspor etterhvert. Anonymkode: 2aceb...4a0
-jk- Skrevet 29. august 2019 #26 Skrevet 29. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan være riktig at selve Blixtunnel-delen blir ferdig da (hvis ikke nok ett svinebillig utenlandsk entreprenørselskap går konkurs) , men resten av systemet er ikke ferdig da. Dermed blir det byggegroper overalt hvor togene kjøres og buss for tog. Siste varselet var 12 år, ikke 10, med buss for tog. Men dette gjelder alle deler av Oslo, til og med nord hvor det må bygges dobbeltspor etterhvert. Anonymkode: 2aceb...4a0 Hva mener du med "resten av systemet"? Både Ski stasjon og innføringen til Oslo S skal være klar til åpningen, så det blir ingen flere "byggegroper" på den strekningen. Om det blir buss for tog fra Drammen til Asker noen år til pga. rehabilitering av Lieråsen tunnel har vel null og niks med Ski å gjøre. Samme gjelder evt. bygging av ny Oslotunnel, togene fra Ski vil gå uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #27 Skrevet 30. august 2019 Asker har Risenga svømmehall. Anonymkode: 533e1...3e6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #28 Skrevet 30. august 2019 Hmm tusen takk for svar alle sammen. Har ikke tenkt å bli boende i så mange år, så Ski er nok utelukket 1 time siden, AnonymBruker skrev: Asker har Risenga svømmehall. Anonymkode: 533e1...3e6 Haha, fantastisk På 26.8.2019 den 1.37, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke bo nærmere eller i Oslo? Det viktigste du bør ta hensyn til er jo hvor du skal jobbe. Anonymkode: 23182...89b Jeg vet ikke. Synes Oslo er så stort, liker best litt mindre plasser da jeg kommer fra en liten by selv. -TS Anonymkode: d6575...bb0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #29 Skrevet 30. august 2019 På 22.8.2019 den 10.06, Antoinette skrev: Asker eller Drammen er bra - Ski er for nærme Ørjan Burøe. Hahaha....fantastisk🤣 Anonymkode: 8b8c1...89b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #30 Skrevet 30. august 2019 Ski er nær Oslo, men fremdeles ganske "bygda". Sentrum kommer til å bli mer tettbygd og urbant de nærmeste åra, men blir neppe særlig stort. Det er lite som skjer kulturelt, og lite cafe- og uteliv. Dersom det er viktig hadde jeg nok heller valgt Drammen. Kommer an på hva du liker. NB: Boligprisene i en ganske vid radius fra Ski stasjonen er i ferd med å bli veldig høye. Anonymkode: 20f66...745
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #31 Skrevet 30. august 2019 Sikkert farget av at jeg er fra Ski, men det er et flott sted å bo. Men hvis du ikke er ute etter å etablere deg ville jeg kanskje valgt Drammen. Bedre kultur og uteliv der. Når ungene skal vokse opp flytter du til Ski. 😀 Anonymkode: ce5e6...68c 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #32 Skrevet 30. august 2019 17 timer siden, -jk- skrev: Hva mener du med "resten av systemet"? Både Ski stasjon og innføringen til Oslo S skal være klar til åpningen, så det blir ingen flere "byggegroper" på den strekningen. Om det blir buss for tog fra Drammen til Asker noen år til pga. rehabilitering av Lieråsen tunnel har vel null og niks med Ski å gjøre. Samme gjelder evt. bygging av ny Oslotunnel, togene fra Ski vil gå uansett. Det er masse små og store prosjektet på vei i NTP. Stort sett alle vil påvirke østfoldbanen på en eller annen måte. Follobanen er bare en del av NTP. Anonymkode: 2aceb...4a0
-jk- Skrevet 30. august 2019 #33 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er masse små og store prosjektet på vei i NTP. Stort sett alle vil påvirke østfoldbanen på en eller annen måte. Follobanen er bare en del av NTP. Anonymkode: 2aceb...4a0 Hva har Follobanen med Østfoldbanen å gjøre sånn sett? Follobanen er en helt egen bane fra Ski til Oslo og vil ikke bli påvirket av evt. stenginger på Østfoldbanen. Når Follobanen åpner om 3 år er den jo helt ny og det vil neppe være behov for å stenge pga. større vedlikehold de første 20-30 årene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå